رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

بعد از آن که کنکور سراسری برگزار می شود پس از مدت کوتاهی نتیجه ها بر روی سایت سنجش قرار می گیرد و کسانی که مجاز شده باشند باید انتخاب رشته انجام دهند. برای شناخت بیشتر درباره انتخاب رشته تصمیم گرفته ایم تا شما را با راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری آشنا کنیم. در این مطالب به شرح چگونگی انجام بهتر انتخاب رشته می پردازیم.

بسیار در سال های قبل دیده شده است کسانی که با اشتباه انجام دادن این مرحله در هیچ کجا قبول نشده اند و مجبور شدند یک سال صبر کنند دوباره کنکور دهند و درست انتخاب رشته کنند. برای این که این چنین مواردی به وجود نیاید بهترین روش استفاده از مشاورین صدای سنجش می باشد. چرا که استفاده از تجربیات مشاورین مجرب به شما کمک می کند تا با مشکلی برخورد نکنید.

این موضوع بسیار آزار دهنده است که افراد یک سال به صورت پیگیرانه مطالعه می کنند و خود را برای کنکور آماده می سازند ولی در انتخاب رشته موفق عمل نمی کنند و به همین دلیل نمی توانند در دانشگاه و رشته مورد نظرشان قبول شوند در اینجا است که راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری به شما کمک می کند تا این چنین اتفاقاتی پیش نیاید.

 

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبین مجاز چگونه عمل کنند؟

ابتدا باید در تاریخ مشخص وارد سایت سنجش شوید و از این طریق کارنامه خود را مشاهده کنید بسته به رتبه در سهمیه شما مشخص می شود که در کدام دانشگاه های روزانه ، شبانه ، آزاد و… می توانید انتخاب رشته کنید. پس از آن با استفاده از راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام به انتخاب رشته می نمایید.

کسانی که در انتخاب رشته مجاز شده اند ابتدا باید دفترچه را مشاهده کنند. دفترچه انتخاب رشته را باید از سایت سنجش دانلود کنید و پس از آن به طور دقیق مطالعه نمایید سپس بسته به شرایط رتبه و تراز خودتان فرم انتخاب رشته را در زمان مشخص انتخاب رشته کامل کنید. انتخاب رشته بسیار در آینده تحصیلی شما مهم است چرا که می تواند بسیار به شما کمک کند تا به رشته دلخواه تان دست یابید.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان انتخاب رشته دکتری سراسری

اولویت بندی رشته ها با راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

همان طور که گفته شد انتخاب رشته یکی از مهم ترین بخش های کنکور است باید یاد آور شویم که انتخاب رشته هر کدام از دانشگاه های روزانه ، شبانه ، آزاد ، پردیس های خود گردان ، غیر انتفاعی ها ، دانشگاه یپام نور از یک دیگه مجزا هستند و باید برای هر کدام به صورت جدا گانه اقدام به انتخاب رشته کنید.

اگر شما جزو کسانی هستید که مجاز به انتخاب رشته شده اید می توانید برای دانشگاه های سراسری ۱۵۰ کد رشته و برای دانشگاه های آزاد ۱۰۰ رشته را در فرم خود به ترتیی اولویت انتخاب نماید. اگر برای دانشگاه های آزاد اقدام می کنید حتما قبل از آن دفترچه و قسمت راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط به دانشگاه آزاد را مطالعه نماید.

انتخاب رشته مجازی

برای قبولی و فرایند انتخاب رشته به موضوعاتی مثل علاقه به آن رشته و شانس قبولی شما نسبت به ترازتان در کنکور و این که آیا آن رشته در محل مورد نظر شما ارائه شده یاخیر و حتی میزانه شهریه ها دقت فرماید. می توانید برای آن که از قبولی خود در رشته و محل مورد نظرتان اطمینان بیشتری پیدا کنید از نرم افزار های انتخاب رشته نیز استفاده کنید تا با خیال راحت تر اولویت هارا در فرم خود قرار دهید.

در انتخاب رشته خود پس از موارد بالا و صحبت کردن با مشاورین صدای سنجش ابتدا اولویت هایی که احتمال بالای قبولی دارید در بالاترین نقطه لیست خود قرار دهید سپس احتمالات بالای 50% و پس از آن در صورت تمایل انتخاب های دور از ذهن را در لیست و فرم خود قرار دهید.

برای آن که مشاورین موسسه صدای سنجش به شما در انجام نحوه درست انتخاب رشته کمک کند و یا برای این که با راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری آشنا شوید می توانید با شماره های مرکز تماس بگیرید تا مشکلی برای انتخاب رشته شما پیش نیاید.

انتخاب رشته بر چه اساسی انجام می شود؟

انتخاب رشته ها هم بر اساس رتبه کل و رتبه در سهمیه و حتی رتبه کشوری و بقیه موارد انجام می شود در نظر داشته باشید که واقع بینانه اولویت های اول خود را انتخاب کنید در غیر این صورت اگر کد رشته ها با رتبه شما هم خوانی نداشته باشد احتمال قبولی شما بسیار کم است.

در این سال ها با کلمه های متمرمز و نیمه متمرکز برخورد کرده اید و یا درون دفترچه دیده اید منظور از متمرمز رشته هایی هستند که قبولی در آن ها به صورت مستقیم انجام می شود ولی رشته های غیر متمرکز رشته هایی است که مصاحبه یا آزمون عملی دارند در بعضی مواقع تحقیق محلی و یا نیاز به معاینات پزشکی نیز برای بعضی رشته ها وجود دارند.

کسانی که می خواهند در این رشته های خاص و در واقع نیمه متمرکز ها شرکت کنند باید حتما دفترچه را مطالعه کنند و با شرایط این رشته ها هم از طریق مشاورین صدای سنجش و هم از طریق راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری آشنا شوند تا در آینده مشکلی در تحصیل و کار نداشته باشند.

چرا در انتخاب رشته موفق نمی شویم؟

در آخر باید بگوییم که اگر به رشته ای علاقه ندارید در آن شرکت نکنید چرا که بسیاری از افراد پس از دوره کوتاهی پی به اشتباه خود برده و مجبور به انصراف از رشته می شوند و باز یک سال دیگر پشت کنکور قرار دارند تا از نو انتخاب رشته انجام دهند که این موضوع باعث از بین رفتن وقت و انرژی بسیاری است.

برای آن که انتخاب رشته ای درست انحام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید نیاز به فردی با تجربه در این زمینه دارید چرا که او می تواند به راحتی قبولی شما را صد درصد کند با برنامه ریزی دقیق درسی در طی یک سال و تلاش و کوشش حتما شاهد رتبه های بالا هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم تا با استفاده از راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری صدای سنجش موفقیت را تجربه کنید.

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن 

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *