رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

متقاضیان چگونه میتوانند از شرایط محرومیت ثبت نام آزمون دکتری اطلاع حاصل نمایند ؟

گروه بسیاری از متقاضیانی در ازمون دکتری سالهای گذشته که برگزار شده است شرکت کرده اند اما در این راستا ممکن است شرایطی در پیش روی این افراد قرار گرفته باشد که باعث محرومیت ثبت نام آزمون دکتری در سال های جاری باشد ، همانطور که میدانید نام نویسی دانشگاه ازاد و سراسری در ازمون دکتری باهم ادغام گردیده است ، متقاضیان این امکان را دارند تا برای اطلاع یافتن از شرایط محرومیت ثبت نام ازمون دکتری به دفترچه های ثبت نامی ازمون دکتری مراجعه کنند و از شرایط ذکر شده در این دفترچه جهت محرومیت ثبت نام ازمون دکتری اطلاع حاصل نمایند ، در ادامه نیز به محرومیت ثبت نام ازمون دکتری خواهیم پرداخت .

 

محرومیت ثبت نام آزمون دکتری

همانگونه که توضیح داده شد محرومیت ثبت نام آزمون دکتری در دفترچه های ثبت نام درج شده است .

متقاضیان ، قوانین و مقررات در راستای محرومیت ثبت نام ازمون دکتری به شرح زیر است :

محرومیت در ثبت نام ازمون دکتری

باتوجه به بند ج درج شده در دفترچه نام نویسی آزمون تمانی متقاضیانی که در دوره های روزانه پایه ی دکتری تخصصی مشغول به تحصیل می باشند و در سال 1403 و یا قبل از این تاریخ اگر میخواهند انصراف خود را اعلام کنند باید تا اخرین مهلت نام نویسی ، تنها این امکان را ندارند تا مجدد نام نویسی کنند و شرکت نمودن دوباره در این کنکور را ندارند و این مورد یکی از محرومیت ثبت نام آزمون می باشد .

باتوجه به دفترچه های ثبت نام دکتری سراسری و ازاد که محرومیت ثبت نام آزمون در آن درج شده است تنها پذیرش شدگانی که در دوره روزانه در سال 1403 چه در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کرده اند و چه ثبت نام نکرده اند مجاز به شرکت در ازمون دکتری 1403 نمی باشند و به مدت یکسال محرومیت از ثبت نام ازمون  را شامل می شوند.

محرومیت متقاضیان دکتری دوره روزانه 1403

 

اما توجه داشته باشید این عنوان به صورت قطعی دیده نمی شود ممکن است متقاضی مورد نظر پس از انجام مراحل در سامانه ثبت نام ازمون دکتری بتواند امکان ثبت نام در ازمون 1403 را داشته باشد و در زمان برگزاری این ازمون حضور یابد .

باتوجه به اطلاعیه های انتشار یافته از سوی سازمان سنجش کلیه ی دانشجویانی که در حال حاظر مشغول به تحصیل در دوره های غیر روزانه ی دکتری هستند اگر دچار مشکلاتی در زمینه ی خدمت سربازی نداشته باشند این امکان را دارند تا بدون هیچگونه انصراف از دانشگاه مورد نظر خود در کنکور دکتری 1403 نیز شرکت کنند .

متقاضیان کنکور  دچار محرومیت ثبت نام در ازمون  می شود ؟

گروهی از متقاضیان که در کنکور دکتری 1403 شرکت داشته اند پس از تکمیل نمودن فرم انتخاب رشته دکتری خود اگر در هر یک از دوره های به جز دوره های روزانه پذیرش شوند می توانند در زمانی که مشغول به تحصیل هستند .بدون انجام هیچگونه انصرافی در کنکور دکتری 1403 نیز شرکت کنند این موضوع هیچگونه محرومیت ثبت نام ازمون دکتری را شامل نمی شود ، دوره های به غیر از روزانه که گفته شد عبارتند از : شبانه ، غیر انتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان ، ازاد .

متقاضیان پس از اعلام نتایج پایانی اگر در این ازمون پذیرش شده باشند ملزم می باشند که از رشته و محل دانشگاه پیشین خود به طور کامل انصراف دهند همچنین در این راستا میتوانید برای اینکه از محرومیت ثبت نام ازمون دکتری خود اطلاع حاصل پیدا کنید به سامانه سنجش به نشانی sanjesh .org مراجعه نمایید .

داطولبین طی سال های اخیر باتوجه به چه علت هایی از دانشگاه انصراف داده اند ؟

طی سال های پیش رو داوطلبین بسیاری باتوجه به علت های متفاوت برای مثال نداشتن علاقه به رشته ی تحصیلی خود ، ناتوانی در پرداخت نمودن شهریه ، دور بودن محل دانشگاه و دیگر علت هایی که موجب شده متقاضی به طور مجدد در ازمون دکتری شرکت نماید .
کلیه ی دانشجویان دکتری دوره ی دوزانه قبل از سال 1403 ملزم هستند تا پیش از پایان نام نویسی ازمون دکتری و همچنین دانشجویانی دکتری غیر دوره های روزانه سال های پیشین نیز ملزم می باشند پس از پایان اعلام نتایج پایانی ازمون دکتری 1403 از دانشگاه مورد نظر خود که مشغول به تحصیل هستند انصراف خود را اعلام کنند اما توجه داشته باشید اگر متقاضی ای در دوره ی روزانه سال 1403 باشد مستلزم می باشد همراه با انصراف از دانشگاه خود در سازمان سنجش هم درخواست انصرافی خود را ثبت نماید .

داوطلبین چگونه از قوانین و مقررات محرومیت ثبت نام ازمون دکتری مطلع می شوند ؟

همانگونه که در متن مقاله نیز توضیح داده شد ، داطولبانی که در ازمون دکتری ثبت نام نموده اند و پذیرش شده اند امکان ثبت نام مجدد و شرکت نمودن در ازمون دکتری سال جاری را ندارند ، شما میتوانید با مراجعه به متن مقاله از اطلاعات دیگری نیز در این خصوص بهره مند شوید .

آیا پذیرش شدگان دکتری روزانه اگر ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود را انجام ندهند امکان شرکت نمودن درازمون دکتری سال جاری را دارند ؟

خیر ، کلیه ی پذیرش شدگان ازمون دوره ی روزانه باید در دانشگاه پذیرش شده مراحل ثبت نامی خود را انجام دهند زیرا در طی سال جاری امکان ثبت نام در ازمون را ندارند و دچار محرومیت ثبت نام آزمون می شوند ، در متن مقاله نیز به این موضوع اشاره شده است .

آیا پذیرش شدگان دوره های به جز دوره های روزانه دکتری سال گذشته امکان ثبت نام مجدد در آزمون دکتری را دارند ؟

پاسخ این سوال بلی است ، نام نویسی تمامی پذیرش شدگان دوره های غیر روزانه در ازمون دکتری امکان دارد اما در این راستا این گروه از پذیر شدگان باید قوانین و مقرراتی را برای ثبت نام مجدد در نظر داشته باشند ، درباره ی این موضوع به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده است با مراجعه به متن مقاله میتوانید از توضیحاتی بسیاری در این خصوص اطلاع حاصل نمایید .

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1403

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *