رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

در این مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403 بپردازیم .طبق سنت همیشگی برای دست یابی دانش آموزان به مقاطع بالاتر تحصیلی آزمونی تحت عنوان کنکور سراسری هر ساله برگزار می شود . حال با توجه به اینکه داوطلبان در چه رشته ای ( هنر ، ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی ، انسانی و … ) تحصیل می کنند برای رسیدن به دانشگاه مورد علاقه و مورد نظر خود تلاش می کنند .با توجه به این موضوع که کنکور های دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده اند ثبت نام و آزمون مجزایی برای دانشگاه آزاد وجود ندارد و داوطلبان باید همان گونه که برای دانشگاه سراسری ثبت نام می کنند ثبت نام خود برای دانشگاه آزاد را از طریق سایت سازمان سنجش انجام بدهند .

 

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1403

دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دانشگاه های برتر ایران است که دارای مراکز مختلفی در سراسر ایران می باشد . این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات فعالیت می کند .

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403

با توجه به این موضوع که شهریه ی دانشگاه آزاد توسط مرکز سنجش تعیین می شود معمولا سالانه بین 10 الی 15 درصد افزایش نرخ شهریه را شاهد هستیم . برای شرکت در دانشگاه آزاد دقت کنید که با توجه به رشته ی شما میزان شهریه ی هر ترم شما تا چه حدودی خواهد بود ( شهریه ی ثابت شما تا پایان فارغ تحصیلی تغییری نمی کند فقط شهریه متغیر افزوده می شود . )  از طرفی باید با قواعد و ضوابط دانشگاه آزاد آشنایی لازم را داشته باشید تا بعد ها دچار مشکل نشوید .

زمان ثبت نام کنکور آزاد 1403 از روز 1 شنبه 12 بهمن ماه آغاز می شود و تا روز شنبه 18 بهمن ماه ادامه خواهد داشت از طرفی توجه داشته باشید که دفترچه کنکور  آزاد 1403 تا چند روز بعد از منتشر شدن نتایج اولیه کنکور سراسری از طرف سازمان سنجش منتشر خواهد شد . داوطلبانی که قصد شرکت در دانشگاه آزاد را دارند می توانند با استفاده از این دفترچه لیست دانشگاه های مورد نظر خود را به دست بیاورند و در انتخاب رشته ی این دانشگاه ها شرکت کنند .

نحوه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403

در ابتدا چون دفترچه ی راهنمای کنکور سراسری همزمان با ثبت نام کنکور سراسری منتشر می شود شما می توانید با استفاده از این دفترچه ی راهنما تمام جزئیات مربوط به ثبت نام کنکور سراسری را مطالعه کنید از طرفی باید بدانید که دفترچه ی ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد همزمان با سایر دانشگاه ها منتشر خواهد شد .

مرحله بعد تهیه ی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است . توجه کنید که تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه آزاد را در هنگام ثبت نام به همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید .داوطلبان شرکت در دانشگاه آزاد 1403 همانند داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری باید از طریق سایت سازمان سنجش اطلاعات مورد نیاز را وارد و ثبت نام کنند .

کنکورکارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت همزمان اجرا خواهد شد .همینطور زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 دانشگاه آزاد نیز از 16 آذر ماه سال جاری آغاز می شود  و تا روز 1 شنبه 23 آذر ماه ادامه خواهد داشت ( اگر تغییراتی در رابطه با تغییر زمان ثبت نام در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام شود در این سایت قرار خواهد گرفت ).

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد edu.iau.ac.ir

شرایط عمومی ثبت نام در دانشگاه آزاد

  1. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیانی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد .
  2. به مواد مخدر اعتیاد نداشته باشند .
  3. نداشتن سابقه عضویت در یکی از گروهک های ضد جمهوری اسلامی
  4. نداشتن فساد اخلاقی

شرایط خصوصی ثبت نام در دانشگاه آزاد

  1. داوطلب موظف است مدارک مربوط به دوره ی پیش دانشگاهی خود را داشته باشد .
  2. دیپلم آموزشی نظام جدید را دارا باشد ( دیپلم 4 ساله ی نظام قدیم را داشته باشد . )
  3. دانشجوهای انصرافی از دانشگاه دولتی در دوره های روزانه می توانند به راحتی در ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403 شرکت نمایند و در صورت قبولی وارد دانشگاه مورد نظر بشوند .

در چه شرایطی می توانیم درمقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد بدون کنکور شرکت کنیم ؟

داوطلبانی که مایل به شرکت در مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد بدون کنکور هستند باید دارای مدرک دیپلم نظام جدید  باشند ، از آن جا که  پذیرش در دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود داوطلبان باید شرایط معدلی لازم ( اصلی ترین شرط ثبت نام  آزاد بدون کنکورشرط معدل است . ) برای ثبت نام بدون آزمون را داشته باشند .

داوطلبانی که مایل به شرکت در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد هستند باید دارای مدرک دیپلم نظام قدیم و هم چنین باید دارای مدرک پیش دانشگاهی باشند ( داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشند ثبت نام نخواهند شد . ) .

ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه آزاد بدون کنکور

  1. اصل و کپی شناسنامه ( کپی از تمام صفحات )
  2. اصل و کپی کارت ملی
  3. تاییدیه تحصیلی به همراه ریز نمرات
  4. 6 قطعه عکس 4*3
  5. تکمیل فرم های دفترچه ثبت نام
  6. گواهی معافیت تحصیلی از نظام وظیفه
  1. معافیت تحصیلی حوزه علمیه ( برای طلاب )
  2. اصل دیپلم و یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی

از مهم ترین نکاتی که وجود دارد این است که همانطور که برای شما انتخاب رشته تحصیلی مناسب در دانشگاه سراسری از اهمیت بالایی برخوردار است باید توجه داشته باشید که این انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بدون کنکور نیز حائز اهمیت است . نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که بدانید امکان قبولی 95% رشته های دانشگاهی در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور فراهم شده است .

برای دریافت راهنمایی ها در رابطه با نحوه ی ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد 1403 ، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و به دست آوردن دیگر اطلاعات مورد نظر شما می توانید با مشاورین ما در تماس باشید و از بهترین راهنمایی ها و مشاوره ها بهره مند شوید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.