رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی

یکی از اصلی ترین و مهمترین سوالات اکثر متقاضیان آزمون لیسانس به پزشکی که توجه بسیاری از افراد را جذب کرده است ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی است . ظرفیت پذیرش متقاضیان باتوجه به آزمون های کارشناسی به پزشکی تعداد اندکی است و تنها نیامندی افراد برای قبولی دقت و مطالعه منبع های آموزشی است .

باتوجه به ظرفیتی که دانشگاه تهران برای پذیرفتن رشته های پزشکی در نظر میگیرد این امکان وجود دارد تا تعداد پذیرش شدگان آزمون لیسانس به پزشکی طی هر سال دچار تفاوت های باشد ، در ادامه به توضیحات اختصاصی تری در باره ی ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی می‌ پردازیم .

ظرفیت پذیرفتن افراد بسیار محدود است و مانند سال های گذشته ده الی بیست نفر از داوطلبان موفق می شوند و این مسیر را به راحتی پشت سر می گذارند و در رشته های پزشکی قبول می شوند . آزمون لیسانس به پزشکی دارای شرایط خاص و ویژه ای است به همین علت این امکان وجود تا تعداد پذیرش شدگان افزایش یابد .

 

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی

چه عاملی سبب سخت تر شدن راه برای پذیرش لیسانس پزشکی می شود ؟

یکی از محدودیت هایی که راه را برای قبولی و پذیرش افراد در آزمون لیسانس به پزشکی سخت تر میکند ، ظرفیت قبولی این آزمون می باشد ، زیرا در پایان از بین کلیه ی متقاضیان تنها ده الی بیست نفر از بین آنها انتخاب میشوتد و بعد از طی کردن مراحل نام نویسی امکان حضور در دانشگاه برایشان فراهم می شود .

تا امسال نیز اگر ظرفیتی باقی مانده وجود داشت دانشگاه علوم پزشکی مجدد اقدام به پذیرش دانشجویان میکرد . دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص اطلاعیه ها و اخباری را انتشار میدهد افراد در صورتی که از شرایط و ضوابط برخوردار باشند میتوانند ثبت نام کنند ‌. باتوجه به اطلاعیه های دبیر ستاد راهبری ، سازمان بهداشت تنها تا سال 1403 فرصت دارد برای افزایش سی درصدی رشته های پزشکی در مقاطع کارشناسی اقدام کند .

تعداد نفرات شرکت کننده در آزمون لیسانس به پزشکی

تعداد شرکت کنندگان کنکوری که در خصوص ارتقای لیسانس به پزشکی برگزار می شود به شرایط این کنکور نیز بستگی دارد ، زیرا نام نویسی از شرایط خاص برخوردار است برای مثال شروط سنی و تحصیلی امری مهم است که ممکن است تمامی داوطلبان از این موارد برخوردار نباشند ، همین موارد نیز میتواند سبب کاهش تعداد شرکت کنندگان شود .

باتوجه به روال سالیان گذشته تعداد شرکت کنندگان در کنکور حدودا 600 نفر بود ، و از این تعدادی که شرکت میکردند تنهد کسانی اجازه ی شرکت در گام بعدی یعنی مصاحبه را داشتند که نمره ی کسب شده ی آزمون کتبی آنها قابل قبول بوده و در پایان از آن تعداد نیز تنها ده الی بیست نفر اجازه ی ثبت نام لیسانس به پزشکی را داشتند .

مشاوره برای پذیرش متقضیان در آزمون لیسانس به پزشکی

همانگونه که در قسمت های قبلی نیز گفته شد ظرفیت پذیرش دارای محدودیت هایی است و رقابت در این بخش بسیار سخت و دشوار می شود و فقط متقاضیانی میتوانند در این کنکور موفق شوند که منبع های آزمون لیسانس به پزشکی زا به صورت کاملا صحیح و با دقت مطالعه کرده اند و در گام مصاحبه نیز عملکرد مطلوبی کسب نمایند .

چناچه متقاضی ای بعد از اعلام عملکرد در آزمون لیسانس به پذیرش نشود این امکان برایش وجود دارد تا دوباره مطالعه کند و حداقل از این روش برای وارد شدن به رشته ی مورد علاقه اش اقدام کند . برای کسب اطلاعات در این زمینخ نیز میتوانید به مشاورین باتجربه مراجعه کنید .

برای شرکت نمودن در آزمون لیسانس به پزشکی چه شرایطی وجود دارد ؟

تمامی دانش آموختگان رشته های علوم تجربی ، فنی و ریاضی میتوانند در پذیرس آزموم لیسانس به پزشکی شرکت داشته باشند .
متقاضیان در بازده زمانی که برای ثبت نام این آزمون در نظر گرفته می شود کارت پایان خدمت یا معافیت خود را به همراه داشته باشند .

همچنین سن داوطلبان نباید از 25 سال بیشتر باشد ، گروهی از متقاضیانی که در حال طی کردن دوران خدمتی خود هستند باید حداقل تا سن 27 سالگی برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند . تمامی متقاضیانی که مدارک الپمیاد های علمی دارند باتوجه به بند های پنج و چهار اگر در زمان مذیرش موفث شوند از طی کردن دوره معاف خواهند بود .

همه ی داوطلبان باید مدرک زبان خارجه داشته یاشند ، اگر فردی مدرک نداشته باشد و پذیرش شود باید بزای دریافت مدرک زبان خود اقدام کند . چون قطعا در گام بعد ( مصاحبه ) مشکلاتی در سد راه آنها قرار میگیرد و ممکن است حتی اجازه ی حضور در این مرحله را هم نداشته باشند .

افرادی که توانسته اند در المپیاد های علمی مدال طلا کسب کنند از آزمون های کتبی معاف می باشند . و فقط باید در گام ارزشیابی شرکت داشته باشند . همچنین گروهی از متقاضیانی که مدال تقره کسب اند اگر بتوانند نود درصد نمره را دریافت کنند آنها نیز پذیرش شده محسوب می شوند و امکان حضور در مراحل بعدی برایشان فراهم می شود .

اخرین رتبه قبولی رشته بهداشت عمومی

آخرین رتبه قبولی اتاق عمل دانشگاه آزاد

ظرفیت پذیرفتن افراد در آزمون لیسانس به پزشکی چه میزان است ؟

توضیحات کاملتری در این خصوص در متن مقاله موجود می باشد ظرفیت های پدیرفتن افراد در آزمون حدودا 10 الی 20 نفر است .

تعداد نفرات شرکت کننده آزمون لیسانس به پزشکی چقدر است؟

آزمون لیسانس به پزشکی و شرایط و ضوابط ویژه ای دارد به همین علت تعداد نفراتی پذیرش شده زیاد نیست و بین ده الی بیست نفر از این این آزمون دشوار عبور میکنند .


شرایط و ضوابط موجود برای تحصیل در رشته های پزشکی چیست؟

افراد برای تحصیل نمودن در رشته های پزشکی باید از طریق آزمون و یا تحصیل دوباره در رشته های پزشکی استفاده کنند که کلیه ی این توضیحات در متن مقاله موجود می باشد .

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *