رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403

انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می گیرد و در نوبت های مهر و بهمن ماه برگزار می گردد. متقاضیان برای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور در دانشگاه های دولتی باید با ارائه سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند . متقاضیان بدون کنکور برای ورود به دانشگاه و انتخاب رشته می بایست با ارائه مدرک و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403   اقدام نمایند.  هرساله دانشگاه های سراسری برای اقدام به جذب دانشجو هم از طریق آزمون سراسری و هم به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می کند. ورودی دانشگاه های سراسری در نیم سال اول ، مهر ماه و نیم سال دوم ، بهمن ماه دانشجو پذیرش می کند و برای ورود به دانشگاه در شرایط بدون آزمون شرط معدل وجود دارد .

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1402

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

زمان جذب دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی

 

ورود دانشجویان به دانشگاه ها با سوابق بر اساس معدل صورت می گیرد، بنابر این متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیر انتفاعی و مجازی می توانند با آخرین مدرک تحصیلی و معدل قبلی وارد دانشگاه های بدون آزمون سراسری شوند .

متقاضیان می توانند برای ثبت نام و ورود به دانشگاه های سراسری دفترچه راهنما را دریافت نمایند و با توجه به رشته های ارائه شده در سایت سازمان سنجش را از این طریق مطالعه کنند و نحوه ی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403 را بررسی کنند .

همان طور که در مطالب فوق اشاره شده است دانشجویان برای ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور سراسری در نوبت مهر و بهمن ماه اقدام به ثبت نام نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ورودی بهمن ماه سال گذشته و اواخر آذر شروع می شود. زمان و تاریخ ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری را از سایت سازمان سنجش دریافت نمایید .

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403 چیست؟

اعتقاد به دین اسلام ، اعتقاد و پیروی از نظام جمهوری اسلامی ، عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر ، عدم سابقه فساد اخلاقی و  عدم سابقه کیفری.

همچنین برای متقاضیان برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403 مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم ، دیپلم سه ساله نظام جدید و اصل گواهی مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید و یا کاردانی برای ورود به مقطع تحصیلی کارشناسی پیوسته لازم به ارائه است.

برای متقاضیان مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته لازم به ارائه مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و پیش دانشگاهی و سه ساله نظام جدید فنی و حرفه ایی ، کاردانش ، هنرستان و نظری مورد بررسی قرار می گیرد.

اگر داوطلبان پس از بررسی رشته های انتخابی دانشگاه سراسری رشته محل مورد نظر خود را نیافتند می توانند برای ثبت نام به دانشگاه های علمی کاربردی و یا ثبت نام در دانشگاه آزاد 1403 شرکت کنند.

نحوه ی پذیرش برای ورود به دانشگاه بدون کنکور

علاقه مندان برای اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1403 در انتظار اطلاعیه سازمان سنجش باشند ، که ثبت نام ورودی نیم سال اول و دوم با هم یکسان هستند. مدارک داوطلبان در رشته های انتخابی و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی1403 و معدل کتبی مورد بررسی قرارمی گیرد.

متقاضیان نظام قدیم در صورت اخذ مدرک پیش دانشگاهی می توانند با شرایط ذکر شده برای ورود به دانشگاه ثبت نام نمایند. شهریه دانشگاه برای دانشجویان بدون آزمون و با آزمون به طور یکسان در نظر گرفته شده است .

دانشگاه های سراسری و میزان ظرفیت بندی آن ها به طور میانگین برای پذیرش آن ها 85 درصد از ظرفیت خود را برای داوطلبان بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل می کند. در هر گروه تحصیلی علوم تجربی ، انسانی ، ریاضیات ، هنر و زبان خارجی رشته های بدون کنکور ارائه می دهد .

پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه تفاوت و شباهت یکسانی دارند برای داوطلبان بدون آزمون و یا با آزمون شهریه و مدرک یکسانی اشاره شده است .

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه ها و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403

هر ساله دانشگاه برای تکمیل ظرفیت خود دانشجویان زیادی بر اساس معدل پذیرش می کند و در واقع نیازی به شرکت در کنکور سراسری وجود ندارد اولین روش برای ورود به دانشگاه های مختلف مثل دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد آزمون دادن و شرکت در آزمون است .

در سال های قبل متقاضیان برای ورود به دانشگاه آزاد یا سراسری باید کنکور جداگانه شرکت می کردند اما چند سالی است که کنکور دانشگاه آزاد و سراسری یکی شده است که متقاضیان فقط در یک کنکور شرکت می کنند و بر اساس رتبه بندی دانشگاه های آن مورد تعیین قرار می گیرد.

متقاضیانی که جز افرادی هستند که می خواهند بدون شرکت در آزمون سراسری وارد دانشگاه شوند باید از نمرات بالایی برخوردار باشند تا بتوانند از پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403 وارد رشته ی انتخابی مورد نظر شوند . برای اطلاع از ثبت نام و رشته ی انتخابی خود با ما در ارتباط باشید و از مشاوران صدای سنجش راهنمایی دریافت کنید.

داوطلبان توجه داشته باشند مهلت ثبت نام محدود می باشد و به همین دلیل در زمان تعیین شده اقدام به ثبت نام نمایند. دانش آموزان سال دوازدهم در صورتی می توانند بدون کنکور شرکت کنند که مدرک دیپلم خود را تا شهریور ماه دریافت کرده.

چگونگی ثبت نام و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403

برای اخذ فرم ثبت نام و چگونگی انتخاب رشته شما می توانید با مشاوران ما در تماس باشید و از سایت صدای سنجش اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنید. بر اساس اطلاعیه از طرف سازمان سنجش آموزش کل کشور نحوه ی ثبت نام در دانشگاه های سراسری اعم از دانشگاه های دولتی، آزاد ، پیام نور و غیر انتفاعی از طریق سازمان سنجش صورت می گیرد و در ادامه دانشگاه ها با توجه به شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403  و انتخاب رشته از سایت سازمان سنجش انجام خواهد گرفت.

دانشجویان جهت ثبت نام‌ بر اساس معدل کتبی مقطع سوم متوسطه و فرم‌ثبت نام را از سازمان سنجش دریافت کنند، برای اطلاع از رشته های ارائه شده  با سوابق سال سوم دفترچه را دانلود کنید.

برای انتخاب رشته، کد رشته محل های مورد علاقه تان را وارد سامانه کرده پس از آن یک عکس ۳×۴ خود را در سایت اپلود کنید و بعد از اپلود کد پیگیری و شماره پرونده برای ثبت نام را اخذ نمایید . در صورت داشتن هرگونه پرسش و پاسخ در زمینه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1403 با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید و اطلاعات کسب کنید.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.