رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور

گروه یا دانش آموران که قصد شرکت در کنکوری سراسری دیگر گروه های آزمایشی را دارند باید از شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور مطلع و از این شرایط برخوردار باشند . متقاضیان در صورت واجد بودن شرایط و ضوابط تغییر گروه آزمایشی کنکور این امکان برایشان فراهم است تا اقدامات لازم را انجام دهند . ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از متقاضیان ایجاد شود که شرایط تغییر گروه آزمایشی چیست ؟

در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که افراد باتوجه شرایط و ضوابط خاصی میتوانند برای تغییر گروه آزمایشی کنکور اقدام نمایند . اگر شما تیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد تغییر گروه ازمایشی دارید حتما تا پایان این مقاله با ماه همراه باشید .

 

شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور

ضوابط موجود برای تغییر گروه آزمایشی

بسیاری از دانش آموزان که علاقه مند هستند که در کنکور سراسری شرکت کنند و همچنین قصد تغییر گروه آزمایشی کنکور را نیز دارند . گروهی از دانش آموزان بر این باورند که امکان تغییر گروه آزمایشی در پایه ی تحصیلی دوازدهم برای آنها وجود ندارد و ملزم می باشند تنها در رشته ی خود تحصیل نمایند ،

اما این باور به طور کامل غلط می باشد ، دانش آموزان تحت هر عنوان و شرایطی که وجود دارد میتوانند برای تغییر گروه آزمایشی اقدام کنند . در ادامه به شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور خواهیم پرداخت .

شرایط و اقدامات خاصی برای تغییر گروه آزمایشی کنکور وجود ندارد تنها افراد علاقه مند ملزم می باشند در زمان تکمیل فرم نام نویسی گروه آزمایشی مورد نظرشان را درج کنند .

متقاضیان نیازمند مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نیستند تنعا پس از پایان دوره ی تحصیلی دوزادهم میتوانند در کنکور سراسری شرکت داشته باشند و گروه آزمایشی خود را انتخاب کنند .

این امکان برای متقاضیان فراهم می باشد تا در بازده زمانی که برای نام نویسی در نظر گرفته می شود گروه آزمایشی خود را تغییر دهند ، همچنین یک زمان مشخصی برای ویرایش نام نویسی کنکور از سوی سازمان سنجش در نظر گرفته می شود که افراد در این زمان هم امکان ویرایش تغییر گروه آزمایشی خود را دارند .

امکان تغییر گروه آزمایشی کنکور در تمامی رشته ها وجود دارد به طور مثال دانش آموزی که در رشته ی تجربی تحصیل کرده میتواند گروه خود را به ریاضی تغییر دهد .

همچنین متقاضیان کنکور سراسری علاوه بر شرکت نمودن در گروه های آزمایشی  میتوانند در کنکور رشته های زبان و هنر هم شرکت داشته باشند .

 

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

 

تاثیرات عملکرد تحصیلی در تغییر گروه آزمایشی کنکور

باتوجه به اطلاعیه های صورت گرفته از سوی سازمان وزارت آموزش و پروش عملکرد تحصیلی افراد نقش بسزایی در تراز کنکور کسب شده ی افراد دارد . به همین دلیل متقاضیانی که علاقه مند به تغییر گروه آزمایشی هستند باید به سوابق تحصیلی که در تراز کنکور آنها تاثیر گذار است توجه کنند .

متقاضیان باید به بازده زمانی که برای تغییر گروه های آزمایشی در نظر گرفته میشود توجه داشته باشند ، افرادی که مدرک دیپلم دریافت کرده اند ممکن است این سوال برایشان به وجود آید که چگونه میتوانند برای تغییر رشته کنکور سراسری اقدام‌کنند ؟

آیا همان معدل کسب شده در کنکور سراسری برای افراد در نظر گرفته میشود ؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم‌ که بله باتوجه به تغییر گروه آزمایشی کنکور امکان پذیر است ، معدل مدرک دیپلم همان رشته ی فرد برای کنکور او نیز در نظر گرفته میشود .

پس تفاوتی وجود ندارد که شما در چه گروه آزمایشی ای مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اید ، اگر به طور کلی بخواهیم به این موضوع بپردازیم مدرک دیپلم شما تاثیر چهل درصدی بر کنکور سراسری دارد .  پس برای رتبه و تراز مناسب سعی کنید حداقل نمره دیپلم خود را افزایش دهید .

چه محرومیت هایی برای تغییر گروه آزمایشی کنکور وجود دارد ؟

برخی از افراد علاقه مند به شرکت در کنکور سراسری نیستند و یا شرایط شرکت در این آزمون را ندارند ، همچنین متقضیان برای تغییر گروه های آزمایشی نیز باید شرایط و ضوابط را در نظر بگیرند تا این امکان برایشان وجود داشته باشد تا برای تغییر گروه خود اقدام کنند . شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور نیز ممکن است محرومیت هایی را برای افراد در پیش داشته باشد در ادامه به یکسری از این محرومیت ها می پردازیم

گروهی از دانش آموزان که مشمول انجام خدمت نظام وظیفه هستند و تاکنون از معافیت تحصیلی نیز استفاده نمی کردند ملزم می باشند باتوجه به شرایط و ضوابط سازمان نظام در کنکور سراسری شرکت‌نمایند . این گروه از دانش آموزان تنها در صورتی امکان تغییر گروه آزمایشی دارند که در کنکور سراسری شرکت‌ کنند .

آن دسته از دانش آموزانی که در سال های گذشته در دیگر گروه های آزمایشی شرکت کرده اند و در دانشگاه دولتی پذیرفته شده اند اما به هر دلیلی برای ثبت نام مراجعه نکردند باید به قوانین درج شده در دفترچه ی نام نویسی کنکور توجه داشته باشند . زیرا باتوجه به اطلاعاتی که تازگی به دستمان رسیده پذیرش شدگان داشنگاه های دولتی از محرومیتی برخوردار نمی شوند .

اما آن دسته از دانش آموزانی که نتوانسته مدرک دیپلم خود را کسب کنند و در شهریور ماه هم موفق به کسب نمره نشده اند امکان شرکت در کنکور سراسری را ندارند در صورت شرکت و قبولی پذیرش آنها لغو می شود .  برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به مشاورین تحصیلی باتوجه مراجعه کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید .

شرایط تغییر گروه آزمایشی در زمان نام نویسی کنکور چیست ؟

متقاضیانی که علاقه مند به تغییر گروه های آزمایشی خود هستند ملزم می باشند رشته ی مورد نظرشان را در فرم های نام نویسی کنکور سراسری که در اختیار آنها قرار میگیرد درج‌ کنند و باتوجه به توضیحاتی که در متن مقاله گفته شد اقدامات لازم را انجام دهند .

عملکرد تحصیلی چه تاثیراتی در تغییر رشته کنکور دارد ؟

همانگونه که در متن مقاله نیز گفته معدل مدرک دیپلم شما حدودا چهل درصد بر کنکور شما تاثیر دارد برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید متن مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید .

آیا افراد با شرکت کردن در یک کنکور گروه آزمایشی دیگر، از کنکور سال بعد رشته خودشان محروم می شوند ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر ، متقاضیانی که در گروه های آزمایشی دیگر شرکت میکنند این امکان برایشان فراهم است تا در سال آینده نیز در کنکور سراسری شرکت داشته باشند . اما لازم است که در این خصوص دفترچه ی نام نویسی را حتما مطالعه کنید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *