رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

همانطور که در سال های گذشته داوطلبان کارشناسی ارشد بر اساس مجاز شدن اقدام برای انتخاب رشته می کردند ،امسال هم انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 در شهریور ماه برگزار می گردد. همه داوطلبینی که در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام نموده اند می بایست کارت امتحانی خود را دریافت نموده و در جلسه کنکور شرکت نمایند.و پس از این که نتایج اعلام شد ، رشته مورد علاقه خود را از لیست رشته های کارشناسی ارشد 1403 انتخاب نمایند.

در مهلتی که از طرف سازمان سنجش تعیین خواهد شد داوطلبان می بایست رشته محل های خود را  از دفترچه انتخاب نمایند.کلیه آیین نامه ها و شرایط انتخاب رشته داخل دفترچه موجود می باشد.در ادامه  چگونگی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 را توضیح خواهیم داد.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

 

جزییات کارنامه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

در کارنامه ارشد نتایج ابتدایی هر داوطلب در سایت سازمان قرار می گیرد.اگر وارد جزییات کارنامه هر داوطلب بشویم در کارنامه ارشد اطلاعات رشته مورد علاقه داوطلب و رشته شناور برای داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته دوم بوده اند و همچنین اطلاعات شخصی داوطلبین نمایش داده می شود.در کارنامه اطلاعاتی همچون رتبه در زیرگروه ها و درصد درس ها نیز مشخص می شود.داوطلبین می بایست وضعیت کارنامه خود را از نظر نمره کل یا تراز کل ،رتبه و مجاز به انتخاب رشته شدن مورد بررسی قرار دهند و در هر گرایش اوضاع داوطلب متفاوت می باشد .مجاز شدن در هر گرایش با یک کد ضریبی در کارنامه داوطلب نمایش داده می شود که آیا در دانشگاه های روزانه و نوبت دوم داوطلب مجاز شده است یا خیر.معمولا داوطلبین برای انتخاب گرایش ها رتبه بهتر خود را لحاظ می نمایند.

همان طور که می دانید با ترکیب شدن آزمون دانشگاه آزاد و سراسری در مقطع کارشناسی ارشد ،در کارنامه ارشد همچنین وضعیت مجاز شدن در دانشگاه آزاد نیز بررسی می گردد.برای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد درج شده است که کلیه علاقه مندان به شرکت در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد می توانند لیست رشته محل ها را از سایت دانشگاه آزاد تهیه کرده و به انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 1403 بپردازند.

 .

تحلیل کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1403

جهت راهنمایی در این مقاله سعی کردیم جزییات دقیق کارنامه کارشناسی ارشد را بررسی نماییم و داوطلبین را برای انتخاب رشته اصولی آماده نماییم.قسمت مهمی که داوطلبان می بایست به آن دقت نمایند بخش درصد دروس می باشد که در کارنامه هر داوطلب بر اساس مجموعه امتحانی، درصد تمام دروس جدول بندی شده درج شده است و در صورت اشتباه بودن نتایج می توانند اعتراض خود را در سازمان ثبت نمایند.

شانس قبولی کارشناسی ارشد بر اساس رتبه و تراز

همان طور که مشخص است انتخاب رشته هر داوطلب بر اساس درصد دروس و رتبه و تراز کسب شده انجام می شود. برای این که متوجه شویم چقدر در انتخاب رشته خود موفق خواهیم بود می بایست رتبه اکتسابی را با آخرین رتبه مجاز در دوره های روزانه و نوبت دوم ،پیام نور و غیرانتفاعی و آزاد و پردیس خودگردان سنجید.

باید به این مهم توجه داشت که در کارنامه ارشد رتبه آخرین فرد مجاز به انتخاب رشته حدودا سه یا چهار برابر رتبه قبولی در هر گرایشی است و کلیه شرکت کنندگانی که در این بازه رتبه قرار میگیرند مجاز هستند که انتخاب رشته خود را انجام دهند.حال سوال اینجاست شانس قبولی کارشناسی ارشد بر اساس رتبه و تراز چگونه است؟شانس قبولی داوطلبانی بیشتر خواهد بود که حداقل نصف رتبه آخرین رتبه مجاز شده در گرایش را کسب نمایند. بعضا داوطلبینی در این میان هستند که در انتخاب رشته شرکت نمیکنند و ظرفیت خالی برای علاقه مندانی که رتبه در این محدوده را کسب نموده اند باز می گردد.

 

نحوه صحیح انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

هر داوطلب مجاز می باشد صد رشته محل را انتخاب نموده و این رشته محل ها در دفترچه 1403 که توسط سازمان سنجش که متولی آزمون کارشناسی ارشد می باشد قرار گرفته است.علاقه مندانی که علاوه بر رشته انتخابی اولیه رشته شناور یا رشته محل دومی را هم انتخاب نموده اند مجازند در همین صد انتخاب علاقه مندی خود را اعلام نمایند و نتایج به صورت تفکیکی و جداگانه لحاظ می گردد.به کلیه داوطلبین توصیه می گردد انتخاب های خود را بر اساس علاقه مندی به آن رشته محل به ترتیب اولویت چیدمان نمایند زیرا براساس نرم افزار انتخاب ها بررسی می گردد .اگر داوطلبی به صورت اشتباه انتخاب خود را انجام دهد می تواند به سازمان درخواست بررسی دهد .

اگر در رشته انتخابی به ترتیب اولویت انتخاب انجام شده باشد سیستم نرم افزاری بالاترین اولویت را بر اساس رتبه و ظرفیت رشته بررسی می نمایند و اولویت های بعدی داوطلب بررسی نمی شود در صورت پر بودن ظرفیت اواویت های بعدی مورد بررسی قرار می گیرد.با توجه به اهمیت موضوع انتخاب رشته کارشناسی ارشد مرکز مشاوره کشوری صدای سنجش آماده پاسخگویی و انتخاب رشته برای شما عزیزان می باشد و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخگوی سوالات شما هستیم.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1403

افزایش ظرفیت بدون کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *