رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

کاردانی ناپیوسته چیست؟

 

برای آشنایی بیشتر با این که کاردانی ناپیوسته چیست؟ باید ادامه مطلب را مطالعه نمایید و با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید. افرادی که دیپلم خود را دریافت کرده اند برای گرفتن مدرک فوق دیپلم باید بدانند تفاوت کاردانی پیوسته و ناپیوسته در چیست و این دو بررسی شود. پذیرش در هر کدام از این دو شرایط خاصی دارد. زمان دوره در هر دو یکسان است ولی مدارک و اعتبار آن ها با هم تفاوت دارد.

کاردانی ناپیوسته چیست؟

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

نکاتی برای داوطلبان ورود به فوق دیپلم

 

برای بیشتر افرادی که می خواهند در این مقطع تحصیل کنند همواره این سوال وجود دارد که کاردانی ناپیوسته چیست؟  و با کاردانی پیوسته چه تفاوتی دارد و کدام یک را باید انتخاب کنند؟ شاید به صورت کامل برای متقاضیان توضیح داده نشده است که تفاوت این ها در چیست و با آن ها آشنایی کافی ندارند.

دانستن این تفاوت بسیار مهم است چرا که در آینده تحصیلی شما تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که تفاوت هر کدام از این مقاطع در چیست و شما متوجه خواهید شد که کدام دوره برای شما مناسب است. هزینه ها هم بحث مهمی است که به آن خواهیم پرداخت.

بهتر است بدانید که مقطع کاردانی در واقع به صورت استاندارد همان دو سالی است که پس از گذراندن آن افراد با گذراندن دروس مربوط به رشته خود فوق دیپلم دریافت می کنند و مدرک کاردانی می گیرند. بعضی از افراد پس از آن می توانند ادامه تحصیل دهند بعضی از رشته ها و شرایط خاص این امکان را نخواهد داشت.

 

شرایط شرکت در کاردانی ناپیوسته چیست؟

 

این مدرک و دوره تحصیلی به صورت رسمی مورد قبول وزارت علوم می باشد و از نظر معتبر بودن هیچ مشکلی وجود ندارد. افرادی که در این مقطع تحصیل می کنند می توانند در همان رشته ادامه تحصیل دهند و کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری نیز دریافت کنند.

تفاوت کاردانی پیوسته و یا نا پیوسته در مدارک شما است. شرایط ثبت نامی این دو با هن متفاوت است و شما در هر دسته که قرار بگیرید می توانید در آن شروع به تحصیل نمایید. مدارک مورد نیاز برای کاردانی ناپیوسته شامل:

دیپلم نظام جدید در کاردانش و فنی حرفه ای و یا هنرستان ها. مدرک نظام قدیم به همراه پیش دانشگاهی در واقع ۴ساله رشته های نظری و فنی حرفه ای و یا کاردانش ها و به صورت کلی هنرستان. دیپلم سالی واحدی رشته های نظری فنی حرفه ای ها کاردانش و هنرستانی هایی که مدرک پیش‌دانشگاهی دارند.

 

نحوه پذیرش کاردانی ناپیوسته چیست؟

 

باید از طریق آزمون سراسری و کنکور اقدام کنید. در رشته هایی که متقاضی آن ها بسیار زیاد است احتمال این که بدون کنکور بتوانید وارد دانشگاه شوید زیاد نیست و باید از طریق کنکور و آزمون و بر اساس رتبه و تراز تان پذیرش کادانی ناپیوسته را بدست آورید.

نوع دوم پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی است که می توانید بدون این که در کنکور شرکت کنید و فقط با مدارک دیپلم و معدل در دانشگاه کاردانی ناپیوسته قبول شوید. هرچه معدل شما بالا تر باشد شانس قبولی بیشتری دارید.

همه ی رشته ها جزو بدون کنکور قرار نمی گیرد رشته های پر مخاطب سهمیه های کمی دارند در نتیجه بر اساس دفترچه و علاقه تان به رشته ها می توانید در یکی از این دو شرایط شرکت کنید. قبولی در هر دو روش امکان پذیر است. بهتر است قبل از هر اقدامی با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

شرایط کاردانی ناپیوسته چیست؟ و در کدام دانشگاه ها ارائه می شود؟

 

زمانی که شما باید بگذرانید و کاردانی ناپیوسته دریافت کنید حدود دو سال و یا بیشتر است در واقع به صورت چهار ترم پشت سر هم محاسبه می شود. دانشگاه های روزانه و شبانه دانشگاه های آزاد ، دانشگاه های غیر انتفاعی شرایط پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی ناپیوسته را دارند. اعتبار این مدارک مورد تایید می باشد و در آینده تحصیلی شما هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد و تحت نظر وزارت علوم می باشد.

اگر می خواهید در این مقطع ادامه تحصیل دهید و نمی دانید شرایط کاردانی ناپیوسته چیست؟  می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند. داشتن یک مشاور خوب می تواند بسیار در این زمینه کمک کننده باشد. چرا که مناسب با شرایط شما و رشته تحصیلی تان شما را راهنمایی می کند.

 

نحوه ثبت نام کاردانی ناپیوسته چیست؟

 

پس از این که دیپلم خود را دریافت کردید می توانید یا در مقطع کاردانی و یا کارشناسی تحصیل کنید. در صورتی که دیپلم نظام قدیم باشید باید حتما مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید تا بتوانید در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهید. بیشتر افرادی که در هنرستان های کار و دانش و یا فنی حرفه ای تحصیل کرده اند و دارای دیپلم نظام قدیم نیستند باید ابتدا در مقطع کاردانی ادامه تحصیل دهند.

افرادی که دیپلم نظام جدید هنرستان های کاردانش و یا فنی حرفه ای را دارند نیز می توانند هم در مقطع کاردانی و هم کارشناسی ادامه تحصیل دهند. برای آشنایی بیشتر با این سوال یعنی کاردانی ناپیوسته چیست؟ می توانید با مشاورین ما در تماس باشید تا بر اساس شرایط و آخرین تغییرات شما را راهنمایی کنند تا بهترین تصمیم را در جهت شرکت در دانشگاه و ادامه تحصیل در این مقطع و دیگر مقاطع بگیرید.

ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

مدارک مورد نیازبرای کاردانی ناپیوسته چیست؟

داشتن دیپلم الزامی است. پس از آن این موضوع به وجود می آید که بعضی از افراد دیپلم نظام قدیم دارند این افراد باید یا دیپلم خود را به نظام جدید تبدیل کنند و یا مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند. پس از آن افرادی که دیپلم نظام جدید دارند اگر جزو رشته های هنرستانی کاردانش و یا فنی حرفه ای هستند می توانند در این مقطع تحصیل نمایند.

توجه داشته باشید که اصل مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید سپس برای ثبت نام کاردانی اقدام کنید.

برای آشنایی بیشتر با شرایط سوال کاردانی ناپیوسته چیست؟ می توانید با مشاورین صدای سنجش تماس گرفته و پرسش خود را مطرح کنید تا شما را در رابطه با مقطع کاردانی راهنمایی کنند. شماره های ما به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات شما است.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *