رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

چرا درست کردن یک جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1403 برای تمامی افراد ممکن نیست؟

داشتن برنامه ریزی و جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1403 یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در موفقیت کنکور مقطع ارشد و دیگر مقاطع تحصیلی دانشگاه است . متقاضیان ملزم می باشند عواملی مانند چگونگی مطالعه ، مشاوره ، مدیریت زمان و انتخاب نمودن منابع متناسب را برای موفق شدن خود در نظر داشته باشند ‌، اما توانایی ها و مهارت ها و خصوصیات فردی افراد را نمیتوان با یکدیگر مقایسه کرد به همین علت درست کردن یک برنامه برای کنکور ارشد برای همگی ممکن نیست .

 

جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1402

افراد برای داشتن یک جدول برنامه ریزی مناسب کنکور ارشد باید چه عواملی را بررسی نمایند ؟

هریک از متقاضیان برای داشتن یک جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1403 ملزم می باشند کلیه ی مهارت ها ، توانایی ها و نقاط قوت و ضعف خود برای مطالعه بررسی نمایند سپس یک برنامه متناسب با فعالیت های روزانشان تعیین کنند .
در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص حدول برنانه ریزی ارشد 1403 خواهیم پرداخت تا افراد در این راستا بتوانند رتبه مناسبی با کمک برنامه خود کسب نمایند .

مشخص نمودن اهداف در جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1403

نخستین گام برای جدول برنامه ریزی ارشد کنکور 1403 مشخص کردن هدف و تلاش کردن برای رسیون به اهداف است . انجام این گام سبب می شود تا متقاضی انگیزه خاصی به مطالعه پیدا کند . همچنین متقاضی مورد نظر باید درباره ی رشته و دانشگاه مورد نظر خود نیز اطلاعات کاملی داشته باشد تا بتواند در زمان کنکور و انتخاب رشته محل های مناسبی را تخمین زند .

انجام این کار ها سبب می شود تا از سختی مسیر متقاضی کاسته شود و او آگاه و مطمن بتواند سعی تلاش خود را بگیرد تا به اهداف خود برسد . در ادامه با طراحی سوالاتی از داوطلبان میخواهیم که اهدافشان را برای خودشان روشن کنند .

پاسخ دادن به پرسش های زیر چه کمکی به افراد میکند ؟

1• باتوجه به کارنامه خود در مقطع کارشناسی ، ادامه تحصیل در چه رشته ای مناسب است ؟
2•  آیا با دروس و امتحانات رشته مورد نظر خود در مقطع ارشد آگاهی کامل را دارم ؟
3• با توجه به عواملی مانند : علاقه ، مسافت ، هزینه و کیفیت دانشگاه بهتر است در چه دانشگاهی ادامه تحصیل دهم ؟
4• آیا رشته مورد علاقه ام در دانشگاه مورد نظر تدریس می شود ؟

سوالاتی بسیاری در این باره است که داوطلب بتواند اهدافش را برای خودش حداقل روشن کند . ممکن است این سوال برای بسیاری از داوطلبان پیش بیآید که انتخاب نمودن رشته محل مورد نظر فرد آیا تاثیری در جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1403 او دارد ؟ در پاسخ این سوال بهتر است بگوییم که علاقه های متقاضی و مقدار تلاش و کوشش او برای موفقیت مهم است .

در  جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1403 باید چه اطلاعاتی درج شود ؟

پیش از مطالعه منبع های ازشد 1403 بهتر است ابتدا جدول برنامه ریزی ای را برای خود تعیین کنید و ساعت های مطالعه و دیگر عوامل مهم را در آن درج نمایید .  توجه داشته باشید در جدول تهیه شده باید اطلاعات متفاوتی مانند : ساعت های مطالعه در هر روز ، ساعات تفریح ، نام درس و همچنین مقدار مطالعه درس با در نظر گرفتن به حجم مطالب دروس تعیین شود .

حتما قسمتی از ساعت روزانه خود را به تست زدن اختصاص دهید پس بعد از مطالعه هر محتوای درسی ملزم به تست زدن آن هستید .شما میتوانید برای داشتن یک برنامه خوب و مناسب از مشاوریت تحصیلی باتجربه نیز در این زمینه کمک بگیرید .

انتخاب کردن منبع های متناسب در برنامه ریزی کنکور ارشد 1403

سازمان سنجش با منتشر کردن دفترجه ی نام نویسی کنکور ارشد 1403دروس آزمون هر رشته گرایش ها را به همراه ضرایبشان تعیین و در اختیار متقاضیات قرار می دهد ، به همین علت داوطلبان ملزم می باشند تمامی لیست رشته های کنکور ارشد را بررسی نمایند و اطلاعات کامل و دقیقی را از متابع مذکور جمع آوردی کنند .

همانگونه که میدانید مطالب و منبع کنکوری از تنوع بسیار زیادی برخوردار است به همین علت توجه داشته باشید که از تجربیات متقاضیانی که سال های گذشته تدانسته اند موفق شوند کمک بگیرید و کتب و تمرینات مناسبی را برای پشبرد اهداف خود تهیه نمایید .

همچنین جمع آوردی اطلاعات و مشورت و پرس و جو با استادان دانشگاه ها نیز میتواند کمک چندانی به شما کند زیرا کتاب ها و جزوه های اصلی در اختیار اساتید دانشگاهی قرار دارد ، اما کتب آموزشی و تست زنی های مداوم نیز کمک فراوانی به شما برای آمادگی هرجه بیشتر میکند .

انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

ثبت نام کنکور 1403

آیا منبع های مفیدی برای کنکور کارشناسی ارشد 1403 در دفترچه نام نویسی این آزمون ها اعلام می گردد ؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم که خیر ، کنکور کارشناسی ارشد 1403 منبع های تعیین شده و مشخصی ندارد و متقاضیان ملزم می باشند کلیه ی کتب درسی مرجع مربوط به رشته ی مورد نظر خود را مطالعه کنند .

چگونه این امکان وجود دارد که از منبع های متناسبی کنکوری کارشناسی ارشد مطلع شد ؟

متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد میتوانند برای آگاه شدن از منابع مفید از داوطلبان سال های گذشته در این راستا کمک بگیریند همچنین مشورت با اساتید دانشگاهی نیز یکی از گزینه های بسیار خوبی است .

3- آیا اطلاع از کد ضرایب دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد در چگونگی برنامه ریزی داوطلبان نیز تاثیر گذار است ؟

دروسی که دارای ضریب هستند به این منظور است که آنها از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند به همین علت به کلیه ی داوطلبان توصیه می شود که به این دروس توجه خاصی داشته باشند و زمان مطالعه آنها را نیز افزایش دهند .

ارزش ضریب های دروس امتحانی در جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1403

تمامی رشته های امتحانی کنکور مقطع کارشناسی ارشد 1403 به شش گروه آزمایشی مختلف به نام های علوم انسانی ، علوم پایه ، کشاورزی ، هنر ، دامپزشکی و فنی مهندسی تقسیم بندی می شوند کد ضرایب همگی این رشته متفاوت است ‌ . سازمان سنجش رشته های ارشد را به همراه دروس امتحانی و ضربب های هر یک منتشر میکند که در اختیار تمامی متقاضیان قرار میگیرد .

جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1403

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.