رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

گواهی موقت دیپلم

یکی از مدارک مهم برای ثبت نام در کنکور و دانشگاه داشتن گواهی موقت دیپلم است. اخذ این مدرک تا زمانی که گواهی اصلی دیپلم شما آماده شود بسیار مهم است چرا که این تا آن زمان تنها مدارکی است که نشان می دهد شما تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم به پایان رسانده اید. برای کامل شدن مدارک تان برای ثبت نام ها باید برای دریافت این مدرک اقدام کنید چرا که داشتن گواهی موقت بسیار مهم است برای فهمیدن اهمیت این موضوع و نحوه دریافت آن ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

 

گواهی موقت دیپلم

 

ضرایب دروس کنکور ریاضی

ضرایب دروس کنکور تجربی

دریافت اولین مدرک پس از فارغ‌التحصیلی

پس از آن که دوره دبیرستان خود را به پایان رساندید همه دانش آموزان مدرکی دریافت می کنند که بسیار مهم است چرا که تا زمانی که اصل مدرک دیپلم شما اماده شود تنها مدرک برای اثبات داشتن دیپلم فقط گواهی موقت دیپلم است می توان گفت که این مدرک مانند دیپلم اعتبار دارد شما می توانید برای ثبت نام ها و یا هر موضوعی که احتیاج به داشتن دیپلم دارد از این مدرک استفاده کنید. داشتن این مدرک مانند داشتن دیپلم اصلی است و شما حتما باید پس از فارغ‌التحصیلی این مدرک را دریافت نمایید.

 

اگر به هر دلیلی به دنبال دریافت گواهی موقت دیپلم خود نبوده اید باید بدانید که برای ثبت نام کنکور و دانشگاه به آن احتیاج دارید پس هر چه سریع تر برای دریافت آن اقدام کنید اگر نمی‌دانید چگونه برای دریافت آن اقدام کنید می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را برای دریافت این مدرک و یا مدارک مورد نیاز برای ثبت نام های کنکور و دانشگاه ها کمک کنند.

گرفتن این مدرک کار ساده ایست برای این که با مراحل آن آشنا شوید و بدون مشکل و به راحتی این مدرک را اخذ کنید با صدای سنجش تماس گرفته و با مشاورین ما در تماس باشید در ادامه این مطلب هم سعی شده تا با این مدرک و کاربرد های آن همچنین چگونگی دریافت آن آشنا شوید. گواهی موقت دیپلم را حتما پس از فارغ‌التحصیلی دریافت کنید تا مدارک تان تکمیل شود. این مدرک به صورت یکسان برای همه دانش آموزان صادر می شود.

دریافت مدرک گواهی موقت دیپلم

پس تمام شدن دوره تحصیلی مدرسه و دبیرستان تمام دانش آموزان باید این گواهی را دریافت کنند پس از آن که تسویه و فارغ‌التحصیلی شما اعلام شد پس از گذشت دو ماه این مدرک برای شما صادر می شود فقط خود فرد می تواند برای گرفتن این گواهی اقدام کند اگر برای جای خاص و یا ارگانی نیاز به داشتن گواهی موقت دیپلم باشد می توانید این گواهی را به نام آن ارگان بگیرید.

برای دریافت این مدرک باید هم تسویه کامل انجام شده باشد و هم مدارک مربوط به فارغ‌التحصیلی کامل باشد در غیر این صورت نمی توانید این مدرک را دریافت کنید. برای ثبت نام در دانشگاه و یا هر موضوعی که نیاز به مدرک تحصیلی داشته باشد این مدرک صادر می شود. بهتر است بدانید که این مدرک فقط تا شش ماه اعتبار دارد پس از شش ماه مدرک دیپلم اصلی صادر شده است و می توانید از آن پس از مدک اصلی استفاده کنید.

به طور کلی گواهی موقت دیپلم فقط تا زمانی که اصل مدرک صادر شود اعتبار دارد و پس از آن دیگر اعتباری ندارد. تمام افراد برای ثبت نام دانشگاه و دیگر مراکز آموزشی نیاز به این مدرک دارند پس مدرسه باید شرایط دریافت این مدرک را برای دانش آموزان به وجود بیاورد و حتما مدارک مورد نیاز برای اخذ این مدرک را از دانش آموزان دریافت نماید تا آن ها بتوانند در دانشگاه شرکت کنند.

آیا دریافت گواهی موقت دیپلم  ضروری است؟

این گواهی برای ثبت نام در کنکور و دانشگاه ها و مراکز آموزشی کاربرد دارد باید برای ادامه تحصیل پس از اتمام دوره متوسطه این مدرک را همراه دیگر مدارک برای ثبت نام داشته باشید. اگر قصد ادامه تحصیل دارید باید قبل از کنکور اقدام به گرفتن گواهی موقت دیپلم نمایید تا در زمان ثبت نام کنکور از آن استفاده کنید.

نکته مهم این است که باید تاریخ دریافت مدرک دیپلم خود را به درستی و دقیق اعلام کنید اگر در زمان ثبت نام ها معدل و یا تاریخ دریافت دیپلم را اشتباه وارد کنید می تواند باعث عدم قبولی شما و یا محرومیت شود پس تاریخ و معدل را درست و با دقت وارد کنید. پس از این که مدرک اصلی دیپلم صادر شود این مدرک دیگر اعتباری ندارد. و شما باید پس از ثبت نام مدرک اصلی را به دانشگاه بدهید.

گواهی موقت دیپلم

اگر در کنکور قبول شده اید و برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه می کنید باید این مدرک و ریز نمرت و بقیه مدارک هویتی را همراه خود داشته باشید. اگر بلافاصله پس از اتمام دوره متوسطه اقدام به ثبت نام دانشگاه کرده اید باید حتما گواهی موقت ارائه کنید ولی اگر یک سال بعد اقدام می نماید از مدک اصلی دیپلم برای ثبت نام استفاده می شود.

چگونگی دریافت این مدرک

پس از این که در دوره متوسطه فارغ‌التحصیلی شدید ابتدا تسویه‌ حساب را انجام دهید سپس برای گرفتن این مدرک اقدام کنید. برای دریافت گواهی موقت دیپلم باید کارت ملی داشته باشید. برای اقایان باید پایان خدمت یا معافیت و یا برگه سبز داشته باشند تا این مدرک برای آن ها صادر شود از این مدرک می توانید برای ثبت نام در دانشگاه و کنکور استفاده کنید.

اگر ورود به دانشگاه شما از ۳۰ شهریور تا مهر ماه انجام می شود به این مدرک نیاز دارید ولی اگر ورودی بهمن ماه هستید باید مدرک اصلی دیپلم را به دانشگاه ببرید تا ثبت نام انجام شود چرا که این مدرک فقط برای شش ماه تا زمان صدور دیپلم اصلی ارزش دارد و پس از آن دیگر ارزشی نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که مشخصات فردی شما در مدرک موقت با شناسنامه یکی باشد گواهی موقت دیپلم فقط زمانی صادر می شود که فارغ‌التحصیلی شده باشید با مراجعه به مدرسه خود می توانید این مدرک را دریافت کنید برای آشنایی بیشتر با چگونگی دریافت این مدرک و یا دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ها با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

گواهی موقت دیپلم

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *