رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد چه کمکی به افراد میکند ؟

بسیاری از دانشجویان در زمان نگارش پایان نامه دچار ابهامات و اشکالاتی می شوند ، حتی این ابهامات در نحوه نگارش پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز دیده می شود .

بسیاری از این افراد در شروع و نحوه جمع بندی پایان نامه دچار اشکال می شوند این به این دلیل است که این افراد اطلاعات کافی در نحوه نگارش پایان نامه را ندارند .

در ادامه ی این مطالب به توضیحات بیشتری در خصوص نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد خواهیم پرداخت ، پیش از آغاز این توضیحات بهتر است بگوییم که پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد از اهمیت چندانی برخوردار نیست و به گونه ای طراحی این پایان نامه کمک میکند تا افراد برای پایان نامه ی مقطع دکتری آماده شوند و اطلاعاتی در خصوص نحوه نگارش پایان نامه کسب کنند .

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد آشنا شوید . در صورت بروز هرگونه سوال و یا اشکال در این زمینه میتوانید به مشاورین تصحیلی مراجعه کنید و از تجربیات آنها بهره مند شوید . تمامی دانشجویان باید پایان نامه خود را جدید طراحی کنند هیچ پایان نامه ی تکراری ای مورد تایید سیستم آموزشی نمی باشد .

نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد

گام های نوشتار پایان نامه  ارشد

مناسب ترین زمان برای شروع نگارش پایان نامه معمولا ترم سه می باشد . به تمامی دانشجویان توصیه میکنیم ابتدا به دبیر راهنما مراجعه کنند و از او بخواهکد که مقالاتی را به عنوان نمونه در اختیارشان قرار دهد ، شما با مطالعه ی این مقالات میتوانید با چگونگی نوشتن پایان نامه و نحوه شروع آن آشنا شوید .

مرحله ی اول : انتخاب عنوان برای پایان نامه

نخستین گام برای شروع نوشتن یک متن انتخاب عنوان است ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای انتخاب عنوان پایان نامه ی خود باید تمامی مهارت دقت و توانایی هایشان را به کار‌گیرند . عوامل تاثیر گذار در انتخاب عنوان عبارتند از : نیازمندی های جامعه ، میزان دسترسی به امکانات علمی

نکته بسیار مهمی که دانشجویان کارشناسی ارشد در هنگام انتخاب موضوع باید توجه داشته باشند این است که موضوع انتخاب شده باید جدید باشد یعنی در گذشته تحقیقی با این عنوان صورت نگرفته باشد.

مرحله ی دوم : انتخاب دبیر راهنما

پس از انتخاب عنوان برای پایان نامه یکی از دبیران خود که در این زمینه میتواند شما را راهنمایید کند به عنوان استاد راهنمای خود برگزینید و سپس پروپزال خود را به او ارائه دهید .
توجه داشته باشید که طراحی اولیه خود را همراه با تحقیق اولیه انجام داده باشید همچنین فرد برای انتخاب دبیر راهنما باید به ظرفیت های استاد نیز توجه کند بنابراین تا قبل از تکمیل شدن ظرفیت به دبیر مورد نظر خود مراجعه کنید و از راهنمایی ها و تجربیات او در این زمینه بهره مند شوید .
با شروع نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد دانشجو ملزم می باشد حداکثر هفته ای یکبار به استاد راهنما ی خود مراجعه کند و او را از فرآیند پایان نامه ی خود مطلع سازد و گزارش خود را حداقل هر دوماه یکبار به دانشکده ارائه دهد .

مرحله ی سوم : ارائه فرم پروپزال

فرم مربوط به پیشنهادات پایان نامه ی مقطع کارشناسی ارشد پروپزال نام دارد . محتویات یک پروپزال عبارتند از : بیان صحیح موضوع ، هدف ها ، فرآیند به کار گیری ، سوابق تحقیق تمامی این موارد با به دست استاد راهنما برسد تا وی تایید کند .
توجه داشته باشید تمامی دانشجویان نیازمند پروپزال هستند زیرا این فرم یک پیش نویس علمی است که افراد برای دریافت مدرک و اتمام پایان نامه به آن نیاز دارند .
دانشجویان برای اخذ فرم پروپزال و تکمیل نمودن آن ملزم می باشند به سامانه ی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند و آن را از طریق سامانه دریافت کنند
دانشجویان پس از نوشتن فرم پروپزال باید آن را به دبیر مربوطه تحویل دهند و منتظر جواب نهایی باشند .

مرحله ی چهارم : نوشتن پایان نامه

پس از تایید فرم پروپزال توسط دبیر راهنما دانشجویان میتوانند با به کار گیری تمامی اصول نگارشی پایان نامه خود را به تالیف برسانند . توجه داشته باشید بهتر است پس از پایان هر فصل از پایان نامه آن را به دبیر راهنمای خود ارائه دهید تا مورد بررسی ایشان قرار گیرد . پس از پایان کار باید یک نسخه چاپی با فونت های خواسته شده را به دبیر ارائه دهید تا نقص های موجود برطرف شود و بتوانید راحت تر از جلسه ی دفاع پایان نامه عبور کنید .
معمولا نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد بر یک پایه تنظیم می شود ، یک پایان نامه کارشناسی ارشد شامل اجزای زیر می باشد :

صفحه موضوع (Title page)

صفحه تقدیم (Dedicated page)

صفحه تشکر و قدر دانی (Acknowledgment)

چکیده ی مطالب (Abstract)

فهرست نامه ی نوشتاری (Contents)

کلیات تحقیق (Introduction)

پیشینه پژوهش (Literature Review)

فرآیند شناسی پژوهش (Methodology)

بررسی داده ها (Data Analysis)

پایان و نتیجه گیری (Conclusions)

مدارک ثبت نام ارشد بدون کنکور

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد

مرحله ی پنجم: داشتن آمادگی دفاع از پایان نامه

پس از اتمام پایان نامه روز دفاع از پایان است که شما ملزم می باشید در این جلسه در برابر گروه دفاع از نظرات در پایان نامه از خود دفاع کنید ، به گونه ای شما در این جلسه ملزم می باشید ثابت کنید در زمان تکمیل پژوهش و نگارش پایان نامه چه مواردی آموختید زیرا در این جلسه اعضای گروه از شما سوالاتی میپرسند که شما باید جواب های قانع کننده و اثبات کننده ای ارائه دهید .
بسیاری از امتیاز پایا نامه کارشناسی ارشد و دیگر مقاطع در جلسه ی دفاع از پایان نامه مشخص می شود دانشجویان باید در این روز تمامی توان و مهارت و دقت خود فرا بگیرند تا ضمن رعایت تمامی نکات بتوانند نمره ی مناسبی کسب کنند در ادامه ی مطالب نکات تاثیر گذار در روز دفاع از پایان نامه را در اختیارتان قرار می دهیم .

نکاتی که در روز دفاعیه باید تماما رعایت شود :

تمرینات جدی و واقعی داشته باشید.

قبل از رسیدن روز دفاع تمامی لوازم مورد نظر را به همراه داشته باشید .

از سلامتی کانل برخوردار باشید .

پوشش خود را حفظ کنید .

برای اطلاعات و‌ آگاهی میتوانید در جلسه دفاعی دوستان خود نیز شرکت کنید .

قوانین و مقررات دانشگاه خود را بار دیگر مرور کنید .

زمان مناسبی را برای جلسه دفاع در نظر بگیرید .

پذیرایی در روز دفاع از پایان نامه را بر عهده ی دیگران قرار دهید .

تمام قسمت های پایان نامه خود را بررسی نمایید ‌ .

سوالاتی که ممکن از شما پرسیده شود را یادداشت کنید .

در روز دفاع یک نسخه دیگر از پایان نامه برای خود داشته باشید .

به‌ تمامی قسمت های پایان نامه مسلط باشید .

در اتمام جلسه از کلیه ی اساتید و داوران تشکر و قدردانی کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *