رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

کد نظام وظیفه کنکور 1403 چیست ؟

متقاضیان آزمون کنکور سراسری 1403 پیش از شرکت نمودن در کنکور باید از کلیه ی شرایط و ضوابط موجود اطلاع حاصل نمایید تمامی این شرایط در دفترچه های ثبت نام درج شده است ، کد نظام وظیفه کنکور 1403 چیست ؟ داوطلبان ابتدا ملزم می باشند کلیه ی شرایط را مطالعه نمایند و درصورت واجد بودن برای ثبت نام خود اقدام کنند .

 

یکی از اصلی ترین و مهمترین شرایط اختصاصی نام نویسی متقاضیان آقا در کنکور 1403 وضعیت خدمت سربازی آنها است . داوطلبان مرد که علاقه مند به شرکت در کنکور سراسری هستند باید پیش از شرکت در این آزمون وضعیت خود را از لحاظ خدمتی تعیین نمایند و سپس برای تحصیل در دانشگاه ها اقدام نمایند .

 

سازمان سنجش در فرم هایی که برای ثبت نام کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می دهد از آقایان میخواهد که وضعیت خدمت سربازی خود را از طریق کد نظام وظیفه 1403 مشخص کنند . خدمت سربازی در کنکور سراسری از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین علت در ادامه ی مطالب به توضیحات بیشتری در خصوص کد کنکور 1403 چیست ؟خواهیم پرداخت .

کد نظام وظیفه کنکور 1402 چیست ؟

 

افراد باید در چه قسمت هایی کد نظام وظیفه را تکمیل کنند ؟

کنکور 1403 چیست ؟ در بازده زمانی که برای نام نویسی کنکور سراسری 1403 در نظر گرفته می شود تمامی متقاضیان مرد ملزم می باَشند در فرم های ثبت نامی وضعیت سربازی و کد نظام وظیفه کنکور 1403 خود را ثبت کنند و به گونه ای به سازمان سنجش ارائه دهند .

 

نکته قابل توجه این است که در زمان ثبت نام به کد نظام وظیفه ی کنکور خود توجه کنید زیرا اگر کد وارد شده صحیح نباشد و حتی شما در دانشگاه هم پذیرش شوید ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید .

 

باتوجه به اطلاعیه های سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی کد های نظام وظیفه کنکور 1403 منتشر شده است که در ادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد همچنین داوطلبان باید کد مورد نظر خود را در بند 47 فرم های ثبت نام ثبت نمایند و برای نام نویسی غیرحضوری خود اقدام کنند .

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 

کارشناسی ارشد – ارشد آزاد – ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

لیست کد های نظام وظیفه کنکور 1403 به همراه توضیحات

لیست تمامی کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری به شرح زیر می باشد :

1-کد یک : به همراه داشتن کارت پایان خدمت

2-کد دو : در صورت معافیت فرد باید کارت معافیت هوشمند داشته باشد .

3 -کد سه : افرادی که برگه معافیت مدت دار دارند باید هلوگرام داشته باشد و به مدت زمان آن توجه کنند .

نظام وظیفه کنکور 1403 چیست ؟

4-کد چهار : متقاضیانی که در سال پایانی دوده متوسطه سال 1403 هستند و معافیت احصیلی کسب کرده اند میتوانند تا تاریخ 1403/06/31 و حداقل تا سن 20 سالگی تمام دانش آموخته شوند .

5-کد پنج : محصلانی که پیش از سن مشمول یعنی 18 سالگی بتوانند برای اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید خود اقدام کنند اما توجه داشته باشید نباید غیبت داشته باشند .

 

توضیحات : محصلانی که در سن 17 سالگی و یا پیش از سن مشول بتوانند مدرک دیپلم تود را دریافت کنند میتوانند حداقل پس از گذشتن شش ماه برای تحصیل در دانشگاه آماده شوند . در غیر این صورت فرد نمیتواند ادامه تحصیل دهد تنها در صورتی ممکن است که تحصیل کند که خود را معرفی کرده باشد و هیچ غیبتی در خدمت سربازی نداشته باشد .

 

1-کد شش : افرادی که در حین انجام خدمت سربازی هستند تنها در صورتی میتوانند برای تحصیل اقدام کنند که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام قدیم یا جدید باشند و یا در مقطع کارشناسی پذیرش شده باشند .

 

2-کد هفت : سربازان نظام وظیفه ای که دوره ضروری آنها در تاریخ 1403/06/31 به اتمام میرسد ملزم می باشند در زمان حضور در دانشگاه برای ثبت نام گواهینامه یا کارت پایان خدمت به همراه داشته باشند .

 

3-کد هشت : افراد شاغل در نیروهای مسلح میتواننو با ارائه ی گواهینامه ی اشتغال به خدمت و دریافت تاییدیه از سوی نیرو ی انسانی سازمان برای ادامه تحصیل اقدام کنند .

 

4-کد نه : آن دسته از دانشجویان انصرافی که در سابقه ی نخست تحصیلی خود انصراف داده اند و از تاریخ انصراف آنها از دانشگاه یکسال نگذشته باشد نمیتوانند برای تحصیل مجدد اقدامی انجام دهند .

 

5-کد ده : تنها دانش آموختگان مقطع کاردانی امکان تحصیل در رشته های مقاطع کارشناسی پیوشته را دارند .

نکات مهم برای نظام وظیفه کنکور سراسری

متقاضیان غایب امکان ادامه تحصیل را ندارند و اگر در ِآزمون هم شرکت کنند و پذیرش شوند باید معافیت تحصیلی داشته باشند در این صورت دانشگاه ها اقدامی برای ثبت نام آنها نمیکنند .

 

دانشجویانی که به هر دلیل از دانشگاه اخراج شده اند تا زمان اتمام خدمت دوره ی ضرورت یا اخذ معافیت دائمی امکان ادامه تحصیل ندارند .

 

توجه داشته باشید که معافیت تحصیلی تنها برای هر پایه ی تحصیلی فقط یکبار صادر می شود پس دانش آموختگان در هر مقطع امکان تحصیل دوباره در همان مقطع را ندارند ، متقاضیان مقطع کاردانی نمیتوانند در مفاطع ای از جمله کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری پیوسته تحصیل کنند ،

 

همچنین دانش آموختگان مقطع کارشناسی نیز نمیتوانند برای شروع تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری پیوسته پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و دامپزشکی اقدام نمایند .

کد نظام وظیفه کنکور چیست ؟

مرخصی سربازان در زمان انجام خدمت تنها برای تحصیل در مقطع کارشناسی و بیشتر است و در مقطع کاردانی مرخصی شامل حال آنها نمی شود .

 

دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته و بیشتر که با اخذ مدرک مقزع کمتر از تحصیل انصراف داده اند تا زمان اتمام دوره ی ضرورت مجاز به تحصیل نیستند ، مگر اینکه بتدوانند با رعایت کردن تبصره یک ماده ی هفت اقدامات لازم را انجام دهند .

 

سربازان در حین خدمت مجاز به تحصیل نیستند و تنها در صورتی که در دانشگاه قبول شوند و شرایط ادامه تحصیل را داشته باشند از خدمت مرخص می شوند .

 

کلیه پذیرش شدگان در کنکور سراسری سال 1403 می بایستی برای اخذ مجوز نام نویسی در دانشگاه مورد تظر لز طریق دفاتر پلیس +10 مکان قبولی دانشگاه اقدام به دریافت معافیت تحصیلی کنند در غیر این صورت برای تحصیل با مشکلاتی رو به رو می شوند .

سابقه ی مجاز برای تحصیل متقاضیان در مقطع کاردانی باید حداکثر دو و نیم سال و در مقطع کارشناسی پیوسته پنج سال و کارشناسی ارشد پیوسته شش سال و دکترای پیوسته هشت سال باشد .

کد نظام وظیفه کنکور 1403 چیست ؟

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.