رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

کاهش دوران خدمت سربازی با کسری خدمت پروژه

طی کردن دوران خومت سربازی کی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های آقایان است . بسیاری از افراد به علت های مختلف قصد طی کردن دوران سربازی را ندارند و به گونه ای بیزار از دوران سربازی هستند ، این گروه از افراد به دنبال معافیت و یا دریافت کسری خدمتی می باشند . دریافت معافیت خدمتی به همین آسانی نیست به همین علت این دسته از افراد تنها میتوانند با دریافت کسری خدمتی از مدت زمان خدمت خود کم کنند . در ادامه ی مطالب به توضیحات بیشتری در خصوص دریافت کسری خدمت پروژه خواهیم پرداخت .

 

کسری خدمت پروژه

 

اخذ کسری خدمتی پروژه

دریافت کسری خدمت پروژه یکی از راه و روش های کم کردن مدت زمان خدمتی است . این طرح شامل افراد می شود که دد دانشگاه تحصیل کرده اند ، مشمولین دریافت کسری خدمت پروژه باید بزای دریافت این طرح پروژه های تحقیقاتی و علمی ای را باتوجه به رشته تحصیلیشان ارائه نمایند ، معمولا عنوان این پروژه ها در راستای نیرو های مسلح و دفاع و امنیت کشور است .

این گروه از افراد که برای دریافت کسر خدمت پروژه اقدام میکنند مراحل تکمیل پروژه ها معمولا در یکی از سازمان های تحقیقانی که تحت نظارت نیرو های مسلح است انجام می دهند و برای هر پروژه دو الی نوزده ماه کسری خدمتی دریافت میکنند که کسری خدمت مروژه نام دارد .

اما توجه داشته باشید کسری خدمت پروژه چون در بیرون از یگان انجام می شود به منظور کاهش دوران خدمت نیست به بیان دیگر مدت زمان تکمیل پروژه جزو وظایف افراد است که این مدت زمان در کارت پایان خدمت آن درج می شود .
توجه داشته باشید طی کردن دوره ی آموزشی برای تمامی افراد الزامی است مشمولین ملزم می باشند دوره آموزشی خود را در یگانی که به انجام پروژه مشغول هستند بگذرانند .

شرایط و ضوابط دریافت کاهش مدت سربازی پروژه

افراد تنها زمانی امکان دریافت کسری خدمت پروژه را دارند که از شرایط و ضوابط خواسته شده برخوردار باشند در غیر این صورت نمیتوانند برای اخذ کسری خدمتی اقدام کنند ، شرایط و ضوابط دریاف کسری
خدمت پروژه به شرح زیر است :

نداشتن غیبت غیر موجه ، اگر هم افراد دارای غیبت هستند باید برای موجه کردن دوران غیبت خود اقدام کنند .

مشمولین تنها پس از یکسال از دانش آموختگیشان میتوانند برای اخذ کسری سربازی پروژه اقدام کنند .

دانشجویان و یا دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند و تنها نخبگان مورد تایید سازمان بنیاد ملی این امکان را دارند تا در مقطع کارشناسی هم از این طرح بهره مند شوند .

نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که مشمولین در زمان انجام خدمت سربازی هم میتوانند از این طرح استفاده نمایند . اما اگر شرایط فوق را داشته باشند . توجه کنید مدت زمان اتمام پروژه از طول دوران خدمتی افراد کم می شود همچنین افراد فقط از سازمان هایی میتوانند عنوان هایی تحقیقاتی دریافت کنند که در در آنها خدمت میکنند .

مدارک لازم برای اخذ کسری خدمت با پروژه

مشمولین برای دریافت کسری خدمت پروژه باید مدارکی را به منظور دریافت کسری سربازی به سازمان مربوطه ارائه دهند :

داشتن اصل شناسنامه ی فرد مشمول و حداکثر دو سری از تمامی صفحات آن

اصل کارت ملی فرد مذکور و حداکثر دو سری کپی از آن

به همراه داشتن چهار قطعه عکس در سایز سه در چهار

کپی پایانی ترین مدرک تحصیل  کپی

داشتن رزمه فرد به زبان فارسی حداقل پنج صفحه که در روز مورد نظر با همراه او باشد .

گام های اخذ کسری خدمت پروژه به شرح زیر است :

افرادی که از شرایط و ضوابط گفته شده در خصوص کسب کسری خدمت پروژه برخوردار هستند ملزم می باشند به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح و یا به یکی از سازمان های تحقیقاتی که تحت نظارت نیروی های مسلح است مراجعه کنند ، در ادامه نام برخی از این مراکز را در اختیارتان قرار می دهیم .

جهاد خودکفایی ارتش، دانشگاه امام حسین ، اداره ی جغرافیایی، مراکز تحقیقاتی دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشریات اهمیت های دفاع مقدس، صنایع دریایی، صنایع هوایی ، انرژی اتمی، دانشگاه مالک اشتر ، پادگان بعثت، پژوهشگاه الکترونیک نصر، معتمد، بهره برداری منابع انرژی، تسنیم، صاایران، ندسا، نزسا، سپند، دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان بقیه‌الله، ناجا، مجموعه ی آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع ، سایبری سپاه، مجموعهدی شهید بهشتی، سازمان تحقیقات راهبردی، اتکا، ساصد، مجتمع تربیت بدنی سپاه و هوافضای سپاه.

تمامی مشمولین توجه داشته باشند ابتدا باید به مراکز تحقیقاتی تحت نظارت بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح مراجعه نمایند و پس اخذ تاییدیه از سوی این سازمان طرح های پروژه ی خود را دریافت کنند ، انجام این روش صرفا هزینه و زمان کمتری را از مشمولین میگیرد ‌. مراکز تحقیقاتی که تحت نظارت بنیاد علمی هستند معمولا پروژه هایی را در راستای رشته ی تحصیلی در اختیار آنها قرار می دهند . همچنین این امکان برای متقاضیان وجود دارد تا پژوهش مورد نظرشان را ارائه دهند بنیاد علمی هم در صورت تایید بود پژوهش اجازه ی اغاز پژوهش صادر مبکند .

همچنین گاهی مراکز تحقیقاتی به دانشگاه ها مراجعه میکنند و برخی دانشجویان را برای انجام طرح های خود برمیگزینند .

مشمولین به این موضوع توجه داشته باشند که انجام دادن پروژه کار جندان ساده ک راحتی نیست هرگونه نا آگاهی میتواند مشکدی جدی برای افراد به وجود آورد ، انجام دادن شرایط و ضوابط خاصی دارد .

اگر طرح پروژه ای فرد سنگین و سخت باشد و شش ماه کسری خدمتی برای او در نظر گرفته شود فرد مشمول ملزم می باشد حداکثر هر سه ماه یکبار گزارش کار را به سازمان ارائه دهد و در جلسه ی دفاعیه از پروژه نیز باید شرکت کند . افرادی که مدت زمان پروژه آنها کمتر از شش ماه باشد ملزم می باشند بعد از اتمان پروژه در جلسه ی دفاعیه شرکت کنند .

اما این امکان برای افراد وجود دارد تا از پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری نیز استفاده کنند اما پایان نامه باید بسیار قوی و منطقی باشد . برای انجام این کار دانشجویان میتوانند پایان نامه خود را در قالب سی دی به بنیاد علمی نخبگان تحویل دهند و منتظر رای و جواب داوران نیز باشند . بنیاد علمی نخبگان نیز پایان نامه فرد مشمول را به یک مرکز نظامی ارسال میکند و سپس پس از گذشت چند ماه نتیجه اعلام می گردد ‌ .

توجه داشته باشید انجام این فرآیند را به صورت همزمان با پذیرفتن یک پروژه و کسر خدمتی از همان روز اول در سازمان انجام شود ‌، یعنی به طوری که فرد هنگامی که پروژه اخذ میکند پایان نامه اش را هم ارائه دهد و از سازمان مربوطه نامه ای به صورت تضمین دریافن کند که با ارائه پایان نامه کسری سربازی دریافت می نماید .

مزیت های اخذ کسر خدمت با پروژه

اصلی ترین و مهم ترین مزایای کسری خدمت با پروژه این است که فرد میتواند به صورت همزمان تحصیل کنند و حداکثر 19 ماه هم کسری خدمتی دریافت کند . مزیت دیگر در راستای اخذ کسری سربازی پروژه موثر بودن این فرآیند در فرصت های شغلی افراد پس از اتمام سربازی است به طوری که افراد مدت زمان کمتری را صرف انجام خدمت سربازی کرده اند .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *