رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

ثبت نام دکتری معماری

اگر آموزش محور اصلی دوره کارشناسی و تحصیل و تحقیق هدف اولیه دوره کارشناسی ارشد بود، پژوهش تنها محور دوره دکتری است. در واقع محقق دوره دکتری معماری فقط باید به تحقیق و مطالعه مبانی این رشته بپردازد. در نهایت، تهیه یک پایان نامه تحقیقاتی در مورد یک جنبه خاص از معماری به گونه ای که مواد تازه ای را برای این رشته تولید کند، لازمه فارغ التحصیلی است. همچنین در این مطلب در رابطه با چگونگی ثبت نام دکتری معماری به موارد مهم می پردازیم همچنین می توانید از طریق صدای سنجش با مشاورین ما در تماس باشید.

ثبت نام دکتری معماری

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 

 

شرایط پذیرش دانشگاه های مختلف

 

فردی که دارای مدرک دکترای معماری است، محققی فوق العاده در این زمینه است و صلاحیت کامل برای خدمت به عنوان مدرس دانشگاه را دارد. ظرفیت پذیرش ثبت نام دکتری معماری بسته به تقاضا، برخی از دانشگاه های سراسری هر ساله بین 1 تا 10 دانشجوی دکتری معماری می پذیرند.

در مجموع هر ساله در تمامی دانشگاه ها دفترچه انتخاب رشته ظرفیت پذیرش بین 50 تا 70 دانشجو را برای روزانه و نوبت دوم (شبانه) اعلام می کند. پردیس های خودگردان یا سازمان های غیرانتفاعی معمولا بین 20 تا 30 نفر را می پذیرند.

با استفاده از سایت صدای سنجش می توانید زمان مشاوره خود را نیز رزرو کرده و با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

استراتژی های آموزشی و ثبت نام دکتری معماری

 

روش های (آموزشی-پژوهشی) یا (پژوهشی محور) مبنای پذیرش در مقطع دکتری است.

محتوای برنامه روش آموزشی-پژوهشی بر اساس پایان نامه و واحدهای درسی می باشد. این تنها روشی بود که برای دکتری ایرانی تا سال 1388 به رسمیت شناخته شد. بسته به دانشگاه، پایان نامه می تواند بین 18 تا 24 واحد باشد و واحدهای درسی از 16 تا 18 باشد. روش آموزشی-پژوهشی به 36 واحد نیاز دارد. دوره تحصیل در مقطع دکتری می تواند تا پنج سال ادامه یابد.

این یک دوره دکتری تخصصی است که با استفاده از تعداد کمی از واحدهای آموزشی و دفاع از پایان نامه، پژوهشی را تشکیل می دهد. پذیرش و ثبت نام دکتری معماری پژوهش محور مشروط به داشتن یک پروژه تحقیقاتی مبتنی بر تقاضا (پروژه تحقیقاتی با کارفرمای خاص، بر اساس شرایط قرارداد، که اجرای آن به دانشگاه/موسسه واگذار شده است، که اعتبارات کامل آن توسط کارفرما به همراه هزینه های نظارت بر آن، و همچنین نتایج کار را ارائه می دهد).

ب) با یک کارفرمای خاص (شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی که برای انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد با دانشگاه/موسسه قرارداد می بندد و متعهد به پرداخت کلیه هزینه های مربوطه می باشد).

2 تا 8 واحد درسی درس پژوهش محور را تشکیل می دهد و 28 تا 34 واحد از آن به پایان نامه اختصاص دارد.

معرفی رشته عکاسی بازار کار و درآمد

روش تحقیق محور و ثبت نام دکتری معماری

 

منظور از رئوس مطالب در جدول فوق، اولین پیش نویس پایان نامه داوطلب رشته رشته های پژوهش محور است که بر اساس طرح پژوهشی تقاضامحور اعلام شده از سوی موسسه توسط داوطلب تهیه و تدوین می شود.

به دلیل متفاوت بودن این دو حالت از پایان نامه دکتری افراد می توانند با مشاورین صدای سنجش در رابطه با این موضوع صحبت کنند و سوالات خود را مطرح نمایند. ابتدا وارد سایت صدای سنجش شوید و زمان مشاوره ی خود را رزرو نمایید.

مراحل آزمون و ثبت نام دکتری معماری

 

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد معماری هر ساله قبل از دعوت به شرکت در کنکور دکتری در آزمون پذیرش دو مرحله ای شرکت می کنند. پس از گذراندن مرحله اول که شامل آزمون است، داوطلبان باید در مصاحبه شرکت کنند. آزمون تئوری کتبی (ثبت نام کتبی) معمولا در آذر یا دی ماه در سایت سازمان سنجش تکمیل می شود و هر ساله در ابتدای اسفند ماه برگزار می شود.

پس از ثبت نام دکتری معماری نتایج اولیه حدود دو ماه بعد به اطلاع عموم می رسد و پذیرفته شدگان باید طبق دفترچه راهنمای سازمان سنجش دانشگاه را انتخاب کنند. در فرم انتخاب رشته و دانشگاه، داوطلبان می توانند حداکثر پنج دانشگاه را برای مصاحبه انتخاب کنند.

با استفاده از نام دانشگاه، اسامی دعوت شدگان به مصاحبه یک ماه بعد فاش می شود. کسانی که به مصاحبه دعوت شده اند باید به موقع (معمولا در ماه ژوئن) برای مصاحبه حضوری حاضر شوند.

شرایط دریافت مرخصی دانشگاه 1403

آزمون کتبی و ثبت نام دکتری معماری

 

آزمون کتبی دکتری معمولا در اول اسفند برگزار می شود و نیاز به دو دفترچه دارد. در طول آزمون ابتدا کتاب گروه هنرهای عمومی (شامل سوالات درسی و زبان) به داوطلب داده می شود و 90 دقیقه برای تکمیل آن فرصت خواهند داشت.

سپس پاسخنامه به آن ها داده می شود و بلافاصله دفترچه سوالات دروس تخصصی معماری ارائه می شود.

یک فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری ممکن است دکتری معماری، شهرسازی، مرمت، هنرهای ساختمانی یا تحقیقات هنری را دنبال کند. البته لازم به ذکر است که برای قبولی در رشته ای غیر از معماری بسته به نظر دانشگاه قبولی ممکن است 2 تا 6 واحد لازم باشد.

مرحله دوم مصاحبه و ثبت نام دکتری معماری

 

نمرات ترکیبی آزمون مرحله اول (آزمون کتبی) و مصاحبه (آموزشی، پژوهشی، فنی و مصاحبه حضوری) نمره کلی نهایی برای پذیرش در مقطع دکتری را تشکیل می دهد. طبق گزارش اولیه، پس از اتمام موفقیت آمیز مرحله اول، مجاز به انتخاب یک فیلد هستید.

مجموع امتیازات مصاحبه شامل کل سوابق آموزشی، پژوهشی و فنی و همچنین مجموع امتیازات مصاحبه حضوری می باشد. مدعوین باید با مدرک اصلی کارشناسی ارشد و مدرکی دال بر دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری خود در جلسه در روز مصاحبه برنامه ریزی شده حاضر شوند.

نتایج نهایی یک تا دو ماه پس از جلسه مصاحبه از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع عموم خواهد رسید.

رشته معماری و ثبت نام دکتری معماری

 

یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی ‌ترین حوزه‌های هنر، معماری است.

در واقع این رشته ترکیبی از تکنولوژی و هنر است. اگر بخواهیم رشته معماری را تعریف کنیم، این کار را می کنیم باید بگوییم که این طراحی و هنر ایجاد سازه ها، سازه ها، فضاهای داخلی و خارجی است که گهگاه سال ها دوام می آورد.

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته معماری را دارند، باید قبل از ثبت نام در آزمون سراسری دکتری ابتدا مدرک کارشناسی ارشد خود را کسب کنند.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.