رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

فرایند حذف و اضافه دانشگاه آزاد چیست ؟ و برای چه مقاطع و رشته هایی می باشد ؟

در زمان اغاز نیم سال های تحصیلی در دانشگاه ها ازاد ، تمامی دانشجویان رشته ها و پایه های متفاوت تحصیلی ملزم هستند مبلغ مورد نظری را که از سوی دانشگاه اعلام می شود برای انتخاب واحد های درسی پرداخت نمایند ، و در این راستا میتوانند واحد های نمیسال دوم خود را نیز انتخاب نمایند و همچنین نام نویسی ترم جدید خود را نیز انجام دهند . اما در این میان ممکن است دانشجویی پس از انجام این مراحل باتوجه به هر دلیلی قصد داشته باشه برخی از دروسی انتخاب خود را حذف کند و یا دروسی را مجدد اضافه نماید که عنوان این فرایند حذف و اضافه دانشگاه ازاد است .

"<yoastmark

برای انجام حذف و اضافه دانشگاه آزاد باید از چه روشی اقدام کنند ؟

دانشگاه آزاد برای کمک به این دسته از دانشجویان معمولا پس از گذشت مدتی از زمان انتخاب واحدی ، زمان دیگری را برای حذف و اضافه دانشگاه آزاد در نظر میگیرد و شرایط را برای این دسته از دانشجویان فراهم میکند تا برای حذف و اضافه دانشگاه ازاد و واحد های درسی مربوطه ی خود اقدام کنند ، اما دانشجویان توجه داشته باشند باید در زمان تعیین شده برای حذف و اضافه دانشگاه ازاد به سایت اموزشیار مراجعه کنند و ضمن بررسی واحد های مربوطه ی خود آنها را حذف و یا اضافه کنند .

ایا امکان ویرایش حذف و اضافه دانشگاه ازاد وجود دارد ؟

توجه داشته باشید که حذف و اضافه دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و امکان ویرایش آن وجود ندارد ، همچنین به زمان تعیین شده برای حذف و اضافه دانشگاه ازاد توجه داشته باشید . در ادامه ی این مقاله به توضیحاتی بیشتری در خصوص حذف و اضافه دانشگاه ازاد خواهیم پرداخت .

حذف و اضافه دانشگاه ازاد چه زمانی انجام می شود ؟

معمولا حذف و اضافه دانشگاه آزاد در اغاز هر ترم دانشگاهی صورت میگیرد ، دانشجویان میتوانند پس از ثبت دروس مورد نظرشان برای نمیسال پیش رو که ممکن است به صورت حضوری و یا انلاین باشد اقدام کنند ‌. اما در این راستا توجه داشته باشید که ممکن است ظرفیت برخی واحد ها تکمیل شود و به همین بعضی از دانشجویان نتوانند دروس خود را انتخاب کنند به همین علت نیز نمیتوانند در آن کلاس درسی حضور پیدا کنند .

داشنجویان برای حذف و اضافه خود باید به چه موردی توجه داشته باشند ؟

به همین دانشگاه زمانی را با عنوان حذف و اضافه دانشگاه ازاد برای دانشجویان در نظر گرفته است که معمولا این زمان پس از پایان زمان انتخاب واحد دانشگاه های ازاد می باشد . دانشجویان مستلزم می باشند باتوجه به جداول زمان بندی ارائه شده برای حذف و اضافه دانشگاه ازاد خود وارد سامانه شوند و برای ویرایش نمودن واحد های مربوطه ی خود اقدام نمایندد.

مهم ترین نکته در زمان حذف و اضافه چیست ؟

اولین نکته ای که باید در زمان حذف و اضافه دانشگاه ازاد به آن توجه کرد ، این می باشد که ویرایش نمودن هیچگونه واحد درسی در خارج از زمان های تعیین شده انجام نمیگیرد ، اما این امکان نیز وجود دارد که دانشجویی برای حذف و اضافه دانشگاه ازاد وارد لینک مربوطه شود و لینک برای او فعال باشد .

دانشجویان باتوجه به مجازی بودن کلاس های خود باید به چه نکته ای برای حذف و اضافه توجه کنند ؟

دانشجویانی که در نیمسال پیشین بدون در نظر گرفته زمان تعیین شده مراحل حذف و اضافه دانشگاه آزاد خود را انجام داده اند اما ویرایش های مورد نیاز برای کلاس ها انلاین دان و وادانا برای آنها صورت گرفته نشده است توجه داشته باشد به علت اینکه کلیه ی کلاس ها مجازی می باشد و مانند نیمسال پیشین است دانشجویان باید توجه داشته باشند که خارج از زمان تعیین شده برای حذف و اضافه دانشگاه آزاد اقدامی انجام ندهند .

حذف و اضافه دانشگاه ازاد در چه بازده زمانی صورت میگیرد ؟

همانگونه که گفته شد به طور معمول حذف و اضافه دانشگاه ازاد پیش از پایان انتخاب واحد های درسب شروع می شود ، به شما دانشجویان عزیز توصیه میکنیم که حتما پیگیر بازده زمانی برای حذف و اضافه دانشگاه ازاد باشید زیرا پس از گذشت زمان تعیین شده نمیتوانید هیچ اقدامی را برای حذف و اضافه دانشگاه ازاد انجام دهید .

معمولا دانشجویان برای انجام فرایند حذف و اضافه دانشگاه آزاد چه مقدار مهلت دارند؟

حذف و اضافه دانشگاه آزاد در مدت کوتاهی برای مثال طی جتد روز اتفاق می افتد که شما میتوانید پس از اطلاع یافتن از زمان حذف و اضافه دانشگاه ازاد برای این فرایند اقدام کنید .

حذف و اضافه دانشگاه آزاد باتوجه به چه روشی و چگونه صورت میگیرد ؟

همانگونه که در متن مقاله نیز توضیح داده شد حذف و اضافه دانشگاه آزاد به صورت غیر حضوری و در سایت اموزشیار انجام می شود ، در متن مقاله نیز به این موضوع اشاره شده است .

دانشجویان در زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد باید به چه قوانین و مقرراتی در این راستا توجه داشته باشند ؟

باتوجه به شرایط و ضوابط اخذ شده از سوی دانشگاه آزاد ، دانشجویان ملزم هستند باتوجه به معدل خود اقدام به انتخاب واحد های درسی کنند همچنین زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد نیز دانشجویان ملزم هستند به حداکثر مجاز بودن واحد ها نیز توجه داشته باشند .
دانشجوی مورد نظر تنها این امکان را دارد که حداقل دو واحد انتخابی خود را که قبلا نیز انتخاب نموده است از لیس دروس خود حذف نماید ، همچنین توجه داشته باشید که دانشجو تنها این امکان را دارد تا با مجوز دانشکده و تاییدیه مدیر گروه بیشتر از دو درس در زمان حذف و اضافه دانشگاه ازاد داشته باشد .
همچنین داشنجویان نیز باید توجه داشته باشند که تعداد واحد های درسی باقیمانده ی آنها از حداکثر تعداد مجاز یعنی ۱۲ واحد که دوره ای می باشد ، ۱۰ واحد پاره وقتی ، ۸ واحد برای اموزش اساتید کمتر نباشد .

کد رشته های دانشگاه آزاد

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد edu.iau.ac.ir

حذف و اضافه اضطراری در دانشگاه آزاد چگونه صورت میگیرد ؟

باتوجه به قوانین و مقررات حذف و اضافه دانشگاه آزاد دانشجویان تنها میتوانند تا حداکثر به مدت منج هفته قبل از اتمام پایان نیمسال تحصیلی دانشگاهی خود تنها یک مورد از دروس نظری و یا علمی خود را حذف نمایند اما توجه داشته باشید که دروس باقیمانده ی او نیز باید به حد مجاز یعنی ۱۲ واحد دوره ای ، ۱۰ واحد پاره وقت و ۸ واحد اموزش اساتید باشد.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *