رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دغدغه برنامه‌ریزی برای عید

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش‌آموزان کنکوری برنامه‌ریزی برای عید است که وقتی به روزهای پایانی نیم‌سال اول می‌رسند،شروع به برنامه ریزی کامل و جامعی می‌کنند تا بتوانند از لحظه‌های این روزها استفاده کنند.

عید یکی از دوران‌های سرنوشت‌ساز برای دانش‌آموزان شناخته می‌شود. در این دوران نحوه مطالعه یا مرور مطالب یا درس‌نامه‌ها اهمیت زیادی دارد. «مجموعه آموزشی ما» شما را با ارائه روش‌های کاربردی به شما کنکوری‌های عزیز در این دوران طلایی همراهی می‌کند. مطالعه این مقاله که در پاسخ به سوالات اکثر داوطلبان کنکور تهیه شده، به شما در تدوین یک برنامه کامل کمک شایانی می‌کند.

 

برنامه‌ریزی برای عید

چرا باید برنامه‌ریزی درسی عید داشته باشم؟

طبق تجربه‌ای که از قبولی‌های سال‌های قبل به‌دست‌آمده، اکثر کنکوری‌ها از زمان‌هایی مثل عید استفاده بهینه نمی‌کنند، در نتیجه کسانی قبول می‌شوند که در این دوران نیز نهایت تلاش خود را بکنند. دانش‌آموزان در این دوره می‌توانند با توجه به برنامه‌ریزی‌های طول سال و بررسی‌های آن متوجه اشکالات خود شوند و در این مدت آن را رعایت کنند.

در کل جدا از بحث برنامه‌ریزی برای عید، مطالعه برای کسانی که زیاد اهل مطالعه نیستند کار دشواری است مخصوصا اگر بخواهید کتاب‌های درسی را بهترین زمان‌تان انجام دهید، تعطیلات عید، زمانی که وقت تفریح و استراحت شماست. از همه مهم‌تر اینکه شما در این زمان باور محدودکننده نسبت به میزان افزایش بازدهی یادگیری خود نیز دارید. شاید کمی سخت باشد شما بتوانید درس‌هایی که عقب‌مانده بودید را در طول 20 روز بخوانید و به جمع‌بندی برسید، اما غیرممکن نیست. مطمئنا می‌توانید فقط باید با یک برنامه‌ریزی اصولی و دقیق این کار را انجام دهید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

چگونه برای عید برنامه‌ریزی کنم؟

اکثر دانش‌آموزان با تصور بر اینکه باید در برنامه‌ریزی برای عید خود، از تمامی سرفصل‌های آزمون‌های آزمایشی یا کتاب‌های درسی خود پیشی بگیرند، درصورتی‌که این تصور غلط است آنها در وهله اول بهتر است عقب‌افتادگی‌های خود را جبران کنند. هرچقدر که در خواندن از بقیه داوطلبان جلو باشید باز هم در برنامه‌ریزی خود ممکن است عقب‌افتاده باشید، این دوران طلایی می‌تواند بهترین زمان برای جبران همین مورد باشد.

داوطلبان کنکور در مقایسه با همدیگر شرایط کاملا متفاوتی را دارند چه در بحث مالی چه قدرت یادگیری آنها، نمی‌توان برای همه داوطلبان برنامه‌ریزی یکسانی را انجام داد. شما می‌توانید با تماس در زمینه برنامه‌ریزی برای عید به طور اختصاصی با توجه به شرایط خودتان، بهترین برنامه را مشاوران ما دریافت کنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره نیز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اما به طور کلی شرایطی را در اینجا بررسی می‌کنیم که شما با بتوانید با بررسی و رعایت آن برنامه خوبی را برای خود تدوین کنید. توصیه می‌کنیم محیطی را که برای مطالعه انتخاب می‌کنید شرایط مناسب استانداردی داشته باشد، زیرا با توجه به تفریحات و شلوغی‌های عید یافتن محیط ساکت و آرام برای کنکوری‌ها سخت می‌شود.

رشته رادیولوژی بدون کنکور

رشته سونوگرافی بدون کنکور

اولویت‌ها را تعیین کنید

برنامه‌ریزی برای عید شاید به نظر کار سخت و دشواری باشد اما برای چینش یک برنامه تحصیلی آن هم در یک بازه زمانی 20 روزه بهترین کار این است که اولویت‌بندی کنید. قطعا مشخص کردن وضعیت خودتان در این کار مهم است. شما باید خودتان را بر اساس نیازها و ضعف‌هایی که در دارید در مباحث بشناسید و بعد براین‌اساس اولویت‌بندی کنید. حواستان باشد که اگر داوطلبان دیگر یا سال‌های گذشته را بررسی می‌کنید، توانایی‌های خودتان را با آنها مقایسه نکنید.

مدیریت مباحث و تسلط در تست‌زنی

همان‌طور که اشاره کردیم در برنامه‌ریزی برای عید بهتر است به فکر عقب‌افتادگی‌های خود باشید و از مرور و یا جلو افتادن خودداری کنید. زیرا بهترین زمان را از دست داده‌اید. شما در برنامه خود بهتر است خلاصه‌نویسی به صورت تحلیل و یا آزمون‌های مهم داشته باشید، در عید نیز در کنار جبران مباحث می‌توانید به‌راحتی مرور کوتاه و سریعی بر مهم‌ترین مباحث نیز داشته باشید. در کل خلاصه‌نویسی از ارکان مهم مطالعات به شمار می‌رود بهتر است که در برنامه مطالعاتی خود همیشه داشته باشید.

تست زنی در ایام نوروز می‌تواند تمرین خوبی برای تسلط در تست‌زنی باشد. برخلاف تصور عموم تست‌زنی مهارت است که داوطلب باید به آن مسلط باشد و در تعطیلات نوروزی میتوان با انجام آزمون‌ها در کنار مطالعه به این امر دست یابید.

زمان، زمان، زمان

در برنامه‌ریزی برای عید، زمان اهمیت زیادی دارد، طول دوره 15 الی 20 روزه عید شما قرار است مطالعات و آزمون‌هایی داشته باشید که نقاط ضعف شما را تقویت کند. حال اگر نتوانید زمان‌تان را مدیریت کنید، ممکن است این برنامه‌ریزی سود که نداشته باشد به ضررتان هم تمام شود، بنابراین بهترین کار مدیریت زمان است. با رعایت کردن و مدیریت مباحث شما می‌توانید حال بر اساس زمان آنها را نیز اولویت‌بندی کنید.

با توجه به اهمیت دروس اختصاصی، پیشنهاد می‌کنیم بیشترین زمان را به دروس اختصاصی، دهد. به عنوان مثال اگر 4 واحد را برای مطالعات اختصاص می‌دهید، 1 واحد آن دروس عمومی و 3 واحد آن اختصاصی باشد.

اگر احساس می‌کنید در تدوین برنامه خود دچار مشکل شدید یا برای‌تان سوالی در این زمینه پیش آمد می‌توانید با مشاوران مجرب و با تجربه «مجموعه آموزشی ما» خدمات مشاوره دریافت کنید.

نوبرانه‌های عید

بهترین کار این است که با اعتماد به خود با قدم‌های مطمئن در این راه برنامه‌ریزی برای عید کنید و از این زمان های طلایی خود به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. مسیر کنکور گرچه در این سال‌ها به نظر آسان‌تر شده است اما همچنان راه ناهمواری است و این تصور کسانی هست که این راه را پیموده‌اند. برای هر داوطلب سختی‌هایی را به همراه دارد که ممکن است نتواند برنامه‌ریزی خود را در طول سال تحصیلی اجرا کند.

نیازی نیست همیشه انتهای مسیر را ببینید گاهی فرد با دیدن انتها و دشواری‌ها ممکن است تسلیم شود اما شما می‌توانید با فقط نگاه به جلوی پای خود این راه را طی کنید. می‌توانید با نوع مطالعه را نسبت به سختی و آسانی مباحث و یا زمانی که برای مطالعه در نظر می‌گیرید، تعیین کنید. قدم‌های کوچک دیده نمی‌شوند ولی بعد از مدت زمانی که به پشت سرتان نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید نیمی از راه را رفته‌اید.

از فرصت‌های پیش‌رو به نحو احسن استفاده کنید، منظم باشید و یک برنامه دقیق روزانه داشته باشید. اگر احساس می‌کنید انگیزه خود را از دست دادید پیشنهاد می‌کنیم اهداف خود را در اولین ساعات روز دقایقی بعد از بیدارشدن مرور کنید. اکثر داوطلبان از اینکه می‌بینند افت تراز دارند متوقف می‌شوند اما این اشتباه است نباید لحظه‌ای متوقف شوید، این کار انگیزه‌تان را نیز کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی

پیش‌تر هم ذکر کردیم که نمی‌توان به هر داوطلب یک برنامه را داد، برنامه‌ریزی برای عید به دلیل اهمیتی که دارد باید کاملا اصولی و مطابق با شرایط هر فرد باشد، اما در این مقاله ما به نکاتی پرداختیم که شما می‌توانید بر اساس آن برنامه شخصی عید خود را بچینید. امیدوارم این مطالب برای‌تان سودمند باشد، می‌توانید نظر خود را یا ابهام و سؤال خود را در این زمینه در قسمت نظرات پایین مقاله بنویسید تا کارشناسان «مجموعه آموزشی ما» دراسرع‌وقت به آن پاسخ دهند.

 

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *