رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط ترمیم معدل کارشناسی

یکی از امتیازات ویژه‌ای که کلیه دانشگاه‌ها برای دانشجویان خود در نظر گرفته اند شرایط ترمیم معدل است، ترمیم معدل به این صورت است که کلیه دانشجویانی که در گذراندن واحدهای درسی خود دچار مشکل شده‌اند این توانایی را داشته باشند تا نسبت به ترمیم معدل خود اقدام نمایند، این عمل به صورت گذراندن یک واحد درسی به روشی دیگر است.

برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه سراسری، آزاد و پیام نور امکان ترمیم معدل را به سیستم آموزشی خود اضافه کرده اند، و اما این فرصت به این صورت است که به دانشجویان مقطع کارشناسی فرصتی مجدد برای بالا بردن معدل خود میدهند. یکی از قوانین موجود اینست که کلیه دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید معدل مورد نیاز را کسب کنند، و اما آن دسته از متقاضیانی که معدل کافی را کسب نکرده اند این فرصت بهب آنها داده میشود تا برای ترمیم معدل خود اقدام نمایند.

و اما سوالی که در این میان ذهن دانشجویان را درگیر کرده است اینست که آیا ترمیم معدل راکار مناسبی برای بالا بردن سطح نمرات درسی آنها است ای خیر؟ برای این پاسخ تمام شرایط مورد نیاز جهت ترمیم معدل در دانشگاه‌های مختلف نظیر آزاد و پیام نور در این مقاله گفته شده است و شما میتوانید با مطالعه دقیق این مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

ترمیم معدل کارشناسی

 

شرایط ترمیم معدل کارشناسی

انجام ترمیم معدل برای کلیه دروس مقطع کارشناسی امکان پذیر است، ترمیم معدل برای ورودی های 97 و 98 در دانشگاه‌ها به این صورت است، دروسی که موفق به دریافت نمرات بالاتری در آن نشده اند را میتوانند به طور مجدد در واحدهای درسی خود ثبت کنند و برای مرحله بعدی مجدد امتحان دهند و نمرات بالاتری را کسب نمایند، این عمل از طریق ثبت مجدد واحد درسی انجام میشود.

معمولا هنگام فارغ التحصیلی حداقل معدل باید بالای 12 باشد اما اگر کسی موفق نشد تا معدل خود را به این سطح برساند میتواند از روش ترمیم معدل استفاده کند تا قادر به دریافت معدل بالاتری باشد.

این طرح تنها یک مرتبه برای دانشجویان مقطع کارشناسی قابل انجام است و دانشجویان میتوانند تنها یک مرتبه از این طرح استفاده نمایند و پس از کسب نمرات بالاتر دانشجویان میتوانند برای مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد خود را آماده کنند. طرح ترمیم معدل به این صورت است که به دانشجو مهلت داده میشود تا تنها در یک نیمسال اقدام به ترمیم معدل کند.

طرح ترمیم معدل هم به شهریه ترمی دانشجو مربوط میشود و دانشجویان موظف هستند تا شهریه ترم ترمیم معدل کارشناسی خود را به صورت ثابت پرداخت کنند تا مجاز به استفاده از طرح ترمیم معدل باشند.

نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری

نحوه ترمیم معدل کارشناسی

مساله بعدی مربوط میشود به ترمیم معدل کارشناسی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور که قادر به دریافت حداقل معدل 12 نبوده اند، در کل میتوان گفت این امر برای دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز امکان پذیر بوده و میتوانند با انتخاب مجدد واحد درسی نسبت به ترمیم معدل خود اقدام نمیاند.

طرح ترمیم معدل برای دانشجویان دانشگاه پیام نور که میانگین نمرات آنها بین 10 تا 12 بوده قرار داده شده و این دانشجویان قادرند از این طرح استفاده نمیاند.

یکی دیگر از نکات مربوط به داشنگاه پیام نور برای دانشجویان مقطع کارشناسی این بوده که کلیه دانشجویان پیام نور قادرند تا حداقل 10 واحد درسی را ثبت کنند و پس از آن در امتحان پایان ترم نیمسال مربوطه شرکت کنند.

طرح ترمیم معدل کارشناسی

طرح ترمیم معدل کارشناسی به این صورت است که اگر دانشجو موفق شد تا نمرات بالاتری را کسب کند نمرات جدید جایگرین آن میشود و اما اگر نتواند نمرات بالاتری نسبت به ترم گذشته دریافت کند همان نمرات قبلی در سیستم ثبت خواهد شد.

دانشجویانی که تنها دارای دو درس در سرفصل‌های مربوط به دانشگاه پیام نور هستند در صورت عدم اتمام سنوات تحصیلی میتوانند نسبت به ثبت دروس خود اقدام نمایند.

مساله بعدی در این مقاله مربوط میشود به دانشجویان دانشگاه آزاد، این طرح برای تمامی دانشجویان به صورت اختصاصی قابل انجام نبوده و دارای قوانین و مقررات به خصوصی میباشد که در این مقاله نسبت به آن توضیح خواهیم داد.

طرح ترمیم معدل برای کلیه دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مور داستفاده قرار میگیرد اما برای دکتری تخصصی قابل اجرا نیست. نسبت به همین موضع امکان ترمیم معدل برای دانشجویان دانشگاه آزاد امکان پذیر است.

طرح ترمیم معدل در دانشگاه آزاد همانند پیام نور است و برای دانشجویانی قابل اجرا است که نمرات زیر 12 کسب کرده اند از همین جهت برای ارتقاء معدل میتوانند در مقطع تحصیلی خود جهت ترمیم معدل از این طرح استفاده کنند.

در این طرح کلیه دانشجویان مجاز به انتخاب سه درس یا 6 واحد هستند که این حداقل طرح ترمیم معدل است.

مصوبه ترمیم معدل کارشناسی

بر اساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد دانشجویان مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد میتوانند از این طرح استفاده نمایند و نسبت به ترمیم معدل خود اقدام کنند.

فرصتی که به دانشجویان دانشگاه آزاد ارائه شده قطعا فرصت ویژه‌ای است چرا که نمرات دروس در معدل کل تاثیر گذار هستند. واما این فرصت ویژه معمولا برای دانشجویانی است که برای بالا بردن معدل کارنامه خود تلاش زیادی میکنند اما به هردلیل اگر به مشکلی خوردند و نتوانستند معدل مورد نظر خود را دریافت کنند میتوانند از طریق ترمیم معدل وارد عمل شوند..

در حال حاظر دستور ترمیم معدل کارشناسی در شرایط مربوط به ویروس کرونا اعلام شده است. بر این اساس کلیه دانشجویانی که تا کنون در کلاس‌های مجازی شرکت کرده‌اند بین سه درس یا 6 واحد اخذ نموده اند اما نمرات آنها کمتر از دوازده اعلا شده و به سقف مورد نظر نرسیده است یا دانشجویانی که در دوره تحصیلات تکمیلی به حداقل 14 نرسیده اند میتوانند به صورت رایگان و بدون شهریه از این طرح دانشگاه آزاد استفاده کنند. و اما مسئولین اجرا کردن این طرح معمولا معاونین واحدهای آموزشی هستند.

ترمیم معدل کارشناسی

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *