رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

با توجه به چیزی که اعلام شده است اگر دانشجویان شرایط خاصی را داشته باشند می توانند در دو رشته به طور هم زمان تحصیل کنند. تا به امروز بیشتر این شرایط مربوط به دانشگاه آزاد و پیام نور است و وزارت علوم برای دانشگاه های روزانه و شبانه قانونی را در نظر نگرفته است. برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند. در ادامه این مطلب به شرایط و ضوابط این نوع از تحصیل می پردازیم.

 

شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

چه کسانی می توانند از این شرایط استفاده کنند؟

ممکن است شما جزو افرادی هستید کنید همیشه در دانشگاه ممتاز بوده اید و به همین دلیل به فکر تحصیل هم زمان در رشته دیگری هستید ولی نمی دانید چطور و چگونه باید اقدام کنید. افرادی که در دانشگاه آزاد اسلامی و یا پیام نور تحصیل می کنند نیز ممکن است به دلیل وجود شرایطی به این موضوع فکر کنند.

گر افرادی هستند که ممکن است متقاضی شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه باشند در این مطلب سعی شده است تا اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید برای ادامه تحصیل خود بهترین انتخاب را انجام دهید. مشاورین صدای سنجش می توانند در این زمینه به شما کمک کنند پس با شماره های مرکز تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

به طور کلی همه افرادی که می خواهند در رشته دوم شروع به تحصیل کنند باید طبق آن چه که وزارت علوم اعلام کرده است در نظر گرفته شود. هر فردی ممکن است بر اساس شرایط خود درستی و یا اشتباه بودن این موارد را در نظر بگیرید پس نتیجه این موارد می تواند برای هر شخص متفاوت باشد.

شرایط دانشجویان ممتاز برای تحصیل هم زمان در دو رشته

با توجه به آیین نامه مواردی هست که در ادامه به آن می پردازیم . دانشجویان ممتاز شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه به این صورت است که افراد باید از جمله برگزیده گان کنکور سراسری توسط سازمان سنجش باشند. و یا جزو افرادی باشند که در المپیاد مدل دارند در المپیاد دانش آموزی شرکت کرده اند و یا در جشنواره خوارزمی شرکت کنند و در آن ها موفق شوند.

این ها افرادی هستند که می توانند برای تحصیل هم زمان اقدام نمایند همه دانشجویان چنین شرایطی را ندارند ولی به دنبال این موضوع هستند. برای این که بتوانید به سوالاتی که در ذهن دارید پاسخی بیابید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

اگر جزو افراد بالا نیستید باید بدانید که شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه  به این صورت است که دانشجویان کارشناسی و یا کارشناسی ارشد که بتوانند در دو نیم سال معدل بالا داشته باشند منظور بالا تر از ۱۷ است می توانند از قسمت آموزش دانشگاه و یا استاد مشاور شان اقدام کنند و درخواست بدهند. اگر دانشگاه موافقت کند دانشجو می تواند در همان دانشگاه و یا دانشگاه دیگری که آن هم شرایط دانشجو را می پذیرد ادامه تحصیل دهد.

 

لیست رشته های کنکور انسانی 1403

شرایط ویژه تحصیل در دو رشته

نکته ای که وجود دارد این است که متقاضیان نمی توانند در رشته های پزشکی هم زمان تحصیل کنند فقط افراد می توانند در کارشناسی تحصیل کنند و نه در رشته هایی مانند پزشک عمومی ، دندانپزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهند.

اگر دانشجویی هستید که در دانشگاه سراسری تحصیل می کنند در صورتی که تحصیل شما در رشته دوم تأیید شود رشته دوم به صورت رایگان است ولی اگر در حال حاضر در دانشگاه های شهریه پرداز تحصیل می کنید دانشگاه تصمیم خواهد گرفت که به چه صورت خواهد بود.

از جمله سوالاتی که به وجود می آید این است که  شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه چقدر زمان می خواهد؟

دانشجویان که در دو رشته تحصیل می کنند جمع هر دو رشته آن ها در هر ترم نباید بیش تر از ۳۰ واحد باشد. باید به این موضوع دقت نمایید که افراد باید هم زمان با رشته اول رشته دوم را هم تمام کنند پس باید به درستی انتخاب واحد نمایید. برای این که به این مدت اضافه شود باید با دانشگاه محل تحصیل خود صحبت کرده و نظر اصلی را از دانشگاه دریافت کنند.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

دانشجویان دکتری و شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه

دانشجویان باید در نظر داشته باشند که این سطح از تحصیلات نیاز به تحقیق بسیار دارد فکر کردن به موضوع تحصیل هم زمان در دوره کارشناسی و یا ارشد چالش بزرگی است ولی در دوره دکتری غیر ممکن است. قوانین هم به شما این اجازه را نخواهد داد پس در این مقطع امکان خواندن دو رشته هم زمان وجود ندارد.

دانشجویان آقا باید شرایط سربازی ادامه تحصیل را داشته باشند تا بتوانند شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه را بدست آورند.

دانشگاه آزاد و پیام نور شرایط تحصیل هم زمان دو رشته

اگر در دانشگاه آزاد تحصیل می کنید می توانید به طور هم زمان در صورت تایید دانشگاه تحصیل کنید فقط یا در مقطع تحصیلی خودتان و یا پایین‌ تر، در دوره دکتری مجاز به این کار نخواهید بود. از شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه می توانید در دانشگاه محل تحصیل رشته اول خود و یا به صورت الکترونیکی در رشته دوم شرکت کنید در این صورت اگر عنوان درس ها یکی باشد فقط یک بار آن را می گذرانید.

اگر دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید نسبت به دانشگاه دوم از نظر علمی پایین تر باشد درس های گذرانده توسط دانشگاه دم مورد تایید نیست.

برای دانشجویان پیام نور نیز این شرایط وجود دارد. شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه پیام نور به این صورت است که در کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است. توسط دانشگاه و یا کنکور سراسری می توانید ثبت نام انجام دهید. دانشجویان پسر فقط تا پایان رشته اول مشمول نخواهند بود. دروس تکراری معادل سازی خواهد شد و نیازی به گذراندن دوباره آن ها وجود ندارد.

برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *