رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

ضرایب دروس کنکور زبان

کنکور رشته ی زبان جزو یکی از رشته های فرعی و شناور است که در کنکور سراسری نیز وجود دارد به گونه ای که متقاضیان پس از نام نویسی در کنکور سراسری رشته های اصلی مانند : ریاضی ، تجربی و انسانی امکان ثبت نام در رشته ی زبان را نیز دارند . ازمون درس زبان دارای دو قسمت عمومی و خصوص است ، سوالات مربوط به هر بخش در دفترچه ای جداگانه قرار دهد .

ضرایب دروس کنکور زبان
در دفترچه های زبان تعدادی از دروس مانند : دروس عمومی وتخصصی وجود دارد که هر درس با در نظر گرفتن ارزش و و میزان تاثیر گذاری اش در یک زیر گروه با ضریب مشخصی قرار دارد .
آگاهی از ضرایب دروس کنکور زبان در برنامه ریزی و مدیریت زمان برای انجام کنکور سراسری قطعا کمو زیادی به شما میکند و میتواند تاثیر بسزایی در رتبه ی شما داشته باشد تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا از ضرایب دروس کنکور زبان اطلاع حاصل کنید .

ضریب های دروس عمومی کنکور زبان به چه صورت است ؟

هر کدام از دروسی کنکور زبان انگلیسی ضریبی دارند که تنها به آنها تعلق دارد ، داوطلبان ملزم می باشند برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب و مدیریت زمان از ضرایب هر دروس مطلع شوند تا بتوانند نهایت تلاش خود را برای کسب رتبه مورد نظرشان به کار گیرند . بعد از اغاز کنکور سراسری زبان دفترچه عمومی نخستین دفترچه ای است که به متقاضیان ارائه داده می شود تا به سوالات درج شده پاسخ دهند .

ضرایب تمامی دروس عمومی مانند : ادبیات فارسی ، عربی ، معارف و زبان های خارجی در کلیه ی زیر گروه ها و گروه های ازمایشی از جمله ریاضی ، تجربی انسانی و هنر و زبان به صورت کاملا برابر است . در ادامه جدولی مربوط به دعترچه ی نام نویسی در اختیارتان قرار خواهیم داد .

زبان ادبیات و فارسی : ضریب چهار
زبان عربی : ضریب دو
فرهنگ و معارف اسلامی : ضریب سه
زبان خارجی : ضریب دو

دقت داشته باشید که ضرایب درس معارف باتوجه به دین و اقلیت های افراد مانند : کلیمی ، زرتشتی و مسیحی و همچنین ضرایب درس زبان خارجی برای داوطلبانی که به هر یک از سوالات زبان های متفاوت مانند : روسی ، المانی ، فرانسوی و ایتالیای پاسخگو هستند نیز طبق ضرایب گفته شده است .
در اختیار داشتن یک برنامه ریزی مناسب یکی از اساسی ترین و مهن تریم راه ها برای موفقیت افراد در کنکور سراسری است .

ضرایب مربوط به دروس اختصاصی کنکور زبان

همانگونه که گفته شد کنکور زبان به دو قسمت تخصصی و عمومی تقسیم بندی می شود ، بیشتر تاثیر را در کنکور زبان بخش تخصصی دارد توجه داشته که دروس تخصصی سه برابر دروس عمومی در کنکور زبان تاثیر گذار هستند .
متفاوت بودن ضریب های زیر گرو کنکور زبان فقط در دروس خصوصی این گروه به صورت ازمایشی است . آن گروه از متقاضیانی که علاقه مند به پذیرش در یک رشته معینی را دارند بهتر می باشد که حتما زیر گروه خودشان را مشخص کنند و به ضریب ها و ارزش های دروس اختصاصی ، آگاهی لازم از بودجه بندی کنکور زبان نقش موثری در موفقیت شما در کنکور سراسری دارد .

زبان اختصاصی انگلیسی : زیر گروه یک : 4 ، زیر گروه دو : 0 ، زیر گروه سه : 0 ، زیر گروه چهار : 0

زبان تخصصی المانی : زیر گروه یک : 4 ، زیر گروه دو : 0 ، زیر گروه سه : 0 ، زیر گروه چهار : 0

زبان تخصصی فرانسوی : زیر گروه یک : 0 ، زیر گروه دو : 0 ، زیرگروه سه : 4 ، زیر گروه چهار : 0

مقدار ضرایب گفته شده تماما بر طبق محاسبات دفترچه نام نویسی کنکور سراسری است ، همانگونه که گفاه شد دروس اختصاصی برتری سه برابر در مقایسه با دروس عمومی دارند و حتما توجه داشته باشید که باید اعداد گفته شده را در سه ضرب کنید .

آگاهی از ارزش و اهمیت ضرایب کنکور دروس زبان

مقدار ارزش و اهمیت و موثر بودن هر دروس در زیر گروه های متفاوا را میتوان باتوجه نمودن به ضرایب درس در زیر گروه های متفاوت متوجه شد ، متقاضی در گام اول ملزم می باشد از تمامی علایق و مهارت های خود در رشته مورد نظرش مطلع شود و سپس باتوجه به توانایی هایش و خصوصیات رشته بتواند فرصت شغلی برای خود در آینده ایجاد کند . سپس با ارائه ی دفترچه نام نویسی کنکور سراسری معین می شود که هر یک از رشته ها در چه زیر شاخه ای طبقه بندی شده اند با ارائه و انجام این روش متقاضی به درک بهتری از برنامه ریزی پی می برد .

ارزش و اهمیت دیگر این عنوان این است که محاسبات درصد های اکتسابی به متقاضی در کنکور های ازمایشی می باشد . بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری در دوران تحصیلی میتوانند در ازمون های دوره ی ازمایشی شرکت نمایند و باتوجه به آگاهی از ضریب های زیر گروه ها مورد توجه میتوانند پس از آزمون درصد های هر دروس را محاسبه نمایند . توجه کنید که محاسبه نمودن درصد هر آزمون جزو یکی از گام های تحلیل آزمون است .

زمان نخست اعلام عملکرد کنکور سراسری با منتشر شدن کارنامه ی اولیه ی آزمون صورت میگیرد ، متقاضیان باتوجه به رتبه و نمره ی خود در زیر گروه برخورد میکنند . اختلافات در ضریب های هر زیر گروه سبب تفاوت رتبه ی متقاضی در هر شاخه ی کنکور زبان می شود ، همانگونه یکی از معیار ها و ملاک های مهن در انتخاب رشته کنکور سراسری رتبه ی زیر گروه است پس متقاضیان باید از نخستین گام اهدافی را در طول مسیر برای خود تنظیم کنند .

همچنین شما میتوانید برای موفق شدن در این مسیر از مشاورین فعال در این زمینه مشورت بگیرد و از کمک ها و تجربیات آنها برای ادامه مسیر خود استفاده کنید .

ضرایب موجود در زیر گروه های کنکور زبان به جه منظور است ؟

همانگونه که در قسمت های قبلی نیز گفته شده از این ضرایب به متظور اهمیت و ارزش و تاثیر گذاری هر درس در زیر گروه های متفاوت است .

درس زبان فرانسه در زیرگروه 3 گزوه آزمایشی زبان چه ضریبی دارد ؟

ضریب موجود برای درس زبان فرانسه 4 است ب، توجه داشته باشید برای کسب اطلاعات بیتشر در خصوص ضرایب دروس کنکور زبان میتوانید به متن مقاله مراجعه کنید .


مجموعه ی ضریب های کنکور زبان چقدر است و در چه عنوان هایی امکان استفاده از آنها وجود دارد ؟

همانگونه که در متن مقاله نیز به این موارد اشاره شد باتوجه نمودن به تفاوت هایی که در ضرایب دروس ها در هر زیر گروه متفاوت وجود دارد از این تعداد در محاسبات درصدی و آگاهی ارزش و اهمیت هر دروس نیز میتوان استفاده نمود .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *