رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

سامانه و مدارس سمپاد چیست ؟

سامانه و مدارس سمپاد همان سازمان رشد و پرورش استعداد های درخشان و برتر است . مدارس تیزهوشان و استعداد های درخشان تحت نظارت سمپاد فعالیت میکنند . مدارس سمپاد جزو یکی از بهتدین و مجهز ترین مدارس ایران هستند که با درست کردن فضای رقابتی سطح علمی دانش آموزان را افزایش می دهند .

هدف سازمان سمپاد افزایش سطح علمی دانش آموزان و ضریب هوشی آنها است . همانگونه که گفته شد مدارس تیزهوشان نیز تحت نظارت این سازمان فعالیت دادند . دانش آموزانی که از شرایط و ضوابط مدارس سمپاد برخوردار می باشند میتوانند در آزمون های ورودی این مدارس شرکت داشه باشند . دانش آموزان برای نام نویسی مدارس سمپاد ابتدا باید شرایط و ضوابط را مطالعه و در صورت برخورداری در بازده زمانی اعلام شده به سامانه ی مورد نظر مراجعه و مراحل ثبت نام را انجام دهند .

سمپاد چیست ؟

سمپاد چیست و دانش آموزان چگونه برای تحصیل در سمپاد اقدام نمایند ؟

سمپاد برگرفته شده از عبارت سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان است . وظیفه ی این سازمان نظارت بر مدارس تیزهوشان و دیگر مدارسی است که تحت نظارت این سازمان فعالیت میکنند . برخی مدارس با نام مدارس سمپاد و تیزهوشان معرفی می شوند . شرایط نام نویسی در مدارس سمپاد با دیگر مدارس متفاوت تر است .

دانش آموزانی که قصد شرکت در مدارس تیزهوشان را دارند باید در آزمون های ورودی سمپاد شرکت داشته باشند . آزمون های ورودی سمپاد و تیزهوشان برای شناخت دانش آموزان با استعداد برگزار می گردد .

سمپاد چیست ؟

دانش آموزان پایه های ششم و نهم این امکان برایشان وجود دارد تا در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند . به طور کلی آزمون های ورودی مدارس سمپاد به پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم مربوط می شود همچنین این آزمون فقط یکبار در سال برگزار می شود .

بنابراین دانش آموزانی که علاقه مند به نام نویسی در مدارس سمپاد را دارند پس از اطلاع از شرایط و ضوابط و گام ها ثبت نام باید در آزمون های وزودی شرکت نمایند . در صورت پذیرش و قبولی این امکان برایشان فراهم می شود تا در این مدارس تحصیل نمایند ، تنها راه برای تحصیل در مدارس سمپاد شرکت در آزمون های ورودی است این آزمون تنها یکبار در سال برگزار می شود .

سامانه ی sampad.medu.ir چیست؟

در سال های قبل مراحل نام نویسی در آزمون ورودی سمپاد به صورت کاملا غیر حضوری صورت میگرفت و هیچ یک از افراد نیازمند مراجعه حضوری نبودند . سامانه ی آزمون نیز تحت نظارت سازمان آموزش و پروش می باشد . دانش آموزان پایه های ششم و نهم امکان ثبت نام در آزمون ورودی مدارس  را دارند و تنها این گروه از دانش آموزان هستند که باید برای تکمیل مراحل ثبت نام خود به سامانه ی آزمون مراجعه نمایند .

سمپاد چیست ؟

سامانه ی آزمون های سمپاد و بخش ورود به این آزمون های آموزص و پرورش ، سایتی است که برای نام نویسی و اعلام عملکرد و مشاهده ی اطلاعیه های اعلام شده برای ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس  است . بنابراین در صورتی که دانش آموزان پایه های ششم و نهم علاقه مند به تحصیل در مدارش سمپاد هستند ابتدا باید به سامانه ی آزمون تیزهوشان به ادرس azmoon.medu.ir مراجعه کنند .

توجه داشته باشید که نام نویسی در آزمون سمپاد دانش آموزان پایه ی ششم در سایت  انجام می شود اما داشن آموزان پایه ی نهم برای نام نویسی باید به سایت جداگانه ای مراجعه کنند .

توجه داشته باشید برای اخذ اطلاعات و آگاهی بیشتر در باره ی چگونگی نام نویسی در سامانه ی اختصاصی سمپاد ملزم می باشید توضیحات گفته شده در باره ی سامانه ی ثبت نام و اعلام نتایج به ادرس https://sampad.medu.ir/fa/ مراجعه کنید .

ثبت نام مدارس شاهد 

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

شرایط و ضوابط نام نویسی در مدارس سمپاد

همانطور که گفته شد مدارس سمپاد یکی از بهترین و باکیفیت ترین مدارس در سراسر کشور هستند زیرا این مدارس تحت نظارت سازمان استعداد های درخشان فعالیت میکنند و تنها دانش آموزانی میتوانند در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند که از شرایط و ضوابط خواسته شده برخوردار باشند . در ادامه به شرایط ثبت نام در این مدارس می پردازیم .

دانش آموزان ملزم می باشد تابعیت ایرانی داشته باشد .

دانش آموز پایه ششم ابتدایی باید در حال اتجام تحصیل تنها مقطع تحصیلی ششم ابتدایی باشد

کسب نمرات با ارزشیابی «خیلی خوب» در نوبت دوم مقطع تحصیلی پنجم دبستان و اخذ نمرات با ارزشیابی «خیلی خوب» در نوبت اول پایه ششم ابتدایی الزامی می باشد .

سمپاد چیست ؟

در صورتی که دانش آموزان پایه ششم دبستان فقط در یکی از نوبت های تحصیلی گفته شده، حداقل یک نمره با ارزشیابی «خوب» کسب کرده باشند، امکان ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد  برایشان فراهم می باشد .

دروس تربیت بدنی و شایستگی های عمومی نیز جزو کتب درسی می باشد و رعایت اصول نمره های خواسته برای این دروس الزامی است.

دانش آموزان مقطع نهم متوسطه ابتدا باید در حال انجام تحصیل در پایه ی تحصیلی پایه نهم متوسطه باشند.

اخذ حداکثر معدل سالیانه ی 19 برای دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول در پایه تحصیلی هشتم الزامی می باشد .

با توجه به اینکه گام های نام نویسی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان به طور غیر حضوری و اینترنتی انجام می گردد د، دانش آموز ملزم می باشد در بازده زمانی خواسته شده نسبت به ثبت نام کلیه ی موارد اقدام نمایند و اطلاعات خود را به درستی وارد کند .

روش های نام نویسی در مدارس سمپاد

دانش آموزانی که علاقه مند به نام نویسی در آزمون های مدارس هستند این امکان برایشان فراهم می باشد به طور غیر حضوری به سامانه ی azmoon.medu.ir مراجعه کنند و مراحل نام نویسی را انجام دهند . توجه داشته باشید که نام نویسی دانش آموزان پایه ی های ششم و نهم در سامانه های جداگانه صورت میگیرد . دانش آموز پس از مراجعه به سامانه باید مقطع تحصیلی خود را مشخص کند .

سمپاد چیست ؟

به طور معمول بازده زمانی که برای نام نویسی مدارس تیزهوشان به افراد داده می شود دو هفته است و دانش آموزان تنها در این مدت میتوانند برای ثبت نام خود در سامانه و شرکت در آزمون ورودی مدارس سمپاد اقدام کنند . دانش آموزان برای وارد شدن به سامانه ی مذکر حتما نیازمند کد همگام خود هستند ، آن دسته از متقاضیانی که رمز عبور را گم و یا دریافت نکرده اند باید به مدرسه مراجعه کنند .
دانش آموزان برای نام نویسی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان باید مدارکی ارائه دهند ، قرار دادن عکس متقاضی در سامانه الزامی است . دانش آموزان ملزم هستند مبلغی بابت ثبت نام پرداخت نمایند پس از ثبت نام باید چند روز پیش از آزمون برای دریافت کارت ورود به جلسه ی خود نیز اقدام کنند . در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام در این زمینه میتوانید به مشاورین تحصیلی نیز مراجعه کنید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *