رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

آگاهی از ضرایب دروس کنکور هنر چه کمکی به شما میکند ؟

کنکور رشته ی هنر جزو دیگر رشته های فرعی شناور در کنکور سراسری قرار دارد ‌‌. به طوریکه متقاضیان هم میتوانند در در کنکور های رشته های اصلی مانند ریاضی و تجربی و انسانی نام نویسی کنند و هم در رشته های فرعی این امکان وجود دارد . این کنکور به دو قسمت عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شود که سوالات هریک از این قسمت ها در دفترچه هایی جداگانه طرح می شود و ارائه می گردد .

ضرایب دروس کنکور هنر

هر دو بخش دفترچه های عمومی و اختصاصی کنکور هنر دارای تعدادی دروس هستند که عبارتند از : ادبیات ، دینی ، زبان ، هنر و ..‌. هر درس باتوجه به معیار و ملاک هایی که دارد در یک زیر گروه قرار دارد و مقدار ضریبی برای آن نظر گرفته می شود .
آگاهی از ضرایب دروس کنکور هنر باعث می شود که شما در مسیر پیشبرد اهدافتان موفق تر باشید و در کنکور سراسری به رتبه و تراز مورد نظرتان دست پیدا کنید به کلیه داوطلبین گرامی توصیه میکنیم برای دریافت هرگونه اطلاع در زمینه ی ضرایب دروس کنکور هنر تا پایان این مقاله با ما همراه باشند .

تمامی ضرایب دروس عمومی هنر در کنکور

همانگونه که در قسمت قبلی نیز گفته شد هریک از دروس کنکور هنر شامل یک ضریب مشخصی هستند که تمامی متقاضیان ملزم می باشند پیش از شروع آزمون از این ضرایب آگاهی لازم را کسب کنند . بعد از اغاز کنکور سراسری نخستین دفترچه ای که در اختیار متقاضیان قرار میگیرد دفترچه ی عمومی است که متقاضیان ملزم به پاسخگویی آن هستند .

ضریب های دروس عمومی کنکور سراسری هنر در بخش عمومی ( ادبیات ، عربی ، معارف اسلامی ، زبان خارجه ) در کلیه ی زیر گروه ها و گروه های ازمایشی از جمله ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان به صورت برابر می باشد . جدولی که در ادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد شامل ضرایب دروس عمومی کنوور هنر است تمامی این ضرایب مطابق دفترچه ثبت نام است .

ادبیات فارسی : چهار ، عربی : دو ، معارف اسلامی : سه ، زبان خارجه : دو

دقت داشته باشید که ضرایب درس معارف اسلامی برای تمامی عقاید مذهبی از جمبه کلیمی ، مسیحی و زرتشتی و همچنین ضرایب درس زبان خارجه نیز برای تمامی متقاضیان که به هر یک از زبان ها پاسخ دهند نیز برابر با ضرایب گفته شده است .
داشتن یک برنامه ریاضی دقیق و مناسب قطعا کمک زیادی به افراد میکند و تا حدوی از دغدغه های آنها می کاهد برای دریافت اطلاعات بیشتر در زنینه ضرایب دروس کنکور هنر با ما همراه شوید .

کلیه ی ضرایب دروس تخصصی هنر در کنکور

دروس تخصصی رشته ی هنر عبارتند از : درک هنر ، درک ریاضی ، فیزیک ، ترسیمات فنی ، خلاقیت تصویری و ذهنی ، خلاقیت های نمایشی ، خلاقیت در موسیقی و دیگر موارد . این دروس بیشتر میزان تاثیر گذاری را در کنکور هنر دارند . حتما شما هم میخواهید آگاه شوید و بدانید که تمامی دروس خصوصی سه برابر دروس عمومی در کنکور هنر موثر هستند .

تنها اختلاف در زیر گروه های کنکور سراسری هنر در ضرایب دروس اختصای گروه ازمایشی است . آن گروه از متقاضیانی که قصد پذیرش در یک رشته معین را دارند ، بهتر است ابتدا در به جمع آوردی اطلاعات در باره ی زیر گروهشان بپردازند و به ضرایب دروس تخصصی نیز توجه کنند ، داشتن آگاهی از بودجه بندی های کنکور هنر مسیر شما در راه رسیدن به موفیقت هموار تر می کند .

درک عمومی هنر : زیر گروه یک : 4 ، زیر گروه دو : 3 ، زیر گروه سه : 3 ، زیر گروه چهار : 3 ، زیر گروه پنج : 3 ،

درک عمومی ریاضی و فیزیک : زیر گروه یک : 1 ، زیر گروه دو : 3 ، زیر گروه سه : 1 ، زیر گروه چهار : 1 ، زیر گروه پنج : 1

ترسیمات فنی : زیر گروه یک : 1 ، زیر گروه دو : 2 ، زیر گروه سه : 2 ، زیر گروه : 1 ، زیر گروه چهار : 1 ، زیر گروه پنج : 1

خلاقیت های تصویری و ذهنی : زیر گروه یک : 4 ، زیر گروه دو : 4 ، زیر گروه سه : 2 ، زیر گروه چهار : 2 ، زیر گروه پنج : 1

خلاقیت های نمایشی : زیر گروه یک : 1 ، زیر گروه دو : 1 ، زیر گروه سه : 1 ، زیر گروه چهار : 4 ، زیر گروه پنج : 1

خلاقیت در موسیقی : زیر گروه یک : 1 ، زیر گروه دو : 1 ، زیر گروه سه : 1 ، زیر گروه چهار : 1 ، زیر گروه پنج : 4

موارد دیگر : زیر گروه یک :1 ، زیر گروه دو : 1 ، زیر گروه سه : 1 ، زیر گروه چهار : 1 ، زیر گروه پنج : 1

کلیه ضرایب گفته شده مطابق دفترچه های منتشر شده ی نام نویسی کنکور هنر است و باتوجه به ارزش سه برابری دروس اختصاصی در مقابل دروس عمومی توجه داشته باشید که ضرایب گفته شده را در سه ضرب کنید .

ارزش ها و اهمیت های آگاهی از کنکور هنر

مقدار اهمیت و ارزش های موجود هر یک از دروس را میتوان در زیر گروه ها مشاهده کرد ، ضریب هر درس نشان دهنده ی ارزش و اهمتی و تاثیر گذاری آن درس به شمار می رود . همچنین زیر گروه ها بیانگر فرصت های شغلی هستند که در آینده پیش روی افراد قرار میگیرند . بنابراین با شما میتوانید با استفاده از دفترچه های نام نویسی کنکور سراسری معین کنید که رشته شما در چه زیر گروهی قرار دارد با انجام این کار داوطلب به برنامه ریزی دقیق و اسانی تری دست پیدا میکند .

دیگر اهمیت اطلاع از ضرایب دروس کنکور هنر این است که فرد متقاضیانی میتواند محاسبات درصد های اکتسابی را در ازمون های ازمایشی مشخص کند ، بسیاری از داوطلبین کنکور سراسری در طی سال تحصیلی خود در بسیاری از ازمون های اکتسابی شرکت میکنند ، آنها با داشتن اطلاعات و آگاهی در زمینه ضرایب میتوانند درصد خود را تخمین زنند ، دقت داشته باشید که تخمین زدن درصد آزمون آزمایشی یکی از گام های تحلیل آزمون به شمار می آید .

اعلام عملکرد نخست افراد در کنکور سراسری و منتشر کردن کارنامه ی اولیه ی این آزمون در سازمان سنجش باعث می شود که افراد از رتبه و نمره ی کسب شده خود در هر زیر گروه اطلاعات کسب کنند ، تفاوت ها در ضریب های هر سبب متفاوت بودت رتبه متقاضی در هر زیر گروه می شود و همچنین ملاک و معیار انتخاب رشته رتبه در زیر گروه است به همین افراد باید از همان ابتدای کار اهداف خود را در این زمینه مشخص نمایند .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *