رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی

دو شاخه از حرفه خلبانی نظامی و غیرنظامی است و متقاضیان باید شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی  را برای ورود به هر یک از شاخه ها رعایت کنند. برای احراز شرایط خلبانی نظامی، متقاضیان باید در دانشگاه پذیرفته شده و دارای شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون باشند. فرآیند تبدیل شدن به یک خلبان غیرنظامی شامل قبولی در آزمون ورودی سراسری و پذیرش در دانشگاه های ملی است.

برای پاسخگویی به تمامی سوالات خود از طریق سایت صدای سنجش زمان مشاوره خود را رزرو نمایید.

 

شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

شرایط برای افرادی که تمایل به درخواست دارند

 

همانطور که قبلا اشاره شد، آزمون ورودی سراسری برای شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی غیرنظامی الزامی است و برخی از دانشگاه ها به طور فعال خلبانان غیرنظامی را آموزش می دهند. با این وجود، داوطلبان برای ادامه شغل در هوانوردی نظامی باید در دانشگاه شهید ستاری پذیرفته شده و در زمان ثبت نام شرایط پذیرش دانشگاه را داشته باشند. الزامات ورود به خلبانی غیرنظامی و نظامی برای کسانی که مایل به درخواست هستند در زیر آورده شده است.

ثبت نام و پذیرش در دانشگاه شهید ستاری.

اجازه دادن وضعیت مشخص برای خدمت سربازی مردان یا معافیت از تحصیلات نظامی.

داشتن سلامت روحی و جسمی سالم

تمایل به حفاظت از مرزهای کشور و مأموریت آن در هر منطقه.

تضمین می کند که در صورت استعفا یا فسخ هزینه دوره آموزشی دو برابر می شود

الزامات گواهی پزشکی برای ورود به حرفه خلبانی.

زمان انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد1403

غیرنظامی، شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی

 

داوطلبانی که می خواهند در رشته خلبانی غیرنظامی ادامه تحصیل دهند و در نهایت خلبان شوند باید با آماده سازی و بررسی دقیق مواد کنکور سراسری و همچنین مطالب ارائه شده توسط دانشگاه های سراسر کشور به رتبه لازم برای قبولی در این رشته دست یابند و شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی را داشته باشند.

دانشجویان متقاضی برنامه آزمایشی غیرنظامی می توانند علاوه بر دانشگاه های سراسری در مدارس آزاد مانند هما و سایر موسسات دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نیز ثبت نام کنند. کسانی که برای دانشگاه های سراسری اقدام می کنند و قبول نمی شوند می توانند در این مدارس ثبت نام کنند تا دوره های خلبانی در رشته هوانوردی غیرنظامی را بگذرانند.

داوطلبان برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در رشته خلبانی غیرنظامی باید با آمادگی کامل در کنکور سراسری شرکت کنند و رتبه لازم را کسب کنند. فقط دانشگاه های سراسری از کنکور سراسری برای پذیرش در برنامه آزمایشی عمران استفاده می کنند.

فهرست پیش نیازها و شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی

 

گذشته از الزامات استاندارد برای ورود به صنعت هوانوردی، سلامت جسمی و روحی داوطلبان نیز باید در طول فرآیند آموزشی تأیید شود.

ادامه مراحل ثبت نام در رشته پایلوت برای داوطلبان در صورت عدم واجد شرایط پزشکی ورود به رشته مجاز نمی باشد.

قبولی در آزمون مقاومت بدنی، معاینه پزشکی و آزمون عملی.

سالم بودن هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی

ارتفاع حداقل 165 سانتی متر

با قدرت بینایی 10/10 برای پیوستن به میدان آزمایشی.

تایید سلامت کلی با استفاده از تست های شنوایی، قلب، اسکن مغز، دندان ها و تست اعتیاد و غیره

متقاضیانی که به دلیل خدمت سربازی از شرایط پزشکی معاف هستند، واجد شرایط درخواست رشته خلبانی نیستند و احتمال پذیرش آن ها وجود ندارد.

آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد

آشنایی با شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی نظامی

 

همانطور که قبلاً در بخش های مقاله مورد بحث قرار گرفت، خلبانی رشته دارای دو گرایش نظامی و غیرنظامی است. فرآیندهای درخواست برای موقعیت های خلبان غیرنظامی و نظامی، و همچنین مسیرهای طی شده برای ورود به این دو گرایش متفاوت است.

تنها راه و شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی نظامی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه افسری شهید ستاری است که به صورت جداگانه برگزار می شود. قبول شدگان در آزمون دانشگاه ستاری و استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می توانند در رشته خلبانی نظامی در دانشگاه شهید ستاری ادامه تحصیل دهند. این آزمون توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

برای پذیرش دانشگاه شهید ستاری باید داوطلبانی را که علاقه مند به شغل خلبانی نظامی هستند، بپذیرد. خلبانان احتمالی می توانند برای شرکت در آزمون دانشگاه شهید ستاری اقدام کنند و در صورت قبولی در آن، واجد شرایط کار در نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

سال 1403 و شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی

 

متقاضی برای خلبان شدن غیرنظامی باید در کنکور سراسری شرکت کرده و رتبه لازم را کسب کند. برای اطلاع از رتبه مورد نیاز برای پذیرش در برنامه آزمایشی، متقاضیان می توانند به نمونه کارنامه های پذیرفته شده در این برنامه در سال های قبل مراجعه کنند.

آزمون کتبی دانشگاه ستاری و مصاحبه دانشگاه ستاری برای قبولی و داشتن شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی نظامی باید انجام شود. لذا توصیه می شود داوطلبانی که قصد دارند در رشته خلبانی نظامی فعالیت کنند، مطالب آزمون دانشگاه شهید ستاری را به طور کامل بررسی کنند.

داوطلبانی که مایل به دنبال کردن هر یک از این دو مسیر هستند باید از شرایط منحصر به فرد هر کدام آگاه باشند، زیرا خلبانی نظامی و غیرنظامی دارای محیط های عملیاتی متفاوتی است. علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته خلبانی نظامی از ساعات ثبت نام دانشگاه شهید ستاری اطلاع داشته و در این مدت نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام نمایند.

هزینه و شرایط پذیرش و قبولی رشته خلبانی

 

تحقیقات آزمایشی در سال 1388 حداقل 300 میلیون تومان هزینه داشته است. این مبلغ در ابتدای دوره تعیین می شود و به دلیل نرخ تورم بالای ایران، اغلب در پایان دوره بیشتر می شود. به دلیل متغیر بودن هزینه آموزش خلبانی، تکمیل دوره آموزشی خلبانی در اسرع وقت بسیار مهم است.

مثلاً اگر امروز هزینه پرواز ساعتی یک میلیون تومان باشد، ممکن است سال بعد به 1.5 میلیون یا حتی 2 میلیون تومان در ساعت افزایش یابد. به همین دلیل داشتن یک حساب بانکی بزرگ، خرید زمان پرواز و تکمیل دوره قبل از برنامه بسیار مهم است.

میزان ساعات پروازی که به دست می آورید، عامل اصلی در پایان دوره است. بنابراین، داشتن پول کافی برای پوشش هزینه های سفر بسیار مهم است.

برای اطلاع از هزینه ها و دریگر سوالات خود می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.