رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1403

داوطلبان در کنکور قضاوت باید واجد شرایط باشند .از مهمترین شرایط کنکور قضاوت باید افراد در میزان سنی ۲۲ تا ۳۳ باشند و با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق ،فقه و مبانی حقوق اسلامی را دارا باشند. متقاضیان در شرکت ازمون قضاوت سال جدید باید شرایط تعیین شده را دارا باشند تا در رشته ی قضاوت بتوانند تحصیل کنند. شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1403 بستگی به شرایط عدالت و فقه بودن متقاضیان دارد.

شرایط ثبت نام به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که متقاضیان باید شرکت در کنکور تمامی شرایط را دارا باشند. مهمترین دغه دغه متقاضیان اطلاع از رشته و مقطع تحصیلی و مجاز به ثبت نام در کنکور قضاوت سال 1403 را می باشند. شرایط و قوانین ثبت نام از طرف قوه قضاییه تعیین و با انتشار اطلاعیه سازمان سنجش به اطلاع متقاضیان می رسد .

شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1402

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

ثبت نام عمومی در آزمون قضاوت 1403

همانطور که اشاره کردیم شرایط و قوانین در رشته های قضاوت به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود .پس از تصویب نهایی از سازمان سنجش با اطلاعیه و دفترچه ثبت نام جزئیات شرایط را به اطلاع متقاضیان می رسانند .شرایط ثبت نام ازمون قضاوت 1403 بر اساس قوانین ذکر شده قابل ثبت نام می باشد .متقاضیان واجد شرایط در صورت داشتن شرایط اختصاصی می توانند در کنکور قضاوت شرکت کنند و با نام نویسی و در ادامه شرایط ذکر شده از دفترچه ثبت نام در اختیار علاقه مند به این رشته ارائه داده می شود .

دارا بودن تابعیت کشور ایران و اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام و عدالت از شرایط ازمون قضاوت می باشد .علاوه بر گفته های ذکر شده متقاضیان باید شرایط دیگری را دارا باشند ‌.افراد برای ورود به رشته ی قضاوت باید دارای شرایط زیر باشند از جمله عدم وابستگی و یا عضویت در تشکیلات احزاب ،سازمان ها و گروه های غیر قانونی ،داشتن سلامت جسمی و روانی برای انجام کار قضایی ،داشتن کارت پایان خدمت ،نداشتن سابقه کیفری ،داشتن حسن شهرت ،عدم اعتیاد به دخانیات و داشتن حداقل ۲۲ تا ۳۳ سال تمام در روز ثبت نام کنکور

بر اساس منابع انسانی قوه قضاییه و حضور خانم ها بسیار کمتر از اقایان بوده است .شرایط برای ثبت نام خانم ها در رشته ی قضاوت محدود می باشد تنها ۱۰ درصد از متقاضیان و اقایان ۹۰ در صد در پذیرش این رشته را تشکیل می دهد . شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1403 بستگی به شرایط گفته شده دارد که افرادی که از نظر شرایط کامل باشند می توانند در رشته ی قضاوت به تحصیل خود ادامه دهند.

کنکور قضاوت برای زنان

شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1403 برای زنان بستگی به شرایط تعیین شده دارد‌‌.زنان برای قبولی ازمون قضاوت شانس کمتری نسبت به اقایان دارند و ناگفته نماند که زنان مانند اقایان باید واجد شرایط باشند. براساس امتیازات ‌و رتبه ی کنکور و سوابق تحصیلی می توانند وارد رشته ی قضاوت شوند اما پذیرش این رشته برای زنان محدود می باشد .

شرایط ثبت نام در دو حوزه انجام می گیرد .و برای قبولی در ازمون قضاوت مراحل مختلفی را می توانند انتخاب کند .این مراحل از جمله ازمون تستی، ازمون تشریحی و ازمون عملی می باشد .ازمون قضاوت در شهریور ماه هر سال برگزار می شود و افراد با ثبت نام در سایت سازمان سنجش می توانند اقدامات لازم را انجام دهند .

بعد از اعلام نتایج داوطلبان می توانند با بهرمندی از رتبه و امتیازات اخذ شده به رشته ی قضاوت دست پیدا کنند .شرایط ثبت نام ازمون قضاوت 1403 بر اساس شرایط اعلام شده می باشد که متقاضیان می توانند اگر دارای شرایط باشند در ازمون قضاوت شرکت کنند .با در دست داشت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان می توانند وارد دانشگاه ها در خصوص رشته قضاوت شوند .

شرایط عمومی آزمون رشته قضاوت 1403

شرایط عمومی در ثبت نام‌ باید متقاضیان دارای نکات زیر باشند .تابعیت اصلی ایران ،اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام و ایمان و داشتن عدالت ،تابعیت به قانون اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه و عدم وابستگی به احزاب ،طهارت مولد ،داشتن سلامت جسمی و روانی ،عدم اعتیاد به دخانیات و داشتن سن ۲۲ تا ۴۰ در تمام روز ثبت نام .شرایط ثبت نام ازمون قضاوت 1403 بر اساس ذکر شده می باشد .
برای ورود به شرایط اختصاصی باید یکی از مدارک های زیر را متقاضیان دارا باشند. سطح دو حوزه ی و بالاتر ،مدرک کارشناسی حقوق یا الهیاب ،حقوق یا فقه ،مدرک کارشناسی ارشد پیوسته حقوق را باید دارا باشند .متقاضیانی که سابقه قبولی در مصاحبه علمی را دارند اعم از جذب عمومی و اختصاصی و مناطق محروم و شوارای حل اختلاف می توانند به راحتی در رشته های قضاوت ورود پیدا کنند.

ثبت نام آزمون قضاوت

آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد

معرفی رشته حقوق 

گروه بندی دانشگاه ها و شرایط ثبت نام ازمون قضاوت 1403

دانشگاه ها در خصوص پذیرش رشته های قضاوت به دسته های مختلف تقسیم می شوند. دسته اول دانشگاه امام صادق ،تربیت مدرس، دانشگاه تهران ،دانشگاه پردیس فارابی ،دانشگاه شهید بهشتی ،دانشگاه شیراز ،دانشگاه علامه طباطبایی ،دانشگاه فردوسی ،دانشگاه قم و دانشگاه علوم قضایی ‌دسته ی دوم از این دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه ازاد اسلامی ،تهران مرکز ،علوم تحقیقات ،دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ،دانشگاه کاشان ،دانشگاه تبریز ،دانشگاه شاهد ،دانشگاه چمران ،دانشگاه بوعلی سینا همدان ،دانشگاه اصفهان ،دانشگاه گیلان و غیره می باشد .

متقاضیان توجه داشته باشند دانشگاه های پردیس مشمول گروه بندی فوق نیستند .و دانشگاه علوم تحقیقات تهران فقط مشمول گروه بندی فوق می باشد .برای ورود به کارشناسی حقوق معدل حداقل ۱۶ و دانش اموختن کارشناسی ارشد با معدل حداقل ۱۷ قابل قبول در رشته های حقوق می باشند. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و حقوق دادرسی و مدیریت دادگستری و کیفری باید حداقل معدل ۱۶ را دارا باشند .شرایط ثبت نام ازمون قضاوت 1403 بر شر حال فوق بستگی دارد.

مشاوران صدای سنجش در خصوص و زمینه ی شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1403 می توانند راهنمای شما علاقه مندان باشد .مشاوران صدای سنجش تمامی اطلاعات در رابطه با رشته حقوق را در سایت خود قرار داده است و متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات وارد سایت صدای سنجش شوند .

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.