رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

آیا دانشجویان باید برای انصراف از دانشگاه آزاد هزینه ای پرداخت کنند ؟ کدام مقاطع باید هزینه انصراف از دانشگاه ازاد را عدوت نمایند ؟

معمولا یکی از نگرانی های دانشجویان دانشگاه های هزینه انصراف از دانشگاه آزاد است ، زیرا دانشجویان دانشگاه ازاد ملزم هستند برای انصراف از دانشگاه هزینه ای تعیین شده را به عنوان جریمه به دانشگاه ازاد مربوطه خود پرداخت نمایند ، تمامی مقطع های دانشگاه ازاد که عبارتند از کاردانی ، کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری ممکن از هر دانشجویی که در مقاطع گفته شد اقدام به تحصیل میکند به هر دلیلی نتواند به دانشگاه جهت تحصیل مراجعه کند یا ناتوان در پرداخت هزینه های سنگین دانشگاه ازاد باشد ، باتوجه به دلایل شخصی خود ممکن است از دانشگاه مربوطه ی خود انصراف دهد ، اما این گروه از دانشجویان باید توجه داشته باشند که قبل از انصراف حتما از هزینه انصراف دانشگاه ازاد اطلاع کسب نمایند.

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد
هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

آیا هزینه انصراف از دانشگاه دچار تغییراتی شده است ؟

تا سال 96 دانشجویان برای انصراف از دانشگاه تنها ملزم بودند 1/5 برابر شهریه ثابت یک ترم تحصیلی دانشگاهی خود به عنوان هزنیه انصراف از دانشگاه ازاد پرداخت نمایند ، سپس با توافق واحد مربوطه ی دانشگاه انصراف وی اعمال میگردید . اما طی چند سال اخیر موضوع هزینه انصراف از دانشگاه ازاد دچار تغییراتی شده است به طوری که دانشجو بر مستلزم می باشد هزینه واحد ها و یا ترم های باقی مانده خود را به طور کامل پرداخت نماید ، و سپس انصراف خود را به دانشگاه ازاد اعلام کند . در ادامه ی مطالب در باره ی هزینه انصراف از دانشگاه ازاد در تمامی مقاطع توضیح خواهیم داد .

هزینه انصراف از دانشگاه ازاد در مقاطع متفاوت به شرح زیر می باشد :

مقطع کاردانی :    (تعداد نیم سال های نام نویسی شده  ( نصف شهریه ی پایه ) 4

مقطع کارشناسی ناپیوسته : ( تعداد نیم سال های نام نویسی شده ) (نصف شهریه ی پایه ) 4

مقطع کارشناسی ارشد پیوسته : ( تعداد نیم سال های نام نویسی شده ) (نصف شهریه پایه ) 4

مقطع کارشناسی پیوسته : ( تعداد نیم سال های نام نویسی شده ) ( نصف شهریه پایه ) 8

دکترای حرفه ای دامپزشکی : ( تعداد نیم سال های نام نویسی شده ) ( نصف شهریه پایه ) 12

دکترای حرفه ای گروه پزشکی : ( کل شهریه پایه نیم سال های باقی مانده تا پایان دوره خود )

دکترای تخصصی : ( تعداد نیم سال های نام نویسی شده ) ( نصف شهریه پایه ) 7

دکترای تخصصی پذیرش شدگان بعد از سال 94 : ( تعداد نیم سال های نام نویسی شده ) ( نصف شهریه پایه ) 6

دستیاری تخصصی : تمام شهریه باقی مانده تا پایان دوره

دانشجویان در چه صورتی ملزم به پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه ازاد می باشند ؟

ممکن است برخی دانشجویان به علت بی نظمی و بی انضباطی در دانشگاه یا علت های اموزشی از دانشگاه مربوطه خود اخراج شوند ، در این صورت داشنجو ملزم نمی باشد هزینه انصراف از دانشگاه ازاد را پرداخت کند . اما توجه داشته باشید که هزینه ترمی که او مشغول به تحصیل بوده و اخراج شده است بازگرداننده نخواهد شد .

اگر دانشجویی به جز دانشجویان دکترای حرفه ای گروه پزشکی در زمان ورود خود به دانشگاه تا پیش از تاریخ 30 مهر برای ورودی نیم سال اول و تاریخ 30 بهمن برای نیم سال دوم ، انصراف خود را دانشگاه ارائه ندهند ملزم به پرداخت هیچ گونه هزینه انصراف از دانشگاه ازاد نیستند .

اگر دانشجویی حداکثر تا ظرف تاریخ های 31 اردیبهشت برای نیم سال اول و 30 آذر برای نیمسال دوم انصراف خود را ثبت نماید حداکثر 50 درصد هزینه ای که برای شهریه پرداخت کرده است به او بازگرداننده خواهد ، در این موضوع حتما به تاریخ های گفته شده توجه داشته باشید .

مجوز انصراف دانشجویی

چناچه دانشجویی دارای مجوز از سازمان مراکز تغییر رشته باشد مستلزم به پرداخت نمودن هیچگونه هزینه انصراف از دانشگاه ازاد نمی باشد .

برخی دانشجویان که نیم سال اول را به طور کامل از دانشگاه مورد نظر خود مرخصی گرفته اند ، اگر تا پیش از نیم سال دوم انصراف خود را به دانشگاه ارائه دهند ملزم به پرداخت هزینه انصراف دانشگاه ازاد نمی باشند . توجه داشته باشید که شهریه ای برای یک ترم پرداخت می شود به دانشجو بازگرداننده نخواهد شد .

اگر فردی دانشجوی پایه ی کارشناسی پیوسته باشد و هدف انصراف از دانشگاه را داشته باشد باید حتما مدرک کاردانی خود را به همراه داشته باشد ، و ملزم به پرداخت هزینه انصراف دانشگاه ازاد می باشد .

اگر شخصی دانشجوی ، دانشگاه ازاد باشد و قصد نام نویسی در همان دانشگاه و یا دانشگاه دیگری را داشته باشد مستلزم به پرداخت هیچگونه ای نمی باشد اما باید مدارک نام نویسی را به دانشگاه جدید خود ارائه دهد .

هزینه انصراف دانشگاه ازاد در پایه ی کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد چگونه مورد محاسبه قرار میگیرد ؟

داشنجویان مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد بر پایه ی محاسبه ی : تعداد نیم سال های نام نویسی شده 8 ( نیمی از شهریه پایه ) بدین ترتیب با توجه به این محاسبه باید شهریه ی خود را بابت هزینه انصراف دانشگاه ازاد پرداخت نمایند ‌. توصیه میکنیم برای اطلاعات دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه نیز به متن مقاله مراجعه نمایید ‌.

هزینه انصراف از رشته پزشکی دانشگاه آزاد چگونه مورد محاسبه قرار میگیرد ؟

باتوجه به متن مقاله که شرح داده شد ، دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه ازاد ملزم می باشند که تمام شهریه ی مقطع نیم سال باقی مانده خود را تا پایان دوره تحصیلی خود پرداخت نمایند ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید به متن مقاله مراجعه نمایید تا از تمامی اطلاعات موجود بهره ببرید .

چناچه دانشجویی دارای مجوز از سازمان تغییر رشته باشد باید هزینه انصراف از دانشگاه را پرداخت نماید یا خیر ؟

همانگونه که در متن مقاله نیز توضیح داده شد اگر دانشجو مورد نظر جهت تغییر رشته دارای مجوز از سازمان تغییر رشته باشد ملزم به پرداخت هیچگونه هزینه انصرافی به دانشگاه ازاد نمی باشد و تنها شرط پرداخت نکردن هزینه انصراف دانشگاه ازاد در این مورد داشتن مجوز تغییر رشته از سازمان است .

 

حذف و اضافه دانشگاه آزاد

کد رشته های دانشگاه آزاد

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد edu.iau.ac.ir

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *