رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط آزمون بهیاری

یکی از گرایش های پزشکی رشته بهیاری است. این رشته ترکیبی از پرستاری و همین طور پزشکی است که نیازمند اخلاق و نظم هم می باشد. وظیفه بهیار مراقبت از مریض است و همواره با پزشکان و پرستاران در ارتباط است. از شرایط آزمون بهیاری باید گفت که فرد علاوه بر گذراندن دروس تخصصی و علمی و دوره های بالینی می توان مسئولیت این رشته را خاطرنشان کرد. پس از گذراندن دروس باید برای اخز مدرک گواهینامه بهیاری اقدام نمیاد تا بتوانند در این رشته مهم مشغول به کار شوند.

کسانی که می خواهند در این رشته مشغول به کار شوند و تحصیل کنن باید از شرایط آزمون بهیاری و ثبت نام آن آگاهی کافی داشته باشند و باید منابع تخصصی و دروس ان را بررسی کنند تا بتوانند در آزمون قبول شوند. پس از این که دروس را مطالعه کردند باید برای دوره های بهیاری و آموزشگاه های کارودانش رشته بهیاری ثبت نام کنند تا امادگی لازم را برای کار در این حرفه ببینند.

 

شرایط آزمون بهیاری

باید بگوییم که رشته بهیاری گاهی با داشتن محدودیت هایی مواجه است ولی مزیت های بسیاری هم دارد افرادی که می خواهند در این رشته تحصیل کنند باید بدانند نیاز بسیاری به صبر و بردباری هست و بعیاران باید روحیه سرو کار داشتن با بیمار را داشته باشند چرا که در بعضی مواقع کار بسیار طاقت فرسایی است.

داوطلبان این رشته می توانند برای آگاهی از شرایط آزمون بهیاری با مشاورین صدای سنجش تماس بگیرند تا با این رشته و شرایط آن آشنا شوند و برای شرکت در آزمون آمادگی لازم را کسب کنند.

شرحی از وظایف و شرایط بهیاران

متقاضیان این رشته باید دارای روحیه فداکاری و خدمت رسانی به بیماران را داشته باشند چرا که این شغل گاهی نیازمند فعالیت شبانه روزی دارد. بهیاران بسیار پرکار و مشغول هستند بستگی به شرح وظایفشان مدت زمان کار آن ها مشخص می شود.

از وظایف بهیاران می توان به استریل کردن وسایل بیمارستان و پزشکی ، آماده کردن تخت بخش مورد نظر بیمارستان ، انجام کار های ابتدایی بیمار مانند نظافت و مسئولیت جابجا کردن نمونه ها بیمار به آزمایشگاه ، کمک به غذا خوردن بیمار یا شیر کمک به شیر دادن به نوزاد و شستن نوزاد ، کمک به بیمار برای رفتن به سرویس بهداشتی و از قبیل این گونه کار هاست.

شرایط دندانپزشکی تعهدی

لیست رشته های تجربی کنکور 1403

شرایط تحصیل در رشته بهیاری

یکی از رشته هایی که در دبیرستان در رابطه با رشته های علوم پزشکی تدریس می شود رشته بهیاری است. برای انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم که شرایط لازم را داشته باشند یکی از رشته های نزدیک به علوم پزشکی است. دانش آموزان با گذراندن سه سال در دبیرستان و کار و دانش مدرک دیپلم بهیاری را دریافت می کنند.  پس از دریافت مدرک می توانند با گذراندن دوره های بالینی وارد بازار کار شوند

این آزمون هر سال در مرداد برگزار می شود که شامل صد سوال تستی چهار گزینه ای است در این آزمون باید پنج درس را پاسخ دهید و نمره قبولی دریافت کنید و پس از قبولی در این مرحله می توانید در مصاحبه شرکت کنید.

این درس ها شامل ریاضیات ، زیست ، ادبیات فارسی ، بینش دینی و زبان انگلیسی پایه نهم است. بهترین روش خواندن این دروس سوال های تست سال های قبل است. برای آشنایی با این بانک سوالات می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

قبولی و یا رد شدن در آزمون بستگی به آموزشگاه شما دارد این که چه میزان از سوالات را پاسخ درست بدهید تا برای مصاحبه ارجاع داده شوید بستگی به دیگر رقبای شما دارد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

کارنامه قبولی سال نهم ، شناسنامه ، فیش مبلغ ثبت نام ، عکس و…

شما می توانید برای ثبت نام در آزمون بهیاری با مشاورین صدای سنجش تماس بگیرید.

ثبت نام و شرایط آزمون بهیاری

برای بهیاران وظایفی مشخص شده که آن ها را باید در مراکز درمان مانند اورژانس ، درمانگاه ها و مراکز پزشکی انجام دهند البته مهم ترین وظیفه آن ها رسیدگی به کار بیماران است. البته می توانید بسته به محیطی که قرار است در آن فعالیت داشته باشید شرح وظایف خود را به عنوان بهیار جویا شوید ممکن است این وظایف بسته به محیطی که در آن فعالیت می کنید متغیر باشد.

باید بگوییم که اگر می خواهید در محیط های دولتی و بیمارستان ها مشغول به کار شوید باید دیپلم و مدرک بهیاری را داشته باشید. بهیاران می توانند در محل هایی مانند جاده ها و روستا ها و مناطق محروم هم خدمت رسانی کنند که مزایای بیشتری نیز دارند.

 شرایط آزمون بهیاری به صورت خلاصه:

متولد کشور جمهوری اسلامی ایران

 دین اسلام

دارابودن مدرک پایه نهم با معدل ۱۷ به بالا

ورود به هنرستان با سن تعیین شده مدارس روزانه

سلامت جسمی و روانی

قبولی در مصاحبه و دروس مورد نیاز در این رشته

حسن اخلاق و روحیه مراقبت از مریض و نمره انضباط

قبولی در دروس امتحانی پایه نهم

افراد بومی هر منطقه اولویت دارند

نکات مهم  شرایط آزمون بهیاری

 جانبازانی که شرایط جسمی ان ها به گونه ای است که می توانن در این رشته فعالیت کنند می توانند با توجه به شرایط آزمون بهیاری در این رشته توضیح داده شد و برای کمک رسانی به جانبازان دیگر اماده شوند و در اولویت خدمت رسانی به این دست افراد هستند.

زمان دوره تحصیل این رشته با توجه به آن چه که وزارت آموزش و پروش تعیین می کند می باشد.

وزارت بهداشت بابت پرداخت کمک هزینه و خوابگاه هیچ مسئولیتی ندارد

به افرادی که در این دوره ها شرکت کنند وزارت اموزش و پرورش در صورتی که تمام دروس را به پایان برسانند مدرک دیپلم کار و دانش را لحاظ می کند و پس اتمام تحصیل به ایشان مدرک داده می شود.

تعهد خدمتی برای بهیاران

اگر وزارت درمان و آموزش پزشکی کشور پس از آن که شما مدرک دریافت کردید پس از شش ماه شمارا جذب کار در یکی از مراکز پزشکی ننماید تعهد خدمتی نخواهید داشت در غیر این صورت دو برابر مدت زمان تحصیلتان تعهد خدمت دارید که ابتدا باید این مدت را بگذرانید و پس از آن مدرک به شما تعلق می گیرد.

در این مقاله سعی شده تا کلیه موارد و شرایط آزمون بهیاری توضیح داده شود ولی برای تغییرات جدید و مشاوره تحصیلی و همین طور بانک سوالات بهیاری و گرفتن برنامه تحصیلی با ما تماس بگیرید مشاورین صدای سنجش شما را برای این آزمون به بهترین شکل راهنمایی می کنند.

 

 

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *