رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

منابع درس ترسیم فنی کنکور:سوال کنکور فنی با بیش از سه کتاب اصلی سال دوم شاخه فنی حرفه ای کار و دانش طراحی شده است. بررسی سوال کنکور فنی در چند سال گذشته نشان داده است که طراحی سوالات کنکور فنی از قاعده خاصی پیروی می کند و اکثر آنها از موضوعات خاصی طراحی شده اند.

 

منابع درس ترسیم فنی کنکور

معرفی رشته ترسیم فنی

رشته ترسیم فنی یکی از رشته های نسبتا پرچالش کنکور فنی سراسری است که البته استقبال کمی در بین داوطلبان دارد. این بدان معناست که داوطلبانی که در این دوره نمرات بالایی کسب کنند، شانس بیشتری برای قبولی خواهند داشت. داوطلبانی که می خواهند در درس ترسیم فنی نمره خوبی کسب کنند،بایستی روش های مطالعه مناسبی را برای این درس دریافت کنند که باعث کاهش زمان مطالعه و افزایش درصد قبولی می شود.

برای مطالعه این دوره، داوطلبان باید یک برنامه اصلی را دنبال کنند یکی از ابزارهای این برنامه می تواند بودجه بندی باشد.

روش صحیح مطالعه  ترسیم فنی کنکور سراسری

اکثر سوالات درس نقشه کشی فنی سوالات مربوط به درس هندسه می باشد. داوطلبان می توانند با مطالعه دروس هندسه در رشته ریاضی و حل آزمون های سطح بالاتر توانایی خوبی در این درس کسب کنند. در زیر به ساختار سوالات مطرح شده در این درس می پردازیم.داوطلبان برای داشتن مطالعه مناسب در درس ترسیم فنی باید سوالاتی را که پرسیده می شود از روی آنچه خوانده اند بدانند و در واقع بتوانند بین مطالعات و امتحانات ارتباط برقرار کنند. اگر بخواهیم ساختار سوالات درس طراحی هنر را بررسی کنیم باید بگوییم طراحان سوالات این درس را در سه سبک مدلسازی می کنند. ·

 دسته اول سوالات مفهومی و تصویری·       دسته دوم سوالات ریاضی·       سوالات دسته سوم در مورد سوالات تعریفی و مفاهیم حفظ کردنی  داوطلبان کنکور برای کسب نمره قابل قبول در درس ترسیم فنی ابتدا باید به سراغ مطالعه مفهومی این درس بروند چرا که صرف به خاطر سپردن مطالب و درک نکردن آنها کارساز نخواهد بود.

پس از مطالعه مفهومی کتاب درسی، داوطلبان می توانند ابتدا تست های آموزشی سوالات مفهومی و تصویری را بیاموزند تا با سبک تست های طراحی شده بیشتر آشنا شوند، سپس به سراغ حل تست های زمان بندی شده این سوالات رفته و سعی در حل تست ها و مدیریت زمان داشته باشند. درصد پاسخ ها را دریافت کنید.

یادگیری منابع درس ترسیم فنی کنکور سراسری

سوالات اغلب برای درس ترسیم فنی از یک درس هندسه پرسیده می شود که ابتدا نیاز به یادگیری فرمول های مرتبط و سپس حل تست ها، تمرین ها و تکرار دارد. البته لازم به ذکر است که مطالب مربوط به هندسه با درک کلی ریاضی و فیزیک نیز تداخل دارد و داوطلبان در دو درس به مطالعه آن می پردازند.

برای سوالات حفظی و تعاریف اولیه بهتر است داوطلبان مطالب را انتخاب و حفظ کنند. با برجسته کردن، خط کشیدن و یا حتی جمع آوری آنها در یک مکان، سعی کنید مطالب را بخوانید و مرور کنید تا به اصطلاح ملکه ذهنتان شود.

زیر شاخه های رشته هنر در دبیرستان

منابع آموزشی درس ترسیم فنی کنکور هنر

ترسیم فنی و نقشه کشی

هندسه ترسیمی

هندسه 1

هندسه 2

رسم فنی و نقشه کشی عمومی ساختمان

نقشه کشی 1

نقشه کشی معماری

هندسه 1 نظام قدیم

هندسه 2 نظام قدیم

رسم فنی عمومی

رسم فنی 1

علم مناظر و مرایا

مبانی و اصول نقشه کشی

کاربرد رایانه در نقشه کشی

برخورد و گسترش

هندسه نقوش

هندسه نقشه برداری

سوالات درس ترسیم فنی درکنکور هنراز موضوعات زیر خواهد بود :

درس سوم از جزوه کنکور فنی سراسری مربوط به درس نقشه کشی فنی شامل 20 سوال می باشد که زمان در نظر گرفته شده برای این قسمت 26 دقیقه می باشد که جزئیات دقیق در جدول زیر آمده است:

نسبت طلایی

نقشه کشی

مقیاس

هندسه احجام

تصاویر دو بعدی (جایگاه نقطه، خط و صفحه، رسم سه نما، مجهول یابی)

ابزار و تجهیزات

برش و تداخل

شناخت احجام (مکعبات کوچک، دوران، گسترده، مکمل)

تصاویر سه بعدی

ترسیمات هندسی

بیشتر سوالات این درس به صورت مفهومی و به صورت سوالات تصویری درکنکور هنر استفاده میشود. در نتیجه داوطلب در مرحله اول مطالعه نقشه کشی فنی باید با تعاریف و مفاهیم اولیه آشنا باشد تا بتواند از این مفاهیم در حل فرم سوال استفاده کند.

به دلیل تدریس نادرست رشته ترسیم فنی در هنرستان، بسیاری از داوطلبان فکر می کنند این درس مشکل است و شانس زیادی در بدست آوردن درصد بالا در کنکور ندارد،امااگر به درستی مطالعه شود و برنامه ریزی منطقی داشته باشید، برعکس جزو یکی از دروسی است که با توجه به استقبال کم از آن می تواند رتبه شما را در کنکور جابه جا کند.

ضریب درس ترسیم فنی در کنکور هنر

رشته ترسیم فنی یکی از دروس اختصاصی کنکور فنی است که در تمامی زیرگروه ها ضریب پایینی دارد اما می تواند در تغییر رتبه شما موثر باشد. ضریب ترسیم فنی در هر زیرگروه را در جدول زیر مشاهده می کنید.

سوال از درس ترسیم فنی در دفترچه اختصاصی کنکور هنر وجود دارد. مطالب این دوره با درس هندسه و ترسیم همپوشانی دارد.

درصد درس ترسیم فنی در تمامی حوزه های زیرگروه فنی به جز زیرگروه دوم دارای ضریب «یک» و در زیرگروه دوم با ضریب «دو» محاسبه می شود. اما پایین بودن ضریب این درس به معنای ناچیز بودن آن نیست و داوطلبان در صورت مطالعه کافی در این درس می توانند با کسب درصد مناسب رتبه خود را ارتقا دهند.

به داوطلبان توصیه می شود در درس ترسیم فنی به تمام موضوعات درسی دقت کرده و مطالعه کنند، اما همانطور که در موارد زیر مشاهده می کنید، برخی از دروس دارای بودجه بالایی هستند که انتظار می رود اولویت بیشتر و زمان مطالعه بیشتر برای آنها در نظر گرفته شود.

 

          5           4         3          2          1  

  زیر گروه

          1           1           2          2          1 ضریب درس ترسیم فنی

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *