رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

حتماً همه شما داوطلبان گرامی می‌دانید که در این چند سال اخیر آزمون دانشگاه‌ها آزاد و سراسری باهم ادغام‌شده است. داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه آزاد رادارند باید حتماً در کنکور سراسری شرکت کنند و از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 اطلاع یابند.  داوطلبانی که در کنکور سراسری  شرکت کرده‌اند طبق مندرجات کارنامه اولیه خود مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 خواهند بود.

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

زمان برگزار کنکوردانشگاه آزاد

آزمون سراسری  و دانشگاه آزاد در سال 1403 در روزهای 8 تیر تا 11 تیرماه برگزار خواهد شد. که داوطلبان باید هنگام حضور در جلسه کنکور پرینت کارت ورود به آزمون و اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار خود را به همراه داشته باشند.

مهلت ثبت‌نام  رشته دانشگاه آزاد

تقربیا مهلتی که جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته می‌شود، حدوداً یک هفته است. اما زمان انتخاب رشته  دانشگاه آزاد 1403 و سراسری طبق روال هرسال د معمولاً تمدید می‌گردد. ولی ما توصیه می‌کنیم که داوطلبان در همان روزهای اولیه، انتخاب رشته خود را با دقت و با مشورت از مشاورین متخصص در این زمینه انجام دهند وبه روزهای آخر موکل نکنند.

زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد 1403

نتایج کنکور و انتخاب رشته دانشگاه آزاد  چند روز بعد از نتایج دولتی در سایت azmoon.net قابل‌مشاهده است و داوطلبان برای گرفتن کارنامه خود بعد از وارد شدن به سایت به روی گزینه اعلام نتایج کنکور 1403 کلیک کرده و بعد از واردکردن کد ملی و شناسه انتخاب رشته که در پایین کارنامه اولیه آن‌ها درج‌ شده نتیجه خود را مشاهده کنند در این مرحله فقط مشخص می‌شود که در کدام‌ یک از انتخاب‌هایشان قبول‌شده و یا اصلاً قبول نشده است.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تعداد انتخاب‌های رشته دانشگاه آزاد در مقایسه با دانشگاه سراسری کمتر است پس لازم است نهایت دقت و تلاش خود را در انتخاب یک‌رشته خوب بکار بگیرد چراکه با انتخاب رشته هوشمندانه شانس پذیرش بیشتری خواهید داشت. و بعد از آن به انتخاب اولویت‌بندی رشته و محل موردنظرتان بپردازید.

چینش کد رشته در فرم انتخاب یکی دیگر از مواردی است که باید به آن اهمیت دهید زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 فرم انتخاب خود را طوری بچیدنید که علاوه بر علاقه‌مندی خود، هر چه به قسمت پایین فرم برسید به نسبت شانس قبولی شما نیز افزایش می‌یابد.

زمان انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد1403

مرکز سازمان و سنجش دانشگاه آزاد چند روز قبل از انتخاب رشته دفترچه  انتخاب رشته با  آزمون را منتشر خواهد کرد. داوطلبانی که در کنکور شرکت کردن برای اینکه بدانند چه رشته‌هایی ارائه‌ شده است باید به سایت دانشگاه آزاد azmoon.org بروند و دفترچه انتخاب رشته را دانلود کنند. داوطلبان با مطالعه این دفترچه از شرایط و ضوابط در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403می‌توانند مطلع شوند.

اشتباهات رایج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

اکثر داوطلبان مایل هستند علاوه بر اینکه در آزمون سراسری که شرکت می‌کنند می‌خواهند شانس خود را در رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد نیز امتحان کنند.

ازآنجاکه رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد شامل رشته‌های پرطرفدار مثل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و یا رشته‌های مهندسی وانسانی از واحدهای پر متقاضی دانشگاه آزاد به شمار می‌رود، به همین خاطر کوچک‌ترین اشتباه در انتخاب رشته می‌توانند شانس قبولی شما را در این رشته‌ها کم کند. در ادامه به تعدادی از این اشتباهات رایج که معمولاً هرسال در بین داوطلبان مشاهده می‌شود را بررسی کنیم. که شما این اشتباهات را  در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد1403 نداشته باشید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

1-یکی از تصورات غلطی که داوطلبان کنکور سراسری دارند این است که فکر می‌کنند برای شرکت در رشته‌های دانشگاه آزاد باید زمان ثبت‌نام اعلام علاقه‌مندی می‌کردند که این تصور کاملاً اشتباه است و همه داوطلبانی که در کنکور سراسر شرکت کردن در پایان کارنامه خود کدی به نام دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج‌شده است که با استفاده از آن کد می‌توانند به سایت در زمان  انتخاب رشته دانشگاه آزاد1403 بروند و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

2-اشتباه دوم داوطلبان این است که چون برگزاری آزمون سراسری دولتی و آزاد یکی بوده، پس انتخاب رشته هم همین‌طور است اما انتخاب رشته دانشگاه آزاد جداگانه در سایت انتخاب می‌شود و داوطلب برای انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد باید از سایت دفترچه را دانلود کنند و در گروه آزمایشی که  آزمون آن را داده است حداقل 100 رشته و محل دلخواه خود را با توجه به علاقه کیفیت دانشگاه شهریه و تراز کنکور، دوری و نزدیکی محل تحصیل بچینند. همه شرکت‌کنندگان بعد از خرید کارت اعتباری ثبت‌نام با کد دسترسی به انتخاب دانشگاه آزاد می‌توانند وارد سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوند و انتخاب‌هایشان را در فرم آنلاین در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد1403 وارد کنند.

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دانشگاه های پذیرنده رشته های با کنکور دانشگاه آزاد 1403

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 باید به آن دقت داشت اطلاع شما از دانشگاه‌های آزاد پذیرنده است علاوه بر دانستن اسامی دانشگاه‌های آزاد باید اطلاعات کافی از بهترین دانشگاه پذیرند  رشته موردعلاقه خود و همچنین کیفیت آموزشی و امکانات آن دانشگاه داشته باشید. در زمان انتخاب رشته باید فاکتورهای زیادی مانند رتبه و ترازی که کسب کرده‌اید، دقت داشته باشید.

داشتن اطلاعات دقیق از رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد در هنگام  زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد1403 دارای اهمیت بسیار زیادی است که باید به این نکات توجه خاصی داشته باشند.

نکاتی که باید در زمان انتخاب رشته توجه کنید

دقت داشته باشد که باید زمان باید زمان انتخاب رشته  دانشگاه آزاد1403 به‌هیچ‌عنوان سطحی برخورد نکنید بلکه باید نهایت دقت و توجه را در رابطه با آن به خرج دهید.

ازجمله مهم‌ترین نکات دیگر زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد1403 که باید به آن توجه داشته باشید اطلاع از آخرین رتبه قبولی  رشته موردنظرتان، شرایط آب‌وهوا،  محل اقامت همچنین اطلاع داشتن از وضعیت  خوابگاه،  شهریه پرداختی دانشگاه و امکانات موجود در دانشگاه که تمام این موارد جهت  رفاه شما در هنگام ادامه تحصیل بسیار حائز اهمیت است

درنهایت پیشنهاد می‌کنیم  در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 قبل از ثبت‌نام رشته و محل موردعلاقه خود با مشاوران مجرب و یا افرادی که در سال‌های گذشته در رشته و محل موردنظر شما قبول شدند مشورت کنید. یک مشاور خوب به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید و درست انتخاب کنید و می‌توان گفت کمک گرفتن از یک مشاور کارآمد نقش بسزایی در آینده شما خواهد داشت.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.