رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

همه دانشگاه ها برای کد رشته محل های خود دارای ظرفیت مشخصی هستند که متقاضیان بر اساس علایق و شرایط خود می‌ توانند تعدادی از این کد رشته محل‎ ها را انتخاب کنند. پس از این که زمان انتخاب رشته پایان یافت و نتایج نهایی آزمون انتشار پیدا کرد، اگر ظرفیت برخی از کد رشته محل‌ ها کامل نشده باشد دانشگاه تصمیم می گیرد برای ثبت نام تکمیل ظرفیت اقدام کند. وقتی زمان تکمیل ظرفیت فرا رسید دانشجویانی که موفق به قبولی در کد رشته محل دلخواه خود نشده اند می‌توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه ثبت نام کنند. حال ممکن است بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد که منتظر چنین فرصتی هستند به دنبال اطلاع از زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد باشند. در این مطلب به توضیحات لازم در این خصوص خواهیم پرداخت.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد 

معمولا دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد انتشار می یابد. این دفترچه دربرگیرنده رشته محل هایی است که دارای تعدادی ظرفیت برای پذیرش دانشجو هستند. داوطلبانی که قصد دارند در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنند می توانند این دفترچه را از سایت دانشگاه دانلود کرده و اقدام به انتخاب تعدادی رشته محل از میان رشته محل های موجود در دفترچه کنند. پس از آن نتایج را در زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد پیگیری کنند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

معمولا داوطلبان از طریق دفترچه تکمیل ظرفیت قادر به انتخاب صد رشته محل هستند. هر داوطلب می تواند با توجه به اهداف، علاقه و آینده شغلی به اولویت بندی رشته های انتخابی بپردازد. در واقع این انتخاب شانس دومی را برای متقاضیان فراهم می کند. در صورتی در تصمیم گیری خود برای انتخاب رشته تردید دارید یا اطلاعات لازم در خصوص انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد را ندارید می‌ توانید از مشاوران با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

مهلت اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

از طریق تکمیل ظرفیت، فرصت مجددی در اختیار داوطلبان شرکت کننده در آزمون قرار می گیرد تا شانس خود را برای ورود به دانشگاه امتحان کنند. در صورتی که داوطلبان از طریق تکمیل ظرفیت برای دانشگاه پذیرفته شوند می ‌توانند تحصیل خود را در رشته موردنظر آغاز کنند. از آن جایی که در سال قبل کنکور سراسری کمی به تعویق افتاد نتیجه این کنکور نیز کمی دیرتر اعلام گردید. با توجه به این موضوع، در سال گذشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در اواخر دی ماه برگزار شد و زمان نتایج  در اوایل اسفند ماه منتشر شد. این در حالی است که امسال کنکور سراسری در ماه تیر برگزار گردید بنابراین احتمال می رود که تکمیل ظرفیت هم نسبت به سال گذشته زودتر برگزار شود.

در سال گذشته برای تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد، سوابق تحصیلی داوطلبان معیار قرار گرفت و پذیرش دانشجو بر این اساس انجام شد اما در مورد زمان نتایج امسال هنوز اطلاعیه‌ای صادر نشده است. در صورتی که زمان نتایج  مشخص شود، سریعا این موضوع از طریق سایت پیش رو به اطلاع مخاطبان رسانده می شود. در صورتی که تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد برگزار نشود داوطلبان می‌توانند در پذیرش ارشد براساس سوابق تحصیلی شرکت کنند.

سایت اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

وقتی که زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد فرارسید و انتخاب رشته ها به طور کامل انجام شد، رشته محل‌ های انتخاب شده توسط سازمان سنجش مورد بررسی قرار می گیرند و در نهایت نتایج منتشر می شود. از آنجایی که برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می شود انتظار می رود  نتایج  نیز از همین طریق صورت گیرد. با این حال چون سال های گذشته نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت از طریق سایت سازمان سنجش انجام شد بهتر است سایت را چک کرده و از شیوه و زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد مطلع شوید.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

درصورتی که پس از فرارسیدن زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد، قصد اطلاع از نتیجه خود را داشتید باید از طریق مراحل زیر اقدام کنید:

  1. ابتدا وارد سایتsanjesh.org شوید.
  2. پس از ورود به صفحه، روی گزینه کارشناسی ارشد کلیک کنید.
  3. در این هنگام وارد سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد 1403 شوید.
  4. در صفحه پیش رو، روی کادر “ورود به سیستم” کلیک کنید.
  5. در این مرحله برای دستیابی به نتیجه، دو روش برای شما وجود دارد: روش اول با وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام و روش دوم نیز بر اساس شماره پرونده و وارد کردن اطلاعات فردی در کادرهای موردنظر انجام می شود.
  6. در این هنگام باید گزینه “مشاهده نتیجه تکمیل ظرفیت” را انتخاب کنید. در صورتی که اطلاعات خود را به درستی در کادرها وارد کرده باشید نتیجه قبولی یا عدم قبولی شما به نمایش در می آید.

اگر داوطلبی در زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد اطلاعات ثبت نام خود را فراموش کرده باشد و نتواند از روش های بالا استفاده کند در این صورت می تواند از طریق سایت سازمان سنجش به بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری خود اقدام کند. برای این کار لازم است داوطلب در سایت مورد نظر به ثبت درخواست بپردازد.

روش اعتراض نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

اگرچه معمولاً دانشگاه آزاد امکان اعتراض نسبت به نتایج تکمیل ظرفیت ارشد را فراهم نمی‌کند اما داوطلبانی که از وجود مشکل در نتایج خود مطمئن هستند برای رسیدگی به مشکلشان می‌توانند وارد سایت azmoon.org شوند و از طریق گزینه ” ارتباط با ما” اقدام کنند.

اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

جدول برنامه ریزی کنکور ارشد 1403

مشاوره و راهنمایی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

پس از فرارسیدن زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد و آگاهی از نتایج، داوطلبان دو دسته تقسیم می شوند. یک دسته این افراد داوطلبانی هستند که در یکی از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته شده اند و دسته دیگر داوطلبانی هستند که موفق به قبولی در رشته محل‌های انتخابی نشدند.

افرادی که از طریق تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته مورد نظر خود قبول شده اند برای آگاهی از شیوه ثبت نام می ‌توانند به سایت دانشگاهی که در آن قبول شده اند مراجعه کرده و از این طریق درباره ثبت نام اطلاعات لازم را به دست آورند. اما دسته دوم که موفق نشدند که در رشته محل انتخابی خود مورد پذیرش قرار بگیرند ممکن است در حالتی از یاس و ناامیدی و یا سردرگمی بسر ببرند. اما جای نگرانی نیست زیرا با یک برنامه درست و اصولی و مشورت گرفتن از افراد خبره در این زمینه، می‌ توانند زمینه های قبولی خود را در آزمون دانشگاه فراهم کنند.

جمع بندی

ما در این مطلب به موضوع زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پرداختیم. تکمیل ظرفیت یک امتیاز مثبت برای آن دسته از داوطلبانی است که موفق نشدند در انتخاب اول به رشته محل مورد علاقه خود دست یابند. فرصت تکمیل ظرفیت راهی هست که این داوطلبان می توانند شانس خود را امتحان کنند. اگر که داوطلبان در این جریان موفق شوند که بسیار خوشایند است اما اگر به هر دلیلی نتوانند از این طریق نتیجه دلخواه خود دست یابند باز هم نباید ناامید شد زیرا که راه تلاش همواره باز است.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *