رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

کد های لازم برای ثبت نام کنکور

متقاضیانی که علاقه مند به نام نویسی در کنکور های سراسری هستند ابتدا ملزم می باشند از کد های لازم برای ثبت نام کنکور آگاهی پیدا کنند زیرا در تکمیل فرم های نام نویسی نیازمند این کد ها می باشند . کد های لازم برای کنکور سراسری عبارتند از : کد دیپلم ، کد دانش آموزی ، کد منطقه و کد خدمت سربازی که مربوط به داوطلبان آقا می باشد . متقاضی ملزم می باشد قبل از انجام مراحل ثبت نام از این کد ها اطلاع حاصل نماید .

متقاضیانی که قصد شرکت در کنکور سراسری دارند ملزم می باشند ابتدا فرم های نام نویسی را که در دفترچه های راهنمای کنکور وجود دارد مطالعه کنند . از اصلی ترین و مهمترین اطلاعات که متقاضیان در مواجه با آن دچار ابهاماتی می شوند به کد های لازم برای ثبت نام کنکور میتوان اشاره کرد .

کد های لازم برای ثبت نام کنکور سراسری عبارتند از : کد دانش آموزی ، کد دیپلم ، کد نظام وظیفه ، متقاضیان باید حتما قیل از نام نویسی آنها زا مطالعه کنند و در زمان تکمیل فرم های ثبت نام در قسمت خواسته آن را درج نمایند ‌ . در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص کد های لازم برای ثبت نام کنکور را ارائه می دهیم .

 

کد های لازم برای ثبت نام کنکور

متقاضیان ثبت نام کنکور نیازمند چه کد هایی می باشند ؟

زمان ثبت نام کنکور سراسری متقاضی ملزم می باشد ابتدا برای ثبت نام به سامانه سازمان سنجش مراجعه کند و باید طی کردن مراحلی فرم نام نویسی را دریافت و سپس تکمیل کند . در قسمت قیلی نیز به کد های نام نویسی کنکور سراسری اشاره در ادامه به اطلاعات بیشتری در خصوص کد های کنکور سراسری می پردازیم .

کد عملکرد تحصیلی دیپلم : از جمله کد هایی است که حتما در زمان نام نویسی کنکور سراسری نیازمند آن هستید . گروهی از متقاضیان که بعد از سال 1384 مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اند ملزم می باشند کد عملکرد تحصیلی دیپلم شان را در فرم نام نویسی درج نمایند .

کد عملکرد تحصیلی پیش دانشگاهی : کد عملکرد تحصیلی پیش دانشگاهی یکی دیگر از کد های مهم ثبت نام کنکور است ، گروهی از متقاضیان که از سال 1391 به بعد موفق به اخذ مدرک دیپلم خود شده اند ملزم هستند که این کد را در فرم های نام نویسی خود درج کنند .

کد نظام وظیفه : افرادی که مشمول خدنت سربازی هستند اما قصد شرکت در کنکور سراسری را هم دارند باید کد نظام وظیفه را در فرم ثبت نام خود درج نمایند .

کد منطقه یا دریافت مدرک پیش دانشگاهی:  این کد نیز یکی دیگر از کد هایی است که باید در یازده زمانی ثبت نام توجه کنید و در فرم نام نویسی خود قرار دهید .

کد دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی : کد دانش آموزی مقاطع پیش دانشگاهی نیز یکی دیگر از کد هیا مورد نیاز است اما این کد برای هر دانش آموز و متقاضی متفاوت است .

کد پیگیری برای دریافت سهمیه: گروهی از متقاضیانی که مشمول دریافت سهمیه هستند نیز با دریافت کدی به نام کد سهمیه که 12 رقمی است از این کد نیز بهره مند شوند .

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

زمان ثبت نام کنکور 1403

کد عملکرد تحصیلی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای ثبت نام کنکور

تمامی کد هایی که در قسمت های قبلی به آنها اشاره شد مهم است اما یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین کد های لازم برای ثبت نام کنکور کد عملکرد تحصیلی دیپلم و کد عملکرد تحصیلی پیش دانشگاهی است ‌ توجه داشته باشید که کد عملکرد تحصیلی دیپلم تنها شامل افرادی می باشد که دیپلم خود را در سال 1384 به بعد دریافت کرده اند و کد عملکرد تحصیلی پیش دانشگاهی نیز به تعلق به افرادی می باشد که در سال های 1391 به بعد مدرک خود را دریافت کرده اند .

توجه داشته باشید که کد های عملکرد تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از جمله کد هایی هستند که برای هر فرو متفاوت اند . به طوری متقاضی نلزم می باشند برای دریافت کد خود به سامانه ی آموزش و پروش به نشانی dipcode.medu.ir مراجعه کند و طی مراحل گفته شده نسبت به دریافت کد خود اقدام کند .

همچنین برای دریافت این کد های متقاضیان باید اطلاعات هویتی و فردی خود را ابتدا در سامانه ی آموزش و پروش درج نمایند .

کد مربوط به بخش محل تولد برای ثبت نام کنکور

یکی دیگز اط کد های مورد نیاز و مهم که برای ثبت نام کنکور سراسری مورد نیاز است کد بخش محل تولد است . این کد بر اساس شهر و شهرستان و زادگاه فرد متفاوت است . کد بخش محل تولد باید به صورت کاملا دقیق و باتوجه به اطلاعات شناسنامه ای فرد در فرم ثبت نام درج شود .

کد بخش تولد حاوی یک کد چهار رقمی می باشد که برای هر شهرستان و بخش و شهر متفاوت است . متقاضیان میتوانند با مراجعه به دفترچه ی راهنمهی خود نسبت به دریافت کد بخش محل تولدشان مطلع شوند .  توجه داشته باشید که این کد بر اساس حروف الفبا طبقه بندی شده است ‌. معمولا این کد در صفحه ی 50 دفترچه های راهنمای نام نویسی کنکور قرار دارد .

كد منطقه ای ، ناحيه ای برای ثبت نام در کنکور سراسری

ار جمله کد هایی که در زمان ثبت نام نیازمند آن هستید کد منطقه یا دریافت مدرک دیپلم است . این کد از حساسیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است که معمولا در ثبت نام کنکور اهمیت خاصی دارد . یکی از سوالاتی که ممکن است پس از مطالعه ی این مطالب برایتان ایجاد شود این است که چگونه میتوانید نسبت به دریافت این کد اقدام کنید .

کد منطقه یا همان کد ناحیه از جمله کد هایی است که در قسمت بالایی کارنامه ی دانش آموختگی افراد درج می شود . این کد بیانگر منطقه و ناحیه ای است که متقاضی در آنجام دانش آموخته شده است . این کد چهار رقمی بوده و همانطور که گفته شده در قسمت بالایی کارنامه شما وجود دارد .

برای دریافت این کد نیازمند مراجعه به دفترچه های راهنما نمی باشید و تنها باید دریافت کارنامه دانش آموختگی میتوانید نسبت به دریافت کد خودتان اقدام کنید . توجه داشته باشید که این کد با کد محل تولد بسیار متفاوت است .

کد های لازم برای ثبت نام کنکور

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *