رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

در این مقاله قصد داریم شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403 را شرح داده و اطلاع رسانی های لازم را نیز انجام دهیم. ذدانشگاه علمی کاربردی برای دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در هر سال 2 بار برای ورودی مهر و بهمن داوطلب می پذیرد.مدرک این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم می باشد.متقاضیان این دانشگاه می توانند بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه مورد نر ثبت نام خود را انجام دهند.شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یکسری شرایط عمومی و اختصاصی دارد که برای پذیرفته شدن در دانشگاه علمی کاربردی می بایست این ضوابط را رعایت نمود.از جمله قوانینی که باید رعایت شود ضوابط سهمیه ها و پذیرش اتباع و سربازی برای داوطلبان آقا می باشد.با این حال ما در این مقاله شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403 را بررسی کرده ایم.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403

کلیه شرایط عمومی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی یکسان می باشد و با هم فرقی ندارند و از شرایط عمومنی این دانشگاه این است که دانشجو می بایست متدین به دین اسلام یا ادیانی که در قانون اساسی تعریف شده است باشد و قوانین دین اسلام و واجبات آن را عمل نماید .به مواد اعتیاد آور ،اعتیاد نداشته باشد.سابقه فساد اخلاقی و همکاری با گروهک های غیرقانونی و سازمان های سیاسی نداشته باشد.

از جمله شرایط اختصاصی قبولی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی می توان به این موارد  اشاره کرد که در مقطع کاردانی پذیرش داوطلب بر اساس معدل کل دیپلم داوطلب انجام شده و داوطلب می تواند 30 انتخاب رشته محل داشته باشد و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دیپلم نظام قدیم چهارساله و دیپلم نظام جدید و دیپلم رشته های فنی حرفه ای و یا کاردانش می باشد.

از جمله شرایط اختصاصی در مقطع کارشناسی ناپیوسته ،معدل کل کاردانی داوطلبان و تعداد اولویت هایی که می توانند در زمان انتخاب رشته،انتخاب نمایند تعداد بیست الویت می باشد و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ،مدارک کاردانی پیوسته و ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم و بهداشت و آموزش و پرورش می باشد.

داوطلبان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می بایست برای ورودی مهر 1403 تا پایان شهریور ماه و برای ورودی بهمن ماه تا پایان دی ماه فارغ التحصیل شوند.از شرایط اختصاصی داشتن سلامت جسمی و روانی داوطلب با رشته ای که انتخاب می نماید و همچنین شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را بپذیرد.

تاثیر سهمیه ها در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403

سهمیه های دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به شرح زیر می باشد . داوطلبان می بایست از شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403 بر اساس سهمیه آگاه باشند.سهمیه های دانشگاه علمی کاربردی طبق شرایط زیر است:

سهمیه رزمندگان علمی کاربردی

داوطلبانی که از سال 1359 تا سال 1367 در هشت سال دفاع مقدس به مدت شش ماه مدام یا مقطعی در جبهه باشند باید با تحویل مدارک و پرونده های رزمندگی از این سهمیه رزمندگان در دانشگاه علمی کاربردی بهره مند شوند.با توجه به این شرایط می بایست داوطلب نمره هفتاد و پنج درصد از آخرین فرد مورد پذیرش در آن رشته محل را داشته باشد.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

سهمیه 5 درصدی ایثارگران علمی کاربردی

به جانبازان زیر بیست و پنج درصد ،پنج درصد از ظرفیت هر رشته محل و به همسر و فرزندان ایثارگر با حضور شش ماه در جبهه تعلق می گیرد. داوطلبان برای استفاده از سهمیه ایثارگران پنج درصد، می بایست هفتاد درصد از نمره قبولی آخرین فرد در سهمیه آزاد را کسب نماید

سهمیه 25 درصدی ایثارگران علمی کاربردی

به جانبازان  بالای بیست و پنج درصد ، بیست و پنج درصد از ظرفیت هر رشته محل و به همسر و فرزندان جانبازان و آزاده ها و شهیدان این سهمیه 25 درصدی ایثارگران تعلق می گیرد. داوطلبان برای استفاده از سهمیه ایثارگران بیست و پنج درصد، می بایست هفتاد درصد از نمره قبولی آخرین فرد در سهمیه آزاد را کسب نماید

سهمیه ورزشکاران علمی کاربردی

سهمیه ورزشی به این صورت است که ورزشکاران و قهرمانان بازی های المپیک داخلی و بین المللی  ، مسابقات جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا می توانند از سهمیه ورزشکاران استفاده نمایند.

سهمیه شاغلین علمی کاربردی

در یکسری از رشته ها علاوه بر سهمیه عادی ، سهمیه شاغلین نیز داده می شود .داوطلبان با یکسال سابقه کاری در رابطه با رشته خود می توانند از این سهمیه استفاده نمایند.داوطلبان شاغل می بایست فرم مربوط به شاغلی را تکمیل نمایند.

شرایط نظام وظیفه در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403

کلیه داوطلبان آقا می بایست کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا موقت خود را به دانشگاه ارائه دهند و دانشجویان سال آخر می بایست در سنوات تعیین شده فارغ التحصیل شوند و فارغ التحصیلان نباید بیش تر از یک سال از فارغ التحصیلیشان گذشته باشد همچنین دانشگاه علمی کاربردی داوطلب غایب و مشمول خدمت را ثبت نام ننموده و اجازه تحصیل همراه با دوره خدمت را نمی دهد و داوطلبانی که بیشتر از دو بار در گذشته انصراف داده اند حق شرکت در دانشگاه را ندارند.دانشگاه علمی کاربردی جدیدا تمهیداتی را برای دانشجویان مشمول دوره خدمت برای تحصیل همزمان در دانشگاه ارائه نموده است.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

شرایط مربوط به اتباع در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403

از شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403 برای داوطلبان اتباع به این صورت است که اتباع خارجی می بایست برای پذیرششان مدرک معتبر داشته باشند و پاسپورت با اقامت حداقل شش ماه داشته باشند و برایشان از طرف نیروی انتظامی دفترچه پناهندگی سیاسی صادر شود.داوطلبان اتباع خارجی می بایست کارت هویت ویژه اتباع را از طرف اداره کل امور اتباع و امور خارجی دریافت نمایند و از طرف نیروی انتظامی مدرک اقامت ویژه دریافت نمایند.نکته برای اتباع خارجی این است که شامل قوانین نظام وظیفه نمی شوند.اتباع خارجی مجاز به تکرار مقطع نمی باشند.اتباع خارجی می بایست برای ثبت نام مدرک دیپلم مورد تایید وزارت آموزش و پرورش و مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم را همراه داشته باشند.

در این مقاله شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403 را شرح دادیم ،اگر با مطالعه مقاله سوالی در این زمینه دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی صدای سنجش بر طرف سازید و از خدمات مشاوره تحصیلی صدای سنجش بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:

اسامی قبول شدگان دانشگاه علمی کاربردی

سامانه امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

اپلیکیشن دانشجو دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ورود به دانشگاه بدون کنکور و پذیرش آن

سامانه سما لایو samalive.ir

سوالات احتمالی

1- آیا سهمیه ایثارگری برای  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی کاربرد دارد ؟

داوطلبان می توانند از سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگران که در متن مقاله توضیح داده شده است استفاده نمایند.

2- قبولی در دوره کادانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی مستلزم چیست ؟

پذیرش در دوره کاردانی مستلزم مدرک دیپلم و معدل کل دیپلم و برای مقطع کارشناسی ناپیوسته مستلزم مدرک کاردانی و

معدل آن می باشد.

3- پذیرش بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی برای شاغلین به چه صورت است ؟

داوطلبان با یکسال سابقه کاری در رابطه با رشته خود می توانند از این سهمیه استفاده نمایند.که در متن مقاله توضیحات

کامل داده شده است.

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *