رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

انتخاب رشته کنکور سراسری 98-انتخاب رشته کنکور ۹۸
انتخاب رشته کنکور 1402

انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

با وجود اینکه آزمون سراسری و دانشگاه آزاد ادغام گردیده است ، انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 و دانشگاه آزاد برخلاف مرحله ثبت نام ، به صورت مجزا توسط سایت سنجش به آدرس سایت sanjesh.org و  آزمون به نشانی سایت azmoon.org انجام می گیرد .

داوطلبانی که قصد دارند شانس خود را در هر دو دانشگاه بیازمایند ، می بایست  بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به صورت جداگانه و در زمان تعیین شده ، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند . در این مرحله متقاضیان بر اساس رتبه و تراز  کسب کرده در کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403 ، اقدام به انتخاب رشته    محل های دلخواه خود بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری  می نمایند . با توجه به این که انتخاب رشته کنکور  از دغدغه های اصلی داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید می باشد و حائز اهمیت است ، در این مقاله به نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری  و جزئیات آن می پردازیم .

کارشناسان مرکز کنکورصدای سنجش به آدرس www.sanjeshmoshaveran.ir  آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه انتخاب رشته کنکور 1403  می باشند و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی ، راهکارهای مناسبی را برای داوطلبان ارائه خواهند داد  .

 

کاربر گرامی ، جهت مشاوره انتخاب رشته کنکور از طریق تلفن ثابت درسراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

 

آشنایی با کارنامه کنکور سراسری 1403

کارنامه کنکور سراسری 1403 حاوی اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات فردی ، معدل ، میزان تاثیرسوابق تحصیلی ، درصد های کسب شده در هر درس و رتبه و تراز ( نمره کل ) در کنکور سراسری 1403  می باشد .  اگر چنانچه اعتراضی نسبت به درصدهای مندرج در کارنامه خود دارید  ، می توانید از طریق ارسال درخواست و پیگیری از طریق  سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراض خود را اعلام نمایید .

مهم ترین قسمت کارنامه درباره رتبه و تراز داوطلب در هر زیر گروه می باشد . در این قسمت از کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 گویای این مطلب است  که داوطلب در هر زیر گروه چه رتبه ای کسب نموده  و نمره کل یا تراز در آن زیر گروه ، چه عددی می باشد .

به دلیل ادغام ثبت نام دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری ، وضعیت مجاز بودن در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در این کارنامه به اطلاع داوطلبان می رسد . به همین جهت در انتهای کارنامه کنکور سراسری 1403 ، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد قرار داده شده تا متقاضیان بتوانند با توجه به لیست رشته محل های منتشر شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد  و از طریق این کد به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نموده و برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد   اقدام نمایند .

 

نحوه انتخاب رشته کنکور 

گزینش دانشجو در هر یک از رشته های امتحانی از میان متقاضیانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری  خود برای انتخاب رشته مجاز گردیده اند ، انجام می گیرد . داوطلبینی که در زمان برگزاری کنکور سراسری 1403 در جلسه آزمون حضور داشته و برطبق اعلام نتایج اولیه برای انتخاب رشته مجاز می باشند ، می توانند به سایت سازمان سنجش به ادرس sanjesh.org مراجعه نموده و بدون پرداخت هزینه  نسبت به انتخاب رشته محل های دلخواه خود اقدام نمایند . هر متقاضی مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل از میان رشته محل های مربوط به گروه آزمایشی ثبت نامی خود می باشد .

به عنوان مثال چنانچه گروه آزمایشی داوطلب تجربی می باشد ، می تواند دفترچه انتخاب رشته تجربی را مطالعه نموده و سپس نسبت به انتخاب حداکثر 150 رشته محل اقدام نماید . تعداد 150 حق انتخاب در انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 ،  به هر داوطلب قدرت مانور می دهد تا بتواند با دست باز رشته محل های دلخواه خود را انتخاب نماید .

بنابراین صرفا بر اساس علاقه خود انتخاب های خود را به ترتیب بچینید و صرفا بر مبنای اولویت های خود باشد . در نظر داشته باشید زمانی که سازمان سنجش ، فرم انتخاب رشته شما را بررسی می نماید  تا آخرین انتخابتان را می خواند و سراغ برگه نفر بعد  نمی رود ، مگر این که در انتخاب هایتان به قبولی برسد و در این مرحله اعلام قبولی را صادر می نماید و انتخاب های بعدی داوطلب را مشاهده نمی کند .

مرکز کنکور صدای سنجش اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد و مشاوردهنده صدای سنجش شما را یاری می دهد تا بهترین انتخاب رشته را انجام دهید . کاربر گرامی با شماره تلفن های داخل سایت انتخاب رشته کنکور سراسری تماس برقرار نمایید و مشاوره بگیرید .

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

سهمیه های کنکورسراسری شامل سهمیه مناطق ، سهمیه رزمندگان ، سهمیه جانبازان و ایثارگران ، سهمیه آموزگاران ، سهمیه بهیاران ، خانواده شهید و … است . از میان این سهمیه ها ، سهمیه مناطق برای تمامی داوطلبین در نظر گرفته می شود. علاوه بر آن ، برای داوطلبانی که دارای سهمیه ای غیر از سهمیه مناطق هستند ، یک سهمیه مجزا در نظر گرفته می شود .

بنابراین هر متقاضی می تواند یک سهمیه منطقه و یک سهمیه غیر از سهمیه مناطق داشته باشد . اگر داوطلبی تنها مشمول سهمیه مناطق باشد ، تنها با همان سهمیه گزینش شده و انتخاب هایش بررسی می گردد. در حالیکه برای داوطلبان دو سهمیه ای در کارنامه اولیه داوطلب، یک رتبه در سهمیه غیر مناطق  و یک رتبه در سهمیه مناطق قرار می گیرد اما در پذیرش نهایی ، سهمیه ای برای متقاضی اعمال می گردد که شانس قبولی داوطلب در آن سهمیه بیشتر باشد بنابراین تنها یکی از سهمیه ها برای هر داوطلب در کنکور در نظر گرفته می شود .

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته کنکور سراسری 1403  بسیار قابل توجه و حیاتی است. نکته مهم این است که در انتخاب رشته کنکور 1403 ، برای کلیه رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، زبان و هنر ، رتبه در سهمیه مهم تر از رتبه کشوری می باشد . قابل ذکر است که اکثر داوطلبان کنکور مشمول سهمیه مناطق یعنی یکی از سهمیه های منطقه یک ، منطقه دو و یا منطقه سه می گردند . شرکت کنندگان در کنکور سراسری ، مقاله تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری 1403  را مطالعه بفرمایند.

 

تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور 1403

در انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 سهمیه بومی گزینی به این معناست که در برخی رشته محل ها اولویت با داوطلبینی است که در آن بوم قرار می گیرند . سهمیه بومی در انتخاب رشته داوطلبان تمامی رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، زبان  ، هنر و علی الخصوص در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تاثیر به سزایی دارد . برخی از رشته ها سهمیه بومی گزینی استانی ، برخی ناحیه ای ، برخی قطبی و برخی دیگر کشوری دارا می باشند. در همه حالات به غیر از سهمیه کشوری ، شانس قبولی کسی که از سهمیه بومی گزینی برای یک رشته محل استفاده می نماید بیشتر از فردی است که متقاضی همان رشته محل از بوم دیگر است  .

به عنوان مثال یک نفر از کرمان توانسته است که با رتبه 12000 منطقه 3 و  45000 کشوری در رشته پرستاری دانشگاه کرمان قبول شود . اما داوطلبی از بوشهر با رتبه 10000 منطقه 3 نتوانسته در همان دانشگاه و همان رشته قبول گردد . می توان گفت که علت این موضوع  ،  تاثیر سهمیه بومی گزینی در کنکور سراسری 1403 پیدا می شود . بنابراین به داوطلبان توصیه می نماییم به نوع گزینش رشته های تحصیلی در انتخاب رشته خود که در فصل دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 قرار گرفته است توجه نمایند . در زیر بخشی از جدول رشته های تحصیلی گروه آزمایشی تجربی را آورده ایم که نوع گزینش بومی در آن مشخص گردیده است .

 

ملاک ها در تعیین استان بومی :

الف ) در صورتی كه محل اخذ مدرك تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه ( دبیرستان و یا هنرستان ) برای داوطلبان نظام جدید و محل اخذ مدرك پیش دانشگاهی و دو سال آخـردبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم در یک استان باشد ، داوطلب بومی آن استان تلقی میگردد .

ب ) در صورتی كه محل اخذ مدرك تحصیلی سه سال آخر داوطلبی در یك استان نباشد ، استان محل تولد داوطلب به عنوان استان بومی وی در نظر گرفته میشود .

ج ) داوطلبانی كه سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از كشور گذرانیده اند ، استان محل تولد ، استان بومی اینگونه داوطلبان تلقی خواهد گردید .

د ) داوطلبانی كه سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از كشور گذرانده اند و همچنین استان محل تولد ایشان نیز خارج از كشور بوده است ، استان بومی این گروه از داوطلبان تهـران خواهد بود .

 

مرکز کنکور صدای سنجش

مرکز کنکور صدای سنجش از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی ، پاسخگوی سوالات داوطلبان  می باشد .

جهت مشاوره انتخاب رشته کنکور 1403 از طریق تلفن ثابت درسراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

مطالب مرتبط :

نحوه سهمیه بندی در کنکور سراسری

تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تاثیر سهمیه مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

تاثیر سهمیه بومی گزینی در دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور زبان

انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته ریاضی

راهنمای انتخاب رشته تجربی

انتخاب رشته هنر

مشاوره کنکور صدای سنجش

تخصصی ترین مرکز مشاوره تحصیلی

روش صحیح تست زنی کنکور

 اعتراض به نتایج کنکور سراسری

 اعلام نتایج کنکور سراسری

 کنکور سراسری تجربی

 کنکور سراسری ریاضی

 کنکور سراسری انسانی

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

شهریه  دانشگاه پیام نور

شهریه  دانشگاه غیرانتفاعی

ثبت نام  بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط ورود به دانشگاه بدون کنکور و پذیرش آن

رشته های علمی کاربردی – بدون کنکور علمی کاربردی

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 

ثبت نام دانشگاه آزاد

رشته های کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 

مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه

شماره تلفن مشاوره تحصیلی کنکور صدای سنجش

سامانه مشاوره و هدایت تحصیلی

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

شرایط انتخاب رشته کنکور 

نحوه انتخاب رشنه کنکور 

مرکز مشاوره تحصیلی صدای سنجش

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.