رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

امروزه تحصیل دندانپزشکی در کانادا در بین دانشجویان ایرانی طرفداران زیادی پیدا کرده است، زیرا کشور کانادا یکی از امن ترین و پیشرفته ترین کشور های جهان است، در این کشور میزان جرم و خلاف بسیار پایین است و سطح زندگی افراد در این کشور بسیار با کیفیت است، و بنابراین محیطی مناسب برای تحصیل دانشجویان به شمار می رود.

همچنین از دیگر عواملی که دانشجویان به تحصیل در این کشور علاقه نشان می دهند، دو زبانه بودن آن است؛ زبان رایج کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است، و دانشجویان با کمی تقویت زبان خود می توانند به راحتی در این کشور با افراد ارتباط برقرار کرده و زندگی کنند.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

جامعه کشور کانادا یک جامعه ای چند ملیتی است، و دارای قوم و فرهنگ های متنوعی است، به همین دلیل در این کشور نگاه نژاد پرستانه وجود ندارد و افراد خارجی به راحتی در کنار این ملت می توانند به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند، وجود چنین محیطی به دانشجویان دندانپزشکی اجازه می دهد به راحتی با این کشور برای زندگی هماهنگ شوند.

 

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

 

شرایط ورود و تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی در کانادا

 

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در کانادا باید دارای رزومه تحصیلی قدرتمندی باشند و حداقل 4/3 از نمرات تعیین شده را دریافت کرده باشند.

اگر می خواهید تخصص دندانپزشکی خود را از دانشگاه های کشور کانادا دریافت کنید و در دانشگاه های این کشور به تحصیل دندانپزشکی بپردازید، ابتدا در مرحله اول باید مدارک پایه خود را معادل سازی کنید، برای معادل سازی مدارک باید اداره NDEB  یا همان سازمان ارزیابی دندانپزشکی که در کشور کانادا وجود دارد مدارک شما را تایید کند، پس از تایید مدارک توسط این سازمان باید در آزمون دو مرحله ای که هر ساله در این کشور برگزار می شود شرکت نمایید، دقت داشته باشید که هر فرد تنها دو بار می تواند در این آزمون شانس خود را امتحان کند، اگر هر دو بار در این آزمون رد شود دیگر مجاز به شرکت در این آزمون نخواهد بود.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

حداقل امتیاز لازم برای قبولی در این آزمون ۷۵ است، سپس اگر فرد متقاضی در هر دو مرحله این آزمون نمره قبولی کسب کند دو راه بر روی دانشجوی متقاضی باز می شود:

  1. در راه اول فرد متقاضی می تواند در دوره های ۲ ساله دانشگاهی شرکت کند.
  2. در راه دوم فرد می تواند در آزمون های عملی که تنها یک بار در سال برگزار می شود شرکت کند، آزمون عملی شامل دو قسمت می باش، قسمت اول ACJ یعنی ارزیابی و تشخیص است، و قسمت دوم ACS می باشد که به معنای ارزیابی مهارت های بالینی است.

و در آخرین مرحله فرد متقاضی باید در دو آزمون برد و آزمون اخلاق پزشکی شرکت کند، مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در کانادا ۵ سال طول می کشد.

شرایط تحصیل در کانادا

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کانادا

همانطور که گفتیم کشور کانادا دارای بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در سراسر جهان است، و تحصیل در این کشور از مزایای بسیار زیادی برخوردار است؛ از جمله مزایای تحصیل در این دانشگاه های معتبر عبارت اند از:

  • کیفیت بالای آموزش
  • امکانات مدرن و پیشرفته
  • دریافت مدرک معتبر جهانی
  • به دلیل بالا رفتن درصد جمعیت پیر در کانادا فرصت های شغلی بسیار خوب برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی وجود دارد.
  • دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل دندانپزشکی در کانادا می توانند به صورت کاملا آسان و راحت مطب شخصی برای خود تاسیس کنند.
  • در این کشور آموزش رشته دندانپزشکی با جدیدترین و به روز ترین روش های تحصیلی انجام می شود.
  • وجود شرایط اجتماعی بسیار مطلوب برای تحصیل در کشور کانادا.
  • کانادا بر خلاف کشور های دیگر که به فرد دانشجو اجازه کار ضمن تحصیل نمی دهند، به دانشجو اجازه کار همزمان با تحصیل را می دهد، و دانشجو برای جبران هزینه های تحصیل و امرار معاش خود می تواند در کنار تحصیل کار کند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا نسبت به هر دانشگاهی متغییر است، اما به طور کلی هزینه تحصیل دانشجویان در رشته دندانپزشکی در کشور کانادا می تواند بین ۴۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار باشد.

هزینه تحصیل دانشجویان دندانپزشکی خارجی حدود دو برابر بیشتر از دانشجویان مقیم این کشور است؛ بنابراین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند ابتدا باید از لحاظ مالی تامین باشند تا بعدا به مشکلی برخورد نکنند.

هزینه ها در این کشور تنها هزینه تحصیل نیست! و هزینه های امرار معاش مثل: هزینه اقامتگاه، هزینه های غذا و خوراک، هزینه های حمل و نقل و… نیز برای فرد دانشجو وجود دارد، و به طور تقریبی هزینه های زندگی یک دانشجو در کانادا  ماهیانه بین ۱۰۰۰ دلار تا ۱۶۰۰ دلار ممکن است باشد.

اما به طور کلی هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا نسبت به سایر کشور های انگلیسی زبان مثل آمریکا و انگلستان ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

برخورداری از دانشگاه های معتبر

به جرات می توانیم بگوییم که کشور کانادا دارای بهترین سیستم های آموزشی در کل دنیا است، از این جهت دانشگاه های بسیار معتبری در کانادا برای تحصیل دندانپزشکی وجود دارد، از جمله این دانشگاه های معتبر، دانشگاه بریتیش کلمبیا است، این دانشگاه مطرح رتبه یکم در رشته دندانپزشکی را در سال 2023 دریافت کرده است، رتبه دوم به دانشگاه تورنتو تعلق پیدا کرده است.

اما باید بگوییم که برخی از دانشگاه های دندانپزشکی کشور کانادا تنها  دانشجویانی را پذیرش می کند که دارای پاسپورت کانادا و یا اقامت دائم باشند، اما دانشجو اگر در کشور کانادا لیسانس علوم پایه گرفته باشد، می تواند پس از چند سال فارغ التحصیلی اقامت دائم این کشور را دریافت کند و برای ادامه تحصیل دندانپزشکی در کانادا مشکلی نداشته باشد.

دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا باید حتما یک لیسانس علوم پایه مثل: رشته زیست مولکولی، زیست جانوری، میکروبیولوژی، و… را داشته باشند، و پس از آن در آزمون های ورودی دانشگاه های دندانپزشکی شرکت نمایند و اگر نمره قبولی در این رشته را کسب کنند می توانند به تحصیل دندانپزشکی در کانادا بپردازند.

لازم به ذکر است که، شما باید ابتدا ویزای تحصیلی را برای تحصیل در رشته علوم پایه دریافت کنید، تا بتوانید توسط آن در پایان تحصیل دندانپزشکی خود در آزمون های ورودی این کشور برای رشته دندانپزشکی شرکت نمایید.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *