رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403

ممکن است دانشجویان دانشگاه سراسری و یا آزاد باشید و به هر دلیلی نتوانید در یک ترم شرکت کنید و این سوال برای شما به وجود خواهد آمد که آیا قوانین خاصی برای این موضوع وجود دارد؟ برای این که بتوانید با شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403 بیشتر آشنا شوید کافی است با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند. برای این که بتوانید از این تسهیلات دانشگاه آزاد و سراسری استفاده کنید باید به نکاتی که در این مطلب به آن اشاره شده دقت نمایید.

شرایط دریافت مرخصی دانشگاه ۱۴۰۲

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

چگونه می توان یک ترم را در دانشگاه شرکت نکرد؟

ممکن است فردی به دلایل مختلف نتواند در ترم جاری یا ترم آینده دانشگاه خود شرکت کند. چگونه می توان گفت که این غیبت از نظر دانشگاه قانونی است و امکان پذیر است؟ باید گفت در واقع این موضوع یکی از تسهیلاتی است که دانشگاه ها برای افراد در مواقع خاص در نظر گرفته است. شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403 در دانشگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد به عنوان مثال دانشگاه های سراسری و آزاد شرایط متفاوتی دارند.

در واقع این مدت زمان با احتساب سنوات در نظر گرفته شده است و هر دانشگاه ممکن است قوانین خود را در این رابطه داشته باشد. همچنین هر مقطع تحصیلی نیز قوانین مخصوص به خود را دارند و بر اساس آن باید شرایط را بررسی نمایید. برای گرفتن مشاوره تحصیلی می توانید از طریق منو های سایت صدای سنجش با مشاورین ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

انصراف از دانشگاه دولتی

لیست رشته های غیر حضوری دانشگاه ها

دانشگاه سراسری و شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403

طبق قوانین اگر فردی در دوره کاردانی و یا کارشناسی تحصیل می کند با داشتن شرایط می تواند در یک نیم سال مرخصی داشته باشد. یعنی فقط یک نیم سال امکان گرفتن مرخصی برای دانشجویان وجود دارد. اگر در دوره کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستید باید گفت از شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403 گرفتن مرخصی در دو ترم امکان پذیر است. هرهر دانشجو باید با در نظر داشتن سنوات مجاز دوره تحصیلی خود اقدام به مرخصی نماید.

تبصره های متفاوتی برای گرفتن مرخصی وجود دارد که به بعضی از آن ها در زیر اشاره کرده ایم:
برای مرخصی زایمان دو نیم سال به صورت کلی در نظر گرفته شده است که جزو سنوات تحصیلی نمی باشد.
زمان مرخصی پزشکی نیز دو نیم سال است که باید به تایید شورا و پزشک مورد اعتماد دانشگاه برسد و در سنوات حساب نخواهد شد.

اعزام به خارج از کشور و مأموریت همسر و… نیز دو نیم سال مجاز برای مرخصی را شامل می شود.
تمامی تسهیلات گفته شده فقط با تایید شورای آموزش دانشگاه امکان استفاده را دارند.

دانشگاه آزاد و شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403

برای این که بتونید در دانشگاه آزاد مرخصی بگیرید باید مورد زیر را در نظر داشته باشید به صورت کلی این موارد پنج تبصره هستند:
برای کاردانی و کارشناسی ناپیوسته افراد مجاز به دو نیم سال مرخصی هستند و برای کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد چهار نیم سال مجاز به دریافت مرخصی از دانشگاه خود نخواهند بود.
اگر افراد بخواهند این چهار نیم سال و یا دو نیم سال را به صورت متوالی استفاده نمایند مشکلی نخواهد داشت اگر مسئولین دانشگاه با این موضوع موافقت داشته باشند می توانید از این شرایط استفاده کنید.
اگر دانشجوی برای این که بقیه دروس را بگذراند مشکلی نداشته باشد شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403 را دارد.
بجز مرخصی های گفته شده و مرخصی زایمان اگر دانشجویی بخواهد مدت زمان بیشتری را مرخصی داشته باشد جزو بیشتر از حد مجاز حساب خواهد شد.
اگر دانشجویی به دلیل شرایط به وجود آمده از طرف دانشگاه مجبور به گرفتن مرخصی شود مانند تشکیل نشدن کلاس ها و یا مشکلاتی که واحد داشته است جزو سنوات حساب نخواهد شد.
اگر کارکنان دولت یا هیئت علمی و یا دانشجو ی همراه خارج از کشور هستید و مهلت مطالعاتی استفاده کرده اید شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403 علاوه بر موارد فوق چهار سال بدون احتساب سنوات مرخصی دریافت کنید ولی باید نیمی از شهریه ثابت ترم هایی که مرخصی هستید بپردازید.
درخواست مرخصی باید به صورت کتبی دو هفته قبل از انتخاب واحد انجام شود و در صورت قبولی یا رد درخواست نیز باید واحد نتیجه را قبل از انتخاب واحد به صورت کتبی اعلام کند.

دانشگاه پیام نور و شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403

برای دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز امکان گرفتن مرخصی وجود دارد فقط باید بدانید که برای دوره کارشناسی مانند موارد قبلی دو نیم سال در نظر گرفت شده است و برای مرخصی زایمان نیز چهار نیم سال بدون در نظر گرفتن سنوات مجاز است.
برای گرفتن مرخصی در دانشگاه پیام نور شرط معدل وجود ندارد. برای آشنایی بیشتر با شرایط گرفتن مرخصی با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند و یا از طریق منو های سایت زمان مشاوره خود را رزرو نمایید.

مقطع دکتری و شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403

همه ی دانشجویان دکتری که شرایط مورد نیاز را داشته باشند می توانند یک ترم تحصیلی مرخصی بگیرند. دانشجو های ترم اول دکتری نمی توانند مرخصی بگیرند. پس از گذراندن یک ترم تحصیلی می توانید مرخصی بگیرید. باید بدانید که گرفتن مرخصی در مقطع دکتری جزو سنوات قرار می گیرد پس حتما به این نکته دقت داشته باشید.
دانشجو های کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری دو نیم سال مجاز به گرفتن مرخصی هستند و دانشگاه آزاد چهار نیم سال مجاز به مرخصی تحصیلی خواهند بود. برای آشنایی بیشتر می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا سوالات شما پاسخ گویی شود.

نحوه و شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403

باید توجه داشته باشید که دانشگاه های سراسری و آزاد شرایط متفاوتی برای دریافت مرخصی دارند. برای این که بتوانید درخواست خود را مطرح کنید بهتر است دو یا سه هفته قبل اعلام کرده و مراحل را از طریق آموزش دانشگاه پیگیری کنید.
می توانید فرم مربوطه را با استفاده از سامانه آموزشیار و یا گلستان نیز به صورت اینترنتی ثبت نمایید.
برای این که به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شود می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید و یا از طریق منو های سایت زمان مشاوره خود را ثبت کنید.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.