رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

نظام سالی واحدی چیست؟

قبل از سیستم جدید 3-3-6، سیستم یک ترم در سال وجود داشت و یک بند استثنا که به دانش آموزانی که در این سیستم شکست می خوردند اجازه می داد هر ترم را بگذرانند. در پاسخ به سوال نظام سالی واحدی چیست؟ سیستم معدل یک ساله و یک ترم در کنکور سراسری نیز موثر است و تاثیر واضحی از خود نشان می دهد.

 

نظام سالی واحدی چیست؟

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

نظام دبیرستان در ترم اول دو دوره تحصیلی داشت

 

مرحله اول سیستم ترم دبیرستان شامل سه سال دبیرستان بود. دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی از راهنمایی وارد دبیرستان شدند. نظام سالی واحدی چیست؟ دانش آموزان بعد از سه سال دیپلم می گیرند و سپس در کنکور ثبت نام می کنند.

ترم دوم با سیستم ترم ورودی یک ساله برگزار شد. این دوره نیز شامل دو ترم در سال می باشد. این دوره برای دانشجویانی که در آزمون ورودی قبول شده بودند و قصد تحصیل در دانشگاه را داشتند بسیار مهم بود.

مشکل اصلی این سیستم آموزشی این است که افراد بدون پذیرش در یک یا چند رشته وارد آموزش عالی می شوند و این منجر به انتقال دانش آموزان از پایه های پایین به مقاطع تحصیلی بالاتر می شود.

چگونگی و نظام سالی واحدی چیست؟

 

از سال 1380 نظام آموزشی از یک ترم به یک سال تغییر کرد. هدف از این تغییرات اصلاح نظام آموزشی کشور بود که با رفع مشکلات سیستم قبلی تا حدودی موفقیت آمیز بود. در سال اول، دانش آموزان گزارش نهایی و اصلی را پس از امتحانات خرداد منتشر می کنند. دانش آموزان باید تمام دوره های سال را با موفقیت طی کنند. در این سامانه مشکل انصراف و عدم ارتقای یک درس در سامانه ترم حل شده است.

سیستم یک ساله شامل 5 سال دبستان، 3 سال راهنمایی، 3 سال دبیرستان و 1 سال آمادگی برای دانشگاه است. تعداد و ترتیب نمرات در سیستم ترم و سالانه یک سان است، اما سیستم ترم و تعداد ترم ها متفاوت است. علاوه بر این، در اوایل این سیستم، مدارس راهنمایی و دبیرستان از هم جدا شدند. این مشکل همچنین مشکلاتی را برای هیئت مدیره مدرسه ایجاد می کند که پس از ادغام مدارس حل شد.

بازار کار رشته علوم قضایی

آموزش و نظام سالی واحدی چیست؟

 

در این سیستم آموزش متوسطه شامل دو دوره است:

مرحله اول سیستم سال واحد در مدارس آموزش عمومی است. این دوره سه سال طول می کشد و پس از گذراندن سه سال، دانش آموزان دیپلم دریافت می کنند.

مرحله دوم نظام یک ساله نظام آموزش پیش دانشگاهی نام دارد. این دوره یک سال به طول می انجامد و دانشجویانی که مایل به ثبت نام در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه هستند باید این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند.

با تهیه مدارک لازم و انجام مراحل به راحتی می توانید مدرک خود را از نظام قدیم به نظام جدید تنظیم کنید.

نحوه ثبت نام و نظام سالی واحدی چیست؟

 

داوطلبان سال اولی که برای کنکور اقدام کرده اند می توانند بدون محدودیت اقدام کنند. این داوطلبان باید نوع نظام آموزشی را معادل یک سال پس از ثبت نام انتخاب کنند. ثبت نام کنکور سراسری در نظام آموزشی هیچ محدودیتی ندارد.

به عنوان مثال، اگر متقاضی دارای یک سال صلاحیت در سیستم آموزشی باشد، می تواند در سیستم جدید 3-3-6 ثبت نام کند. با توجه به اینکه منابع کنکور سراسری نظام 3-3-6 متفاوت است فقط باید منابع نظام 3-3-6 را مطالعه کنید. در عمل متقاضیان کنکور سراسری سوالات امتحانی خود را تعیین می کنند.

معرفی رشته مهندسی نفت درآمد و بازار کار 

کنکور سراسری و نظام سالی واحدی چیست؟

 

متقاضیان کنکور سراسری می توانند از بین سیستم موجود 4 ساله، نظام 1 ترم، نظام 1 ساله و 3-3-6 انتخاب کنند. متقاضیان کلیه نظام های آموزشی باید دارای مدرک مورد تایید سازمان سنجش و مدرک پیش دانشگاهی برای تکمیل ثبت نام باشند. نظام سالی واحدی چیست؟ از آن جایی که کد نمره اخیرا نتایج کنکور سراسری را تحت تأثیر قرار داده است، دانش آموزان برای استفاده از این اطلاعات باید هنگام ثبت نام کد نمره خود را وارد کنند.

هنگام ثبت نام در کنکور سراسری، متقاضیانی که سیستم آموزشی یک ساله را انتخاب کرده اند، باید کد مدرک و مشخصات آموزش پیش دانشگاهی خود را در هنگام ثبت نام وارد کنند.

با وارد کردن کد، تمام اطلاعات و سوابق مندرج در شناسنامه داوطلب مشخص می شود، پس آن را با دقت مطالعه کنید. در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، گزینه «اختلاف وجود دارد» را انتخاب کرده و با مرکز آموزشی محل خود تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

داوطلبانی که مایل به ثبت نام در آزمون هستند باید مراحل ثبت نام را از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام در کنکور به مقالات مرتبط در قسمت زیر مراجعه کنید.

دریافت تاییدیه و نظام سالی واحدی چیست؟

 

امروزه با سازماندهی اطلاعات در سراسر جهان، یک سیستم تحقیقاتی ایجاد شده است که به همه دانشگاه ها و مؤسسات امکان دسترسی و تأیید صحت اطلاعات شخصی را می دهد. برای دریافت تاییدیه تحصیلی باید از طریق وبسایت اقدام کنید. پس از ورود به emt.medu.ir فرم درخواست تاییدیه تحصیلی برای تراز مورد نظر را وارد کنید. درخواست ها در دوره مربوطه به موسسه زیرمجموعه ارسال می شود و نتایج درخواست در قالب گواهی تحصیلی رسمی و به مرکز پشتیبانی ارسال می شود.

لطفاً قبل از ثبت درخواست مطمئن شوید که مدارک لازم را آماده کرده اید. این مدارک شامل جزئیات مدرک تحصیلی، شماره تلفن همراه و کارت شناسایی از دانشگاه یا سازمانی است که مدرک تحصیلی شما را درخواست می کند.

مراحل دریافت تاییده تحصیلی و نظام سالی واحدی چیست؟

 

برای دریافت مدرک تحصیلی یک ساله، باید به وب سایت مورد نظر مراجعه کرده و سپس سیستم آموزشی و سطح تحصیلات را انتخاب کنید. برای تکمیل مراحل بعدی، باید اطلاعات هویتی و تحصیلی خود را بر اساس شناسنامه وارد کنید.

در این مرحله باید نام دانشگاه یا سازمان پشتیبان را جهت تایید وارد کنید. پس از اطمینان از صحت ثبت نام و مشخصات خود، مشخصات خود را بررسی کرده و به مرحله بعدی بروید. مرحله بعدی پرداخت هزینه تایید تحصیلی است. پرداخت آنلاین انجام می شود.

آخرین مرحله برای دریافت مجوز تحصیل، دریافت کد رهگیری و نظام سالی واحدی چیست؟ برای درخواست ثبت شده شماست. در این صفحه تمام جزئیات ثبت نام و تایید پرداخت بانکی شما نمایش داده می شود. لطفا رسید را در این صفحه نگه دارید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید از مدارک ثبت درخواست خود استفاده کنید. می‌توانید مراحل ویدیویی مربوط به تأیید مطالعات خود را اینجا ببینید.

اولین قدم مراجعه به emt.medu.ir است. در این مرحله باید انتخاب کنید که برای مدرک ثبت نام کنید.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.