رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

کارنامه سبز دانشگاه آزاد 1403

حدود دو سال از هم نشینی با کرونا میگذره که علاوه برتلفات زیاد و آسیب های مادی, آسیب های معنوی بسیاری به مردم جهان وارد کرده است; یکی از این آسیب های زیان بار معنوی تحصیل دانش آموزان به شمار میرود. در این دو سال رغبت و تمایل به درس ازسوی دانش آموزان و همچنین دبیران و استادان به سطح بسیار پایینی رسیده است.

در این دوسال داوطلبان کنکور بسیار کم شده و این روند بی سابقه ای را در 10 سال اخیر داشته است; به همین دلیل اکثر کسانی که میخواهند به دانشگاه وارد شوند به جای دادن کنکور و بعد یک آزمون بسیار سخت به دانشگاه دولتی وارد بشوند به دانشگاه آزاد ورود میکنند.

 

"</p

 کارنامه سبز دانشگاه آزاد 1403چگونه است؟

نظام آموزشی دانشگاه آزاد و آموزش در این دانشگاه ها بر اساس نظام واحدی است. واحد بندی درسی در دانشگاه های آزاد با توجه به سر فصل و حجم مطالب درس هر رشته تشکیل شده است. دانشجویان در هر نیمسال با انتخاب دروس خود بر اساس ظوابط مربوط و حضور در کلاس های نظری و عملی آنها در پایان این نیمسال در امتحان یا آزمون دروسی که انتخاب کرده اند شرکت میکنند و پس از قبولی در آزمون کلیه دروس فارغ التحصیل میشوند. بر اساس نظام آموزشی دانشگاه آزاد در صورتی که دانشجویی در درسی نمره قبولی را نیاورد تنها یک راه دارد و این راه گذرندان دوباره و مجدد همان درس میباشد.

در هر دو نوع دانشگاه یعنی دانشگاه های دولتی و دانشگاه های آزاد یک آزمون صورت میگیرد که تنها یک تفاوت دارد که در ادامه به آن میپردازیم. خدماتی که دانشگاه آزاد به دانشجویان خود ارائه میکند تا حدودی یا حتی کاملا مطمئن میتوان گفت که به نسبت دانشگاه های دولتی به دلیل شهریه ای که از دانشجویان دریافت میکنند بسیار بهتر و بیشتر است. بر اساس نظام آموزشی دانشگاه آزاد این دانشگاه به دوصورت بر اساس رشته کلاس ها را برای دانشجویان برگزار میکند: 1-تمام وقت  2-پاره وقت

البته این نکاته قابل توجه است که آزمون ها و گزینش داوطلبان در نظام آموزشی تمام وقت و پاره وقت متفاوت است.

شرایط دریافت کارنامه آزمون دانشگاه آزاد

هرساله داوطلبان شرکت کننده در کنکور دانشگاه آزاد پس از اینکه نتایج نهایی اعلام شد منتظر دریافت کارنامه سبز خود هستند. کارنامه سبز تنها مختص دانشگاه آزاد و دانشجویان این دانشگاه میباشد و نتایج و عملکرد داوطلبان را بر اساس کد رشته محل های انتخابی صادر میشود بنابراین میتوان گفت که دانشجویان با مشاهده کارنامه سبز عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهند و تمام سوالاتی که در ذهنشان پیش آمده بود را پاسخ دهد.

برای دریافت کارنامه سبز دانشگاه آزاد دانشجویانی که در این دانشگاه انتخاب رشته کردند میبایست به سایت AZMOON.ORG مراجعه کنند و کارنامه سبز خود را که در آن رتبه و آخرین رتبه پذیرفته شده در هز کد محلی را دریافت و مشاهده کنند.

کارنامه سبز چه کاربردی دارد؟

 در واقع کاربرد بسیار خاصی ندارد و صرفا جهت اطلاع داوطلب از وضعیت انتخاب رشته و عملکردشون صادر و در اختیار داوطلب قرار میگیرد. کارنامه سبز دانشگاه آزاد فرق آن چنانی با کارنامه سبز کنکور سراسری ندارد چون در هر دوی انی کارنامه ها فقط انتخاب های داوطلب قبل از اینکه رشته محل قبولیش را نشان بدهد بررسی میکند و خود را میسنجد که ببیند در چه وضعیتی قرار دارد همانند آزمون هایی که در ابتدا که میخواید وارد کلاس های زبان بشوید تنها برای تعیین سطح داوطلب است.

 اگر داوطلبانی که در انتخاب رشته این دانشگاه در هیچ یک از انتخاب های خود قبول نشدند اصلا نگران این موضوع نباشند چون در صورت داشتن ظرفیت دانشگاه آزاد برای بار دیگر میتوانند شانس و توانایی خود را به سنجش بگذارند. البته باید این نکته رو داوطلبان به یاد داشته باشند که در صورت تکمیل شدن ظرفیت دانشگاه آزاد دیگر فرصتی برای شرکت در آزمون دوباره ندارند پس حتما از زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد آگاه و با خبر باشید.

کارنامه سبز برای چه داوطلبانی صادر و منتشر میشود؟

در واقع کارنامه سبز که همان کارنامه محرمانه محسوب میشود مختص افرادی است که بنا به هر دلیلی نتوانسته اند انتخاب رشته مطلوب و متناسب با علایق خود را در دانشگاه آزاد داشته باشد و بعد از اینکه نتایج دانشگاه آزاد اعلام شد از نتیجه اعلام شده در سایت دانشگاه آزاد رضایت نداشته باشند.

البته این موضوع ریشه در انتخاب نادرست و ناصحیح از سوی داوطلبان است که بر اساس علایق خود رشته خود را انتخاب نکرده اند. در واقع در این صورت است که کارنامه سبز به کمک چنین افرادی می آید که میخواهند دوباره انتخاب رشته بکنند یا رشته خود را تغییر دهند.

چه زمانی برای دریافت کارنامه سبز اقدام کنیم؟

شاید این سوال در ذهن دانشجویان پی بیاید که آیا دانشگاه آزاد هم کارنامه نهایی دارد و به دانشجویان خود ارائه میکند؟ جواب این سوال بر اساس اطلاعات به دست آمده بله است. طبق اطلاعات به دست آمده و سابقه کارنامه سبز دانشگاه آزاد در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه در پایگاه اینترنتی AZMOON.ORG  قرار میگیرد. در سال 1403 کارنامه سبز در شنبه 3 مهر ماه منتشر شد. هنوز زمان در یافت کارنامه سبز مشخص نیست اما بر اساس اطلاعات به دست آمده اگر این آزمون در بازه زمانی 8 تا 11 تیر ماه برگزار شود, در اواخر شهریور در اختیار دانشجویان قرار میگیرد.

نحوه دریافت کارنامه سبز به صورت تصویری

ابتدا وارد سایت AZMOON.ORG شوید.

سپس طبق تصویر زیر بر روی گزینه اعلام نتیجه آزمون سراسری کلیک کنید.

در صفحه ای که باز میشود کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و کد ملی را وارد کنید تا کارنامه سبز برایتان نمایش داده شود و عملکر خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن 

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.