رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

کسانی که می خواهند برای این آزمون ها در سال 1403-1404 ثبت نام کنند باید از رشته ها اطلاع داشته باشند. با اطلاع از رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش که در آن مجاز هستید و همچنین رشته های دبیری متناسب با رشته تحصیلی خودتان می توانید در آزمون شرکت کنید. شما باید با توجه به رشته ای که در آن تحصیل کرده اید مانند ریاضیات ، زیست ، ادبیات و… بهترین رشته را که با شما تناسب دارد انتخاب کنید.

با وجود استخدام دبیر و مدرس از طریق دانشگاه ها و فارغ‌التحصیلی دانشگاه های تربیت معلم آموزش و پرورش با برگزاری آزمون استخدامی معلم جذب می کند. این آزمون استخدامی به وسیله سازمان سنجش انجام می گیرد که هر ساله برای موقعیت های شغلی متفاوت از این قبیل آزمون ها را برگزار می کند. همچنان که تعداد مدارس در شهر ها و استان ها رو به افزایش است نیاز به دبیر نیز هر روز بیشتر می شود.

کسانی که شرایط مورد نیاز را دارند می توانند برای رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش که مناسب رشته تحصیلی آن هاست اقدام کنند. مهم ترین شرایطی که باید داشته باشید داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با رشته مورد نظری است که می خواهید دبیر آن بشوید.

 

رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

چه رشته هایی برای ثبت نام مجاز هستند؟

دانستن رشته های مورد نیاز سازمان برای سال جدید بسیار مهم است در ادامه رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش که مجاز هستند را شرح می دهیم همین طور رشته های مورد نیاز شغلی که در سال 1403 اعلام شده است نیز می‌پردازیم.

این آزمون استخدامی به جهت تامین نیروی کار معلم مورد نیاز برای رشته های مختلف و همین طور برای تکمیل ظرفیت نیروی کار برای مقاطع مختلف انجام می شود. ای ظرفیت و تعداد نیرو برای هر استان و شهر متفاوت است.

رشته های خیلی زیاد و مقاطع مختلفی در این آزمون وجود دارد به همین دلیل شرایط ثبت نام در این رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش به این صورت است که هر فرد با داشتن مدرک تحصیلی مرتبط باید در گروه تحصیلی خود و رشته های مرتبط و متجانس شرکت کند این قانون باید رعایت شود تا هر فرد در جایگاه و رشته ای که در آن تخصص دارد قرار گیرد.

دفترچه رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

در هر سال و هر دوره ای که این آزمون ها برگزار می‌شوند نیاز به دبیر از طریق سازمان سنجش به صورت دفترچه ای مخصوص این آزمون و برای استخدام معلم منتشر می شود. در این دفترچه ها رشته هایی که در آن ها نیاز به معلم در هر استان وجود دارد مشخص شده است.

 شما ابتدا باید دفترچه رشته های آزمون استخدامی را مشاهده کنید و پی از این که دفترچه را مطالعه کردید می توانید برای آگاهی بیشتر از روند آزمون با صدای سنجش در تماس باشید تا مشاورین ما سوالات شما را پاسخ بدهند.

برای این که با رشته های آزمون استخدامی سال جاری آشنا شوید کافیست دفترچه را از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org  دانلود و مطالعه نمایید اگر هر سوالی راجعب دفترچه یا خود آزمون داشتید کافیست با ما تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی راجع به  رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 داده شده است.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

استفاده مجدد از سهمیه روزانه

   رشته های مشخص شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش

کسانی که رشته آن ها متناسب با رشته های اعلام شده درون دفترچه است می توانند تا تاریخ مشخص شده توسط سایت سنجش و در زمان مشخص اقدام به ثبت نام در رشته خود نمایند. برای ثبت نام بهتر است از مشاورین صدای سنجش کمک بگیرید تا فرم ها و مراحل ثبت نام را به خوبی طی کنید و فقط دغدغه آزمون را داشته باشید برای آشنایی بیشتر می توانید پس از اعلام تاریخ ثبت نام ها با صدای سنجش تماس بگیرید.

برای هر رشته ای که در آن تحصیل کرده اید چند موقعیت شغلی وجود دارد و در دفترچه تمام این رشته ها نوشته شده است ممکن است در یک استان با توجه به رشته تحصیلی شما در شاخه های دیگر هم موقعیت شغلی وجود داشته باشد و شما بتوانید در این رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنید.

در این شرایط می توانید با بررسی دفترچه و سهمیه های هر منطقه بهترین و نزدیک ترین شرایط شغلی را با توجه به رشته تان انتخاب کنید و در آزمون این رشته شرکت کنید. می توانید با توجه به رشته خود با ما تماس بگیرید تا در پیدا کردن بهترین سهمیه و نزدیک ترین موقعیت شغلی به رشته تحصیلی شما راهنمایی شوید.

سامانه ی استخدام و آزمون آموزش و پرورش

ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود و نیازی به مراجعه به صورت حضوری نیست اگر بعد از آن که دفترچه را مطالعه کردید و شرایط شرکت در رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش را داشتید باید به سایت سنجش مراجعه کنید و کارت خود را خریداری نمایید.

شرایط کلی برای استخدام در آموزش و پرورش از طریق آزمون

داوطلبین باید برای استخدام این شرایط را داشته باشند و این شرایط برای همه افراد به صورت یکسان می باشد که در زیر توضیح داده شده است.

تابعیت کشور ایران

معتقد به اسلام

کارت پایان خدمت برای متقاضیان مرد

عدم اعتیاد و سلامت کامل جسمی و روحی روانی

نداشتن سوء پیشینه

در جای دیگر استخدام دولت نشده باشید و مشغول به کار نباشید

دیپلمه های بالای ۲۰سال و نهایتا ۲۵سال می توانند شرکت کنند

کسانی که مدرک فوق لیسانس دارند نهایتا تا ۳۰سال می توانند شرکت کنند

کسانی که مدرک لیسانس دارند حد اکثر تا ۳۵ سال مجاز هستند

راهنمایی رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 آزمون به صورت تستی برگزار می شود و سوالات هم اختصاصی و عمومی هستند که اختصاصی های هر رشته متفاوت است. پاسخ اشتباه نمره منفی دارد پس فقط باید پاسخ هایی را که میدانید در برگه تست وارد کنید. هر سه سوال اشتباه یک سوال درست را از بین می برد.

برای آشنایی بیشتر با سوالات آزمون استخدامی و یا دفترچه و زمان ثبت نام این آزمون ها در سال جاری می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

 

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *