رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403

نهاد نظام مهندسی که جزو یکی از سازمان های غیر دولتی محسوب می شود ، ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 طی هر سال برای تحقیق قوانین و مقررات نظام مهندسی و کنترل کردن ساختمان ها آزمون هایی را با عنوان آزمون نظام مهندسی برگزار میکنند ، این سازمان در دو نوبت برای مشخص کردن نیرو های ماهر و حرفه ای خود و برای ارائه ی پروانه ی ورودی مهندسان اقدام میکند .

آزمون نظام مهندسی در هفت رشته ی معماری ، عمران ، بهسازی ، طراحی ، ساخت گودی ، پی سازی ، تاسیسات برق و شهرسازی و نقشه کشی ترافیک برگزار می گردد .

 

ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

 

متقاضیانی که از شرایط و ضوابط خواسته شده برای شرکت در این ازمون برخوردارند پس از آماده کردن مدارک خود ملزم می باشند به سامامه ی سازمان نظام مهندسی مراجعه کنند و در بازده زمانی خواسته شده گام های ثبت نام خود را انجام دهند در ادامه ی مطالب به ثبت نام آزمون نظام مهندسی خواهیم پرداخت .

کلیه ی دانش آموختگانی که در رشته هایی فنی مهندس مانند عمران و معماری و برق و مکانیک تحصیل نموده اند برای وارد شدن به حرقه ای مورد نظرشان در راستای مهندسی باید گواهینامه ای به منظور گواهی اشتغال به کار داشته باشند به همین علت ملزم می باشند که در ازمون نظام مهندسی 1403 شرکت کنند .

بازده زمانی ثبت نام

همانگونه که در قسمت قبلی مطالب نیز گفته شد آزمون نظام مهندسی معمولا دوبار در طی سال برگزار می گردد .
زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 همزمان با انتشار اطلاعیه های مجریان برگزار کننده ی آزمون نظام مهندسی اعلام می گردد . نام نویسی هر دوره در این ازمون ها در یک بازده مشخصی صورت میگیرد .

معمولا ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 در ماه های اسفند و اردیبهشت برگزار می گردد ، اما زمان دقیق آن تاکنون مشخص نیست .  توجه داشته باشید به محض دریافت اطلاعات از زمان ثبت نام ازمون نظام مهندسی 1403 میتوانید از طریق روزنامه ها و پایگاه های اطلاع رسانی مطلع شوید .

شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403

یکی از اصلی ترین و مهم ترین شرایط و ضوابط نام نویسی نظام مهندسی 1403 پایانی ترین مدرک متقاضیان است ، پس توجه داشته باشید دانش آموختگان رشته های معماری ، عمران ، تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات برق ، نقشه کشی و ترافیک که دارای مدرک مورد تایید وزارت علوم هستند امکان شرکت نمودن در این ازمون را دارند .

توجه کنید که دانش اموختگان رشته های گفته شده باید پس از طی کردن سه سال سابقه کار و اخذ مدرک کارشناس ، ثبت نام آزمون نظام مهندسی1403 دانش اموختگان مقاطع کارشناسی ارشد نیز بعد از طی کردت دو سال سابقه کاری و دانش اموختگات مقاطع دکتری پس از یک سال طی کردن سابقه کاری امکان ثبت نام در ازمون نظلم مهندسی را دارند .

گروهی دیگر لز متقاضیان که علاقه مند به نظام مهندسی 1403 هستند ، ازمونی اختصاصی برای متقاضیان مقطع کاردانی در نظر گرفته می شود. یکی از اصلی ترین و مهم ترین قوانین شرکت در ازمون کاردانی خرفه ای داشتن مدرک فنی است که دارای تاییدیه از وزارت علوم باشد با حداقل پنج سال سابقه کاری اما مدارک دیگر وزارتخانه ها نیز مورد تایید است اما حداقل سابقه کاری برای آنها شش سال است .

گروهی دیگر از متقاضیان که مدرک کاردانی فنی ندارند تنها با برخورداری از شرایط و ضوابط خاصی امکان شرکت در ثبت نام آزمون نظام مهندسی1403 ازنوت صلاحیت های حرفه ای 1403 را دارند . متقاضیان تنهو با دارا بودن مدرک دیپلم فنی و یا کلرت پایان خدمت و معافیت نیز میتوانند در این ازمون ثبت نام کنند اما متقاضیان باید شرایط و رده سنی را نیز در نظر بگیرند .

سابقه کاری برای معماران تجربی به شرح زیر است :

پروانه اشتغال پایه یک : هجده سال سابقه کار ، حداقل سن سی و شش سال ، دیپلم فنی

1پروانه اشتغال پایه دو : دوازده سال سابقه کار ، حداقل سن سی سال ، دیپلم فنی

2پروانه اشتغال پایه سه : هفت سال سابقه کار ، حداقل سن بیست و پنج سال ، دیپلم فنی

3پروانه اشتغال پایه یک : نوزده سال سابقه کاری ، حداقل سن سی و هفت سال ، سایر موارد

4پروانه اشتغال پایه دو : سیزده سال سابقه کاری ، حداقل سن سی و یک سال ، سایر موارد

5پروانه اشتغال پایه سه : هشت سال سابقه کاری ، حداقل سن بیست و شش سال ، سایر موارد

مراحل ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403

ابتدا متقاضیانی ثبت نام نظام مهندسی1403 باید کلمه ی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهر سازی و یا inbr.ir را در گوگل و مرورگر خود جست و جو نماید .

پس از جست و جوی عبارات گفته شده متقاضیانی وارد پنجره ی اصلی سامانه می شود و سپس باید گزینه ی سامانه ی آزمون ورود به حرفه را انتخاب کند .

در مرحله ی بعد فرد باید بعد از وارد شودن به سایت آزمون بر روی گزینه ی ثبت نام ازمون اسفند 1403کلیک کند .

متقاضی ملزم می باشد بعد از وارد شدن به صفحه ی نام نویسی آزمون و خرید کارت با استفاده از درگاه های الکرونیکی موجود هزینه ی نام نویسی و خرید کارت اعتباری را پرداخت کند کارت اعتباری هر فرد شامل شماره پرونده و رمز عبور وی است .

سپس متقاضیان به صفحه ی نام نویسی ازمون برمیگردند و گزینه ی تایید و ادامه را که بر روی صفحه نشان داده می شود انتخاب میکنند .

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته ریاضی

 آزمون نظام مهندسی در چه بازده زمانی برگزار می گردد ؟

همانگونه که گفته شد معمولا ازمون نظام مهندسی طی دوبار در سال در ماه های اسفند و اردیبهشت برگزار می شود .

متقاضیان  از چه روشی می توانند در آزمون نظام مهندسی ثبت نام کنند ؟

ثبت نام آزمون نظام مهندسی به طور کاملا اینترنتی انجام می شود که مراحل ثبت نام به طور دقیق در قسمت های قبلی ذکر شده است .

 آیا افراد میتوانند با دریافت مدرک دیپلم نیز در این ازمون شرکت کنند ؟

بلی ، متقاضیانی در صورتی که از دیگر شرایط و ضوابط خواسته شده برخوردار باشند امکان ثبت نام برایشان فراهم است .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.