رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری

گروهی از متقاضیان که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند باتوجه به مجاز بودن یا نبودنشان میتدانند در زمان های مشخص شده توسط سازمام سنجش برای تکمیل نمودن فرم های انتخاب رشته ی خود اقدام نمایند که باید به سامانه ی سازمام سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند . بعداز نام نویسی متقاضیان برای آزمون دکتری و برگزاری ، نتایج اولیه ای آزمون به صورت یک کارنامه در اختیار افراد قرار میگیرد که در سامانه ی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انتشار می یابد . متقاضیان باتوجه به کارنامه ی خود از مجاز بودن و یا مجاز نبودن انتخاب رشته ی خود اطمینان پیدا میکنند در این صورت فرد مذکور ملزم می باشد در بازده زمانی تعیین شده به سامانه ی انتخاب رشته مراجعه کند و کد رشته های محل خود را درج نماید .

در این گام اگر فرد امکان انتخاب رشته برایش فراهم شده باشد میتواند برای انتخاب کد رشته های محل از بیت دوره های متفاوت از جمله : سراسری ، روزانه ، شبانه ، پیام نور ، پردیس خودگران استفاده نماید . داوطلبان ملزم هستند بعد از دانلود دفترچه های انتخاب رشته آزمون دکتری خود از شرایط و ضوابط موجود مطلع شوند و بر همین اساس فرم های ارائه شده تکمیل نمایمد . در ادامه به زمان انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری اشاره خواهیم کرد .

 

زمان انتخاب رشته دکتری سراسری

زمان مشخص شده برای انتخاب رشته دکتری 

زمان شروع انتخاب رشته دکتری سراسری معمولا اوایل اردیبهشت ماه است ، ممکن است برخی متقاضیان بنا به هر دلیلی از فرآیند انتخاب رشته جا بمانند به همین دلیل سازمان سنجش چند زوزی زا به عنوان فرصت مجدد در اختیار متقاضیان قرار میدهد .

در بازده زمانی که برای انتخاب رشته اعلام می شود معمولا هز متقاضیان تنها میتواند پنجاه کد رشته را از بین تمامی کد رشته های موجود انتخاب کند . دفترچه ی انتخاب رشته دکتری سراسری نیز از طریق سامانه سازمان سنجش به ادرس sanjesh .org در اختیار شما قرار میگیرد که تمامی متقاضیان ملزم به مطالعه ی آن هستند .

مدارک لازم برای ثبت نام دکتری 1403

زمان انتشار کارنامه اولیه دکتری

مشاوره در خصوص  رشته های دکتری 

داوطلبان با شرکت‌نمودن در آزمون دکتری 1403 این امکان برایشان فراهم می باشد که در این راستا از نرم افزار های ارائه شده برای انتخاب رشته  نیز استفاده کنند و به گونه ای درصد احتمال و شانس خود را برای شرکت در مصاحبه افزایش دهند .

متقاضیانی که قصد انتخاب رشته محل های دکتری دانشگاه های ازاد را دارند باید به یکی بودن آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد توجه داشته کنند .

زیرا بعد از اعلام نتایج نخست دکتری مسیر متقاضیان هر یک از دانشگاه از دیگری جدا می شود . و انتخاب رشته ی دانشگاه های ازاد نیز همانند زوال سالیان گذشته به طور جداگانه از طریق سامانه ی سازمان سنجش انجام می شود . متقاضیانی که قصد انتخاب رشته دارند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانند به مشاور مربوطه مراجعه کنند و از تجربیات آنها استفاده نمایند .

آیا اموان دارد زمان انتخاب رشته دکتری سراسری تمدید می شود ؟

باتوجه به روال سالیان گذشته معمولا زمان انتخاب رشته  به دلیل جا ماندگان تمدید می شد امسال نیز احتمال دارد چنین مسئله ای رخ دهد . اما باز هم تاکید میکنیم که به اطلاعیه های سازمان سنجش توجه داشته باشید .

انتخاب رشته دکتری چگونه انجام می شود ؟

انتخاب رشته دکتری سراسری تنها به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه ی سازمان سنجش به ادرس sanjesh .org امکان پذیر است .

​زمان انتخاب رشته دکترا چگونه مشخص می شود ؟

احتمال میدهیم زمان انتخاب رشته  نیز مانند سال های گذشته در اردیبهشت ماه باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید به سامانه ی سنجش مراجعه کنید و منتظر اطلاعیه های منتشر شده باشید .

زمان ارائه ی دفترچه های انتخاب رشته دکتری سراسری

سازمان سنجش معمولا زمان مشخصی را برای متقاضیان و پذیرش شدگان انتخاب رشته دکتری در نظر میگیرد . دفترچه های انتخاب رشته  باتوجه به شروع بازده زمانی انتخاب رشته انتشار می یابد تمامی متقاضیان ملزم هستند به مطالعه ی دقیق این دفترچه ها بپردازند تا از تمامی شرایط و ضوابط موجود مطلع شوند .

سال قبل نیط سازمان سنجش با منتشر کردن اطلاعیه ای زمان دقیق روش انتخاب رشته دکتری سراسری را در سی فروروین ماه به متقاضیان اعلام کرد ، انتخاب رشته ی این افراد تا حدود پنج اردیبهشت ادامه داشت ، باتوجه به شرایط سال گذشته نیز پیش بینی می شود امسال نیز فرآیند انتخاب رشته اوایل اردیبهشت ماه اغاز شود .

متقاضی در زمان انتخاب رشته باید به چه نکاتی توجه کند ؟

باتوجه به دفترچه های نام نویسی دکتری اگر هر کدام از سهمیه های پنج الی بیست و پنج درصدی از جمله ایثارگران ، رزمندگان و مربیان کلیه ی موسسه های آموزشی از سوی سارمان سنجش پذیرش شوند ، این سهمیه ها در کلیه ی گام های آزمون سراسری دکتری موثر می شود که شامل انتخاب رشته نیز می باشد . دریافت اطلاعات از تاثیرات سهمیه در انتخاب رشته بر هر متقاضی ای امری ضروری و واجب است .

در زمان انتخاب رشته دکتری سراسری هر متقاضی تنها میتواند پنجاه کد رشته را از بین رشته های موجود در دفترچه های انتخاب رشته در فرم های ثبت نام درج نمایند . همچنین متقاضی باید در قرار دادن الویت هایش دقت مهارت و تمرکز کافی داشته باشد به تمامی داوطلبات توصیه میکنیم انتخاب های خود را صرفا بر اساس علاقه ، مسافت ، کیفیت دانشگاه ، شهریه و اساتید ، زمینه های علمی قرار دهد . به تمامی متقاضیان توصیه می شود که مطالب ارائه شده را با دقت مطالعه نمایند زیرا در این مقاله به بسیاری از سوالات شما پاسخ داده شده است

در صورت ابهام و یا سوالی دیگر نیز میتوانید به مشاورین سامانه ی سازمان سنجش مراجعه کنید و باتوجه به اطلاعیه های منتشر شده ماسخ سوالاتتان را دریافت کنید همچنین هنگام انتشار دفترچه های انتخاب رشته تمامی قسمت های آن را مطالعه کنید تا از شرایط و ضوابط موجود نیز مطلع شوید تا در زمان انتخاب رشته با مشکل خاصی مواجه نشوید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *