رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دریافت رسید انتخاب رشته کنکور

بسیار موضوع مهمی است که حتما افراد پس از ثبت نام و انجام تمامی مراحل از تکمیل آن مطمئن شوند. به همین دلیل دریافت رسید انتخاب رشته کنکور موضوع مهمی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید. در صورتی که نتوانید کد را دریافت کنید به این معنی است که ثبت نام شما انجام نشده است و دریافت این کد پانزده رقمی به معنی انجام ثبت نام به صورت قطعی است. می توانید از طریق سایت صدای سنجش نیز در این رابطه از مشاورین اطلاعات کسب کنید.

 

دریافت رسید انتخاب رشته کنکور

جزئیات و چگونگی گرفتن کد پانزده رقمی

متقاضیان باید پس از این که نتایج کنکور اعلام شد اقدام به انتخاب رشته کنند. انتخاب رشته بسیار موضوع مهمی است چرا که در این مرحله مشخص خواهد شد شما در آینده در چه رشته و با چه شرایطی تحصیل خواهید کرد اگر در روند این مراحل مشکلی به وجود بیاید ممکن است نتوانید در رشته و یا محل مورد نظرتان ادامه تحصیل دهید و یا اگر هنگام دریافت رسید انتخاب رشته کنکور با مشکل رو بررو شوید به طور کلی درخواست شما ثبت نشود و شانس خود را برای ادامه تحصیل از دست بدهید.

ممکن است برای شما سوال به وجود آمده باشد که این کد را چگونه دریافت کنیم یا نحوه بازیابی آن چگونه است. باید گفت پس از این که انتخاب رشته خود را ثبت کردید باید کد را دریافت کنید در ادامه این مطلب بیشتر به این موضوعات می پردازیم.

نحوه و زمان دریافت رسید انتخاب رشته کنکور

بعد از این که کنکور سراسری برگزار می شود دفترچه انتخاب رشته کنکور پس از چند روز بر روی وب سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و بعد از اعلام نتایج افراد باید با توجه به دفترچه انتخاب رشته اقدام به تعیین رشته نمایند. کارنامه اولیه بر روی سایت سنجش قرار می گیرد و با توجه به آن و پس از این که دفترچه مطالعه شد باید انتخاب رشته را انجام دهید. پس از این که انتخاب رشته شما به اتمام رسید و فرم آن را تکمیل کردید و ثبت نهایی را انجام دادین باید برای دریافت رسید انتخاب رشته کنکور اقدام کنید.

با توجه به شرایط کنکور هر فرد و آن چه که در دفترچه انتخاب رشته نوشته شده است افراد انتخاب رشته خود را انجام می دهند تا احتمال قبولی آن ها بیشتر شود. می توانید در این رابطه با مشاورین صدای سنجش نیز در تماس باشید تا بهترین انتخاب رشته ممکن را به شما پیشنهاد کنند.

پس از این که دفترچه انتخاب رشته کنکور بر روی سایت سنجش قرار گرفت یک هفته زمان خواهید داشت تا فرم را پر کرده و برای دریافت کد پانزده رقمی اقدام کنید.

چگونگی دریافت رسید انتخاب رشته کنکور

ممکن است به این موضوع فکر کنید که با نحوه انتخاب رشته آشنایی کافی ندارید و این موضوع برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد ولی بهتر است بدانید که می توانید تغییراتی را بر روی آن انجام دهید و چنانچه مشکلی در روند انتخاب رشته داشته باشید قابل اصلاح است. دفترچه انتخاب رشته خود را حتما به صورت دقیق مطالعه کنید چرا که از این طریق می توانید بدون مشکل انتخاب رشته خود را تکمیل کنید و دریافت رسید انتخاب رشته کنکور را انجام دهید.

از طریق مرورگر خود سایت sanjesh.org  را دنبال کنید و در صفحه اول گزینه سراسری را انتخاب نمایید سپس در این قسمت هم دفترچه و هم بخش مربوط به انتخاب رشته را مشاهده می کنی. پس از ثبت انتخاب رشته و فرم های مربوطه کد را دریافت خواهید کرد.

چگونگی بازیابی و دریافت رسید انتخاب رشته کنکور

با توجه به آن چه که توضیح داده شد افراد با داشتن این کد می توانند کد رشته های تعیین شده را ببینند و اطلاعات خود را مشاهده کنند پس این موضوع مهمی است که حتما رسید را دریافت کرده باشند. برای دریافت نتیجه نهایی باید شماره پرونده و همچنین کد رسید پانزده رقمی خود را در اختیار داشته باشید. پس از این که زمان انتخاب رشته به پایان برسد رتبه و انتخاب ها بررسی می شود و چند هفته بعد نتیجه نهایی اعلام خواهد شد که با این کد ها قابل مشاهده می باشد.

به همین دلیل این رسید مهم است و برای بازیابی آن در صورت بروز مشکل روش هایی وجود دارد. اولین زمانی که می توانید رسید بگیرید بعد از این که انتخاب رشته را به پایان رسانید و تایید کردید باید گزینه دریافت رسید را فراموش نکنید و برای دریافت و یا پرینت آن اقدام نمایید. اگر در این مرحله به هر دلیلی فراموش کردید دریافت رسید انتخاب رشته کنکور را انجام دهید همچنان روش دیگری وجود خواهد داشت.

در زمانی که هنوز وقت برای ادیت و تغییرات در انتخاب رشته وجود داشته باشد می ‌توانید به سایت سنجش مراجعه کرده و ویرایش را انتخاب کنید و تمام مراحل را انجام دهید و در آخر کد را دریافت کنید. روش دیگر از طریق بخش درخواست سایت می باشد که از این طریق درخواست خود را ثبت می نمایید.

چرا باید برای دریافت رسید انتخاب رشته کنکور اقدام کنیم؟

در ادامه باید گفت به طور کلی این کد برای این که شما مطمئن شوید ثبت نام به صورت قطعی انجام شده است و ثبت نهایی شده بسیار مهم است همچنین از طریق این کد بتوانید نتیجه انتخاب رشته را ببینید و وارد سایت شوید از دیگر موارد مهم است.

اگر نتوانسته اید کد خود را دریافت کنید به این معنی است که در ثبت انتخاب رشته شما مشکلی وجود داشته است باید بررسی کنید که در این صورت چه مشکلی وجود داشته و به سرعت آن را رفع نمایید.

اگر فرد دیگری انتخاب رشته شما را انجام می دهد باید حتما بخواهید دریافت رسید انتخاب رشته کنکور را انجام دهد تا از قطعی بودن انتخاب رشته خود آگاه شوید.

قبل تر برای اطلاع از نتیجه نهایی کنکور و انتخاب رشته نیاز به داشتن کد پانزده رقمی و رسید بود که در حال حاضر این موضوع اجباری نیست.

در صورتی که در رابطه با مواد بالا نیاز به مشاوره داشتید می توانید از طریق منو های سایت زمان مشاوره خود را رزرو نمایید تا مشاورین صدای سنجش با شما در تماس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.