رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها

بعضی از دانشجویان دوست دارند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند و شرایط لازم برای مراجعه حضوری در دانشگاه  را ندارند، این افراد می توانند از طریق دانشگاه هایی که امکان تحصیل مجازی را البته برای رشته های خاص فراهم کرده اند اقدام به ادامه تحصیل کنند. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها آشنا کرده تا در این زمینه انتخاب های عالی داشته باشید.

 

لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها

شرایط لازم برای ثبت نام در رشته های غیر حضوری:

دانشگاه های دولتی و آزاد شرایط ویژه ای را در اختیار دانشجویان قرار داده تا بتوانند به صورت کاملا غیر حضوری اقدام به ادامه تحصیل در مقطع دلخواه را داشته باشند، البته لازم به ذکر است قوانین مرتبط با تحصیل مجازی سالیانه تغییر می کند.

هر کدام از دانشگاه های کشور طبق قوانین و مصوبات می تواند فهرست برخی از  رشته هایی که امکان تحصیل غیر حضوری در آنها وجود دارد را در اختیار داوطلبان قرار دهند.

لازم به ذکر است قوانین تحصیل به شکل غیر حضوری در دانشگاه های آزاد و دولتی با یکدیگر مشابه نمی باشد.

اگر شرایط لازم برای ثبت نام در دانشگاه های مجازی را دارید حتما باید با لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها آشنا شوید.

مهم ترین شرایط پذیرش دانشجو به صورت مجازی از لیست رشته های غیرحضوری:

  • دانشجو نمی تواند در دو رشته به شکل هم زمان به صورت غیر حضوری ثبت نام کند.
  • برگزاری امتحانات نهایی پایان ترم به شکل حضوری انجام می شود.
  • امکان انتخاب یک رشته حضوری در کنار یک رشته غیر حضوری وجود ندارد.
  • دانشجو نباید به طور متوالی 3 جلسه غیبت داشته باشد، (در صورت غیبت بیش از 3 روز دانشجو حذف خواهد شد).
  • تعداد جلسه ای که به شکل مجازی برگزار می شود اغلب در 12 تا 16 جلسه می باشد.

اگر شرایط ذکر شده را دارید می توانید برای ثبت نام مجازی در دانشگاه ها اقدام نمایید، البته به جز مواردی که عنوان شد، دانشجو در طول یک دوره 6 ماهه یک بار می تواند مرخصی تحصیلی بگیرد.

لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها:

 

قبل از هر اقدامی برای ثبت نام بهتر است با لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها آشنا شده تا تصمیم بهتری در این زمینه بگیرید، برخی از داوطلبان تصور می کنند تمامی رشته های تحصیلی در روش غیر حضوری قابل انتخاب می باشد در صورتی که اینطور نیست بلکه تنها برخی از رشته های تحصیلی در لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها وجود دارند و محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

دانشگاه پیام نور از دانشگاه های معتبری است که امکان تحصیل به شکل مجازی را برای دانشجویان فراهم کرده است، داوطلبان عزیز قبل از هر چیز باید به سایت سازمان سنجش در جهت مشاهده لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها مراجعه نمایند.

دفترچه انتخاب رشته های مجازی در هر مقطع توسط سایت سازمان سنجش ارائه می شود و همه ساله دستخوش تغییراتی می شود.

برای مشاهده و دریافت لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها  می بایت به سایت سنجش با آدرس اینترنتی: Azmoon.org مراجعه کنید، با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانید شرایط لازم برای ثبت نام و همچنین لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها را به صورت کامل مشاهده کنید.

مزیت های تحصیل غیر حضوری در دانشگاه:

برخی از دانشجویان تصور می کنند که شرکت در کلاس های حضوری در مقایسه با دوره های غیر حضوری مزیت هایی بیشتری دارد در صورتی که این‌چنین نبوده بلکه شرکت در کلاس های مجازی مزیت های زیادی دارد.

از مهم ترین مزایای تحصیل مجازی این است که برای دانشجو محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد، علاوه بر آن هزینه های ثبت نام نیز حذف خواهد شد.

منابعی که به صورت مجازی در اختیار دانشجو قرار می گیرد به شکل متن و فیلم می باشد و این از مهم ترین مزایای تحصیل غیر حضوری است زیرا دانشجو می تواند چندین بار اقدام به مشاهده فیلم و متن برای یادگیری و درک بهتر نماید.

دانشجویان در هر زمان به صورت کاملا منعطف می توانند به مطالعه و تحقیق بپردازند.

اگرچه برخی از دانشگاه ها در پایان ترم اقدام به برگزاری امتحان به صورت حضوری می کنند اما دانشجو در میان ترم می توانند امتحانات خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

از مزایای دیگر ثبت نام غیر حضوری این است که تمامی منابع مهم در حین تحصیل در اختیار دانشجو قرار می گیرد.

پیشنهاد می کنیم اگر شرایط لازم برای شرکت در جلسات حضوری را ندارید حتما در کلاس های مجازی دانشگاه ثبت نام کرده و از مزایای بیشماری که دارد بهره مند شوید.

میزان شهریه در دانشگاه های غیر حضوری:

یکی از مهم ترین دغدغه دانشجویان پرداخت شهریه دانشگاه ها می باشد، به طور معمول اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد را داشته باشید قطعا باید مبلغ بیشتری برای شهریه دانشگاه پرداخت نمایید درعوض دانشگاه های دولتی امکان تحصیل با شهریه کمتر را برای دانشجویان فراهم کرده اند.

دانشجویان در مقاطع کارشناسی می توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه های مجازی نمایند، اگر تمایل به ثبت نام در کلاس های مجازی را دارید بهتر است در ابتدا با لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها آشنا شده و مطمئن شوید که گرایش مورد نظر در فهرست وجود دارد.

به طور معمول دانشگاه های آزاد که کلاس های حضوری و غیر حضوری برگزار می کنند شهریه بیشتری از دانشجویان دریافت می کنند، اگر توان پرداخت هزینه های ثبت نام در دانشگاه های غیر حضوری را ندارید می توانید از دانشگاه های غیر حضوری دولتی استفاده کنید.

شهریه دانشگاه ها همه ساله تغییر کرده و عوامل مختلفی در کاهش یا افزایش آن دخیل هستند که دانشجویان با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر می توانند از قیمت دقیق شهریه ها مطلع شوند، نکته قابل توجه این است که شهریه رشته های مجازی برخی از دانشگاه ها به صورت ثابت می باشد.

شرایط ورود به دانشگاه بدون کنکور و پذیرش آن

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 

امکان انتخاب رشته های غیر حضوری در دانشگاه ها  بدون آزمون وجود دارد؟

برخی از داوطلبان این سؤال در ذهنشان ایجاد شده که آیا امکان انتخاب رشته در دانشگاه های مجازی به صورت بدون آزمون وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر سوابق تحصیلی دارید می توانید از روش های بدون آزمون  برای انتخاب رشته بهره ببرند.

دانشگاه های آزاد شرایطی را فراهم کرده که دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد بتوانند رشته های دلخواه خود را بدون آزمون انتخاب کنند.

ذکر این نکته را مهم می دانیم که شما دانشجویان عزیز اگر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید می توانید از لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها که بدون نیاز به آزمون دانشجو می پذیرند اطلاعات کسب کنید.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن 

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.