رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

تاثیر رتبه کشوری کارنامه کنکور در تعیین دانشگاه افراد چیست؟

تمامی افراد پس از کنکور ، کارنامه کنکور دریافت میکنند که از طریق سامانه ی سنجش برای کلیه افراد قابل مشاهده می شود ، معمولا این کارنامه برای افرادی که هیچ اطلاعاتی از آن ندارند بسیار نافهموم باشد . از جمله سوالاتی که پس از دریافت کارنامه برای افراد شکل میگیرد این است که رتبه اصلی آن چیست ؟ باتوجه به کدام رتبه میتوانند برای ثبت نام در دانشگاه ازاد و دولتی اقدام کنند ؟ رتبه کشور تاثیر بیشتری دارو یا رتبه در سهمیه ی پایانی ؟

این از جمله سوالاتی است که ممکن است برای هر کنکوری ایجاد شود . سوالاتی دیگری نیز در این راستا وجود دارد ، ولی افراد ابتدا ملزم می باشند در باره ی تمامی رتبه های کشوری و میزان موثر بودن آنها اطلاعاتی جمع اوری کنند ، رتبه هر فرد نشان می دهد سطح او در بین تمامی متقاضیان بدون دریافت سهمیه چیست ؟ در ادامه ی مطالب برای افزایش سطح اگاهی شما توضیحات بیشتری در اختیارتا قرار می دهیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه شوید .

رتبه کشوری چیست

منظور از درج رتبه کشوری در کارنامه کنکور سراسری چیست ؟

در گام نخست به عملکرد اولی می پردازیم ، مورد های بسیاری با موضوع رتبه در کارنامه وجود دارد اما نکته قابل توجه این است که باتوجه به کدام رتبه برای پذیرش در دانشگاه میتواند اقدام کند . یکی از رتبه های درج شده در کارنامه کنکور افراد رتبه کشوری است برخی از افراد گمان میکنند رتبه کشوری همان رتبه ی مهم و موثر در پذیرش دانشگاه است اما این باور و گمان کامل اشتباه است .

رتبه کشوری فقط به منظور نشان دادن سطح شما در ما بین کلیه ی متقاضیان کنکور سراسری بدون دریافت سهمیه است و هیچ تاثیری در پذیرش و انتخاب دانشگاه دولتی شما متقاضیان ندارد . ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از افراد شکل بگیرد که پس چرا این رتبه در کانامه کنکور درج می شود ؟ توجه داشته باشید اگر جزو آن گروه از افرادی هستید که قصد تحصیل در دانشگاه ازاد را دارید باید به رتبه کشوری خود توجه داشته باشید زیرا این رتبه تاثیر بسزایی در پذیرش دانشگاه ازاد دارد .

تفاوت های بین رتبه کشوری و رتبه کل در سهمیه ی پایانی چیست

تنها وجه اشتراک بین رتبه کشوری و رتبه کل در سهمیه ی پایانی این است که رتبه کشوری افراد بدون دریافت سهمیه است اما رتبه کل در سهمیه پایانی همانگونه که از نامش پیداست با در نظر گرفتن سهمیه ای است که متقاضی در زمان نام نویسی انتخاب میکند .
سهمیه ی متقاضی میتواند بر رتبه ی کشوری او موثر باشد و به گونه ای باعث بهبودی رتبه او شود مقدار این تاثیر گذاری بستگی به نوع سهمیه ای که مورد استفاده فرد قرار میگیرد دارد .

باتوجه به مطالب گفته شده ، مقدار اهمیت و ارزش رتبه کشوری به این است شما در کدام دانشگاه در حال تحصیل هستید ، اگر توانسته اید در دوره هایی از جمله روزانه و شبانه و دوره های خارج از ازاد ثبت نام کنید رتبه کشوری شما تاثیر ندارد اما اگر برای انتخاب رشته در دانشگاه های ازاد پذیرش شده اید باید توجه داشته باشید که رتبه  شما مورد بررسی قرار میگیرد .
توجه داشته باشید این موضوع میتواند در انتخاب لیست رشته مورد نظر شما نیز تاثیر گذار باشد برای اطلاعات بیشتر میتوانید به قسمت های دیگر از کارنامه کنکور خود مراجعه کنید .

گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی

فرم ثبت نام کنکور سراسری

تراز کنکور چیست

ارزش ها و اهمیت های رتبه ی کشوری چیست ؟

اگر به طور کلی بخواهیم به این اشاره کنیم باید بگوییم که رتبه کشوری هیچ تفاوتی با رتبه فزد تدارد تنها رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه های کنکور سراسری بررسی می شود و تنهد به منظور نشان دادن سطح افراد در بین کلیه ی شرکت کنندگان در گروه های ازمایشی است ‌، به صورت شفاف و واضح رتبه کشوری تاثیر چندانی در انتخاب رشته متقاضیان ندارد .
نکته مهم و قابل توجه در رتبه مربوط به زیر گروه ها است ممکن است این سوال در ذهن شما نیز شکل بگیرد که زیر گروه چیست ؟

رتبه کشوری چیست؟

در جواب این سوال لازم است بگوییم که هر یک از گروه های ازمایشی تعداد بسیاری رشته دانشگاهی دارند که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری به آنها اشاره شد است و آنها بر پایه اهمیت و ارزشی که دارند دسته بندی می شوند .
برای مثال رشته ی پزشکی و دندانپزشکی در زیر گروه های یک رشته ی علوم تجربی جای گرفته اند و همچنین رشته های دیگر ازجمله پرستاری ، مامایی ، زمین شناسی ، مهندس کشاورزی و … در دیگر زیر گروه ها خاص طبقه بندی می شوند .

معمولا ارزش ها و اهمیت های هر متقاضی که قصد شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری را دارند رتبه در زیر گروهشان مورد توجه قرار میگیرد .

به طور مثال اگر فردی قصد تحصیل در رشته ی پزشکی را دارد ابتدا باید به رتبه ی سهمیه اش در زیر گروه یک که چه عددی است . باتوجه به علوم و قضیات و نرم افزار های مجازی انتخاب رشته میتوانید به این عملکرد برسید که آیا باتوجه به رتبه اکتسابی نیز میتوانید در رشته مورد نظر قبول شوید یا خیر .

کدام رتبه در کارنامه کنکور سراسری برای انتخاب واحد موثر است ؟

رتبه های زیر گروه به دلیل اینکه نسبت به ضرایب هر درس در هر زیر گروه قرار دارند رتبه هایی هستند که تاثیر بیشتری در انتخاب واحد متقاضیان دارد .

آیا در محاسبات رتبه کشوری در کارنامه کنکور سراسری قسمت بر مبنای سهمیه درج شده است ؟

رتبه کشوری هر متقاضی بیانگر این است که سطح او در ما بین کلیه ی متقاضیان بدون دریافت هیچگونه ای سهمیه است .

باتوجه به کارنامه کنکور سراسری تفاوت های رتبه کشوری و رتبه کل در سهمیه پایانی چیست؟

رتبه های کل در سهمیه پایانی باتوجه به سهمیه هایی است که افراد در زمان ثبت نام انتخاب کرده اند .

در چه صورتی لازم است افراد به رتبه کشوری توجه کنند ؟

باتوجه به مطالب گفته شده در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های ازاد را دارید باید به رتبه کشوری کسب شده ی خود توجه داشته همچنین برخی از رشته ها نیز باتوجه به ضرایبشان مورد توجه رتبه کسب شده توسط افراد قرار میگیرند .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *