رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

یکی ازمهم ترین موضوعات در کنکور تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است که به سه دسته مناطق اول ، مناطق دوم و مناطق سوم تقسیم می شود بهتر است بدانید که اثرگذاری این دسته ها به سه سال آخر دوره تحصیل مربوط است. تمام داوطلبان در یک آزمون یکسان هم برای دانشگاه آزاد و  دانشگاه سراسری شرکت می کند .

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

اگر سوالاتی در زمینه نحوه انتخاب رشته دارید می توانید وارد سایت صدای سنجش شوید و با مشاورین ما در تماس باشد.

درسال 98 تغییراتی ایجاد شد که پس از آن ، تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد به عنوان یک سهمیه اصلی در این دانشگاه تبدیل شد. با توجه به دفترچه انتخاب رشته ، کنکور دانشگاه آزاد سهمیه های موثری دارد که شامل سهمیه مناطق ، سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد ، سهمیه ایثارگران ۵ درصد و سهمیه خانواده شهدا است.

دانش آموزان موظف هستند طبق سهمیه های گفته شده فرم انتخاب رشته خود را پر کنند. برای انتخاب رشته داوطلبان باید به رتبه بسیار دقت نمایند و طبق آزمون سراسری و دفترچه باید اولویت بندی کرده و  فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد را پر کنند. هرچه که رتبه داوطلب کمتر باشد شانس قبولی بیشتری وجود دارد که در دانشگاه آزاد تحصیل کند.

نحوه تقسیم بندی سهمیه مناطق وغیره چگونه است؟

به این صورت است که هر یک از شهر های استان های مختلف کشورمان بر اساس نوع آموزش و نوع رفاهیات آن منطقه و نوع امکانات آموزشی به سه گروه تقسیم شده است  که شامل:

منطقه اول ، منطقه دوم ، منطقه سوم می باشد. هر گروه با هم به رقابت می پردازند بدین صورت که دانش آموزانی که در منطقه یک تحصیل کرده اند با هم به رقابت می پردازند و همینطور مناطق دوم و سوم و هر گروه با منطقه خودش مقایسه می شود. برای اطلاع از تاثیر سهمیه و معدل به سایت صدای سنجش مراجعه کنید و با مشاورین ما در تماس باشید.

ظرفیت هر رشته در دانشگاه آزاد با توجه به تعداد افراد شرکت کننده در هر سهمیه تقسیم می شود اگر پذیرش یک رشته را ۱۰۰ نفر  در نظر بگیریم  تعداد داوطلبان منطقه اول ۳۰ نفر منطقه دوم ۲۰ نفر و منطقه سوم ۵۰ نفر می باشد.  ظرفیت سهمیه هر منطقه به  نسبت ۳۰ ۲۰ ۵۰ برای سهمیه مناطق مشخص می شود.

داوطلبانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند درواقع سال دوازدهم و یا پیش دانشگاهی شامل مناطق سوم محسوب می شوند.

همه دانش آموزان معلول  از جمله نابینایان ناشنوایان نیمه بینا  نیمه شنوا و معلولین جسمی که معلولیت شان در در تقاضانامه ثبت کرده اند و معلولیت آن ها تایید شده است شامل مناطق سوم محسوب می شوند همه این ها جزو تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است.

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و هر منطقه شامل چه شهر هایی می باشد ؟

منطقه ۱ از لحاظ برخورداری از سطح رفاهی و کیفیت آموزش بالاترین منطقه است که شامل کلان شهرها می شود  از این مناطق می شود به شهرهای تهران ، اصفهان ، تبریز، مشهد و شیراز اشاره کرد.

سهمیه مناطق ۲ شامل شهرهایی است که از کیفیت آموزشی متوسطی برخوردار هستند که می توان به این شهرها اشاره کرد:  بناب ، جلفا، بیرجند ، مراغه ، مهاباد ، خوی ، بوکان ، مرند ، میانه ، خمینی شهر ، ارومیه ، اردستان ، خوانسار و بجنورد اشاره کرد.

مناطق سوم شامل:  روستاها و شهرهایی که از مناطق محروم هستند می باشند.

مناطق سوم از سطح رفاهی کیفیت آموزشی پایین تری برخوردارهستند که علاوه بر اون به یک سری دیگر از افراد شامل مناطق سوم به حساب می آیند که به آن پیشتر پرداخته شده است.

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1403

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مخصوص ایثارگران

به طور کلی تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد کمتر از از سهمیه ایثارگران است. داوطلبانی که از سهمیه  ایثارگران برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد استفاده می کنند به دو گروه تقسیم می شوند که در ادامه توضیح داده شده است.

گروه اول: سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد است که شامل جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر و فرزند آنان ، همسر و فرزند شهیدان  و  مفقود الاثر ها ، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها است.

ایثارگران ۵ درصد که شامل جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن ها ، همسر و فرزند ایثارگران با حداقل ۶ ماه سابقه تقسیم می شود. همچنین برای داوطلبانی که سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد و ۵ درصد را دارند در کسب نمره قبولی شرایط یکسانی نیز دارند.

تفاوت این دو سهمیه بدین صورت است که ۲۵ درصد از ظرفیت کل دانشگاه آزاد  برای دارندگان این سهمیه است.  سهمیه ایثارگران ۵ درصد برای همسران و فرزندان ایثارگران نیز شامل شده است و در صورت ثبت نام در کنکور می توانند از این سهمیه برخوردار شوند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سایت صدای سنجش مراجعه کنید و یا با همکاران ما  تماس بگیرید.

انتخاب رشته آزاد

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مخصوص رزمندگان

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مخصوص رزمندگان یکی دیگر از سهمیه های کنکور است که به خانواده شهدا داده می شود. از جمله می توان گفت به پدر ،  مادر ،خواهر و برادر که جز سهمیه خانواده شهید باشند ظرفیت  آن و نوع عملکرد این نوع سهمیه شبیه سهمیه مناطق می باشد.

رزمندگان عزیزی که حداقل ۶ ماه در مرزهای ایران جنگیدند فرا گرفته شده و از ‏سهمیه  انتخاب رشته دانشگاه آزاد برخوردار می شوند.

سهمیه ایثارگران ضوابط خاصی دارد از جمله این ضوابط ۷۵ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در سهمیه آزاد باید در نظرتان باشد   هدف از ایجاد تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد باعث شده در هر منطقه داوطلبان با هم به رقابت بپردازد و نه با کل دواطلبان کشور.

در مقاله به صورت مختصر سعی شده تا این موضوع را  توضیح دهیم تا علاقه مندان و متقاضیان استفاده از سهمیه ها از این مطالب آگاهی کافی داشته باشند چنان چه سوالی در این زمینه دارید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

جزئیات تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سایر سهمیه ها به این صورت است که تمامی سهمیه های انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق دفترچه کنکور منتشر می شود و در پیرامون آن موضوعاتی درون دفترچه توضیح داده شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و کامل تر می توانید با مراجعه به سایت صدای سنجش و دریافت مشاوره در تمامی زمینه ها از جمله کنکور ، مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته در تمامی مقاطع تحصیلی برخوردار شوید.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *