رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

آیا این امکان وجود دارد تا افراد در رشته مهندسی عمران بدون کنکور تحصیل نمایند ؟

مهندسی عمران بدون کنکور عمران یکی از رشته هایی است که متقاضیان و علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است حتی دانش آموزان در حال تحصیل نیز علاقه بسیاری به تحصیل در این رشته دارند ، به گونه ای که برخی از دانش اموزان به امید تحصیل در رشته مهندسی عمران به تحصیل می پردازند .

قصد داریم در این قسمت از مقاله اطلاعات مناسبی را در خصوص مهندسی عمران بدون کنکور در اختیارتان قرار دهیم ، همانگونه که گفته شد این رشته متقاضیان فراوانی دارد به همین علت ممکن است تمامی این افراد نتوانند از طریق کنکور سراسری موفق به تحصیل در این رشته شوند اما این امکان برایشان فراهم است تا بدون کنکور در رشته مهندسی عمران تحصیل نمایند .

رشته ی مهندسی عمران یکی از رشته ها و زیر شاخه های مجموعه ی فنی و مهندسی است .

 

مهندسی عمران بدون کنکور

شرایط پذیرش افراد در مهندسی عمران

همانگونه که در قسمت قبلی گفته شد این شرایط برای افراد وجود دارد تا بدون کنکور نیز در رشته مهندسی عمران تحصیل کنند اما شرایط پذیرفتن افراد در هر مقطع متفاوت است در این قسمت یه شرایط موجود در هر مقطع می پردازیم .

افرادی که قصد تحصیل در رشته مهندسی عمران بدون کنکور در مقطع کاردانی و یا کارشناسی را دارند معمولا سوابق و عملکرد تحصیلی آنها مورد بررسی قرار میگرد و در صورت واجد بودن شرایط پذیرش می شوند ، میزان معدلی که افراد باید کسب کرده باشند باتوجه به نوع دانشگاه ها متفاوت است معمولا در دانشگاه های دولتی و روزانه و بدون دریافت شهریه شرایط سخت تری پیش روی افراد قرار دارد .

اما افرادی که قصد تحصیل در رشته مهندسی عمران بدون کنکور در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد را دارند قطعا شرایط سخت تری برای پذیرش شدن دارند ، پذیرفته شدن در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد فقط برای دانشجویانی است که جزو استعداد های درخشان هستند .

دانشگاه های پذیرش کننده ی مهندسی عمران بدون کنکور

برخی از دانشگاه هایی که با انجام آزمون کنکوری افراد را ثبت نام می نمایند زمانی که افراد در گام عملکرد تحصیلی قرار گیرند امکان ثبت نام آنها به صورت بدون کنکور نیز وجود دارد ، متقاضیان میتوانند با دریافت دفترچه مقطع خود دانشگاه و دوره ی مورد نظر را مشاهده نمایند و سپس برای انتخاب رشته خود اقدام کنند .

به طور معمول دانشگاه سراسری در نوبت های روزانه و نوبت دوم و دانشگاه هایی همچون غیر انتفاعی ، پردیس ، پیام نور و آزاد اسلامی نیز در دوره ی نام نوبسی بدون کنکور رشته های دیگری را نیز در پیش روی افراد قرار می دهند .

اما توجه داشته باشید رشته مهندسی عمران در برخی دانشگاه های شهر های مختلف مانند : دانشگاه پردیس خودگران زابل ، پردیس صنعتی شریف در مقطع کاردانی و دانشگاه غیر انتفاعی اشرفی اصفهانی وجود دارد .

زمان و نحوه پذیرش عمران بدون کنکور

تعداد مرتبه های پذیرش افراد در رشته ی مهندسی عنران بدون کنکور بستگی به نوع دانشگاه دارد برای مثال دانشگاه عمران حدود دو بار در سال این فرآیند را اجرا میکنند همچنین دانشگاه های سراسری نیز در مرداد ماه در زمان شروع انتخاب رشته افراد را در بدون کنکور در رشته مهندسی عمران ثبت نام می نمایند .

پذیرش افراد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز همزمان با شروع انتخاب رشته متقاضیان کنکور نام نویسی می شود .
داوطلبان میتوانند برای نام نویسی وارد سایت دانشگاه مد نظر خود شوند ، متقاضیان دانشگاه سراسری به نشانی sanjesh.org وارو شوند و علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه ازاد به سامانه ی azmoon.org مراجعه کنند .

به تمامی داوطلبین عزیز رشته ی مهندسی عمران بدون کنکدر توصیه می نماییم برای دریافت اطلاعات بیشتر نگاهی به لیست رشته های بدون کنکور مجازی 1403 داشته باشند ‌.

شهریه ی رشته مهندسی عمران در دانشگاه آزاد به جه صورت است ؟

شهریه ی افراد برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه های ازاد از دو قسمت تشخیص شده است یک قسمت شهریه ثابت و دیگری شهریه ی متغیر دانشجویان می باشد . مقدار شهریه ی دانشجویان همانگونه که از نامش پیداست در کل زمان تحصیل ثابت است ، اما شهریه ی متغیر باتوجه به دروس انتخابی افراد تغییر می کند .

علاقه مندان به تحصیل در رشته ی مهندسی عمران بدون کنکور ملزم می باشند حدود دوبار در سال برای هر ترم خود مبلغی حدود 2/5 الی 3 میلیون تومان پرداخت نمایند . یکی از علت های متغیر بودتن شهریه ی افراد این است که شاید شما در یک ترم 14 واحد انتخاب کنید اما در یک ترم 24 واحد ، هرچه میزان واحد های درسی شما در یک ترم بیشتری باشند هزینه قطعا بیشتر خواهد بود ، توجه داشته باشید هزینه دروس عملی بیشتر می باشد .

معرفی رشته مهندسي كامپيوتر

شرایط شرکت در کنکور سراسری 1403

ثبت نام دانشجویان رشته مهندسی عمران چگونه انجام می شود ؟

تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی عمران میتوانند در دو نیمسال تحصیلی یعنی مهر و بهمن ماه برای نام نویسی خود بر اساس عملکرد تحصیلیشان اقدام کنند ، نام نویسی افراد در نیمسال اول ( مهر ماه ) توسط خود سازمان سنجش کشور اتجام می شود که به صورت کاملا اینترنتی است اما ثبت نام در نیم سال دوم تحصیلی ( بهمن ماه ) به صورت حضوری در واحد های مربوطه ی دانشگاه انجام میگیرد .

لیست برخی دانشگاه های ازادی که شامل رشته مهندسی عمران بدون کنکور می شوند

افراد میتوانند لیست تمامی دانشگاه های ازادی که رشته های دانشگاهی بدون کنکور را ارائه می دهند از طریق دفترچه منتشر شده مشاهده نمایند . همچنین حدود 180 واحد دانشگاهی وجود دارد که این امکان را برای افراد به وجود آورده اند تا در رشته مهندسی عمرتن بدون کنکور تحصیل کنند ، لیست برخی از این دانشگاه به شرح زیر است :

1دانشگاه آزاد واحد پردیس

2دانشگاه آزاد واحد کرج

3دانشگاه آزاد واحد تهران شرق

4دانشگاه آزاد واحد دماوند

5دانشگاه آزاد واحد رباط کریم

6دانشگاه آزاد واحد رودهن

7دانشگاه آزاد واحد صباشهر

مدارک مربوط به مقطع کارشناسی پیوسته مهندسی عمران

اگر میخواهید در دوره ی کارشناسی پیوسته رشته ی مهندسی عمران در دانشگاه ازاد تحصیل نمایید ملزم به دریافت بکی از مدارک زیر می باشید :

اخذ مدرک دیپلم مقطع متوسطه نظری و فنی حرفه ای دوره ی جدید

دریافت مدرک دیپلم مقطع متوسطه نظری نظام قدیم و  مدرک پیش دانشگاهی

داشتن مدرک کاردانی پیوسته و یا کاردانی ناپیوسته

مهندسی عمران بدون کنکور

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.