رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

تربیت معلم دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه رقابت داوطلبان کنکور برای ورود به دانشگاه های تربیت معلم و آموزش و پرورش زیاد است، امکان دارد بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری موفق به ورود به دانشگاه های تربیت معلم نشوند باید بدانید که ورود به دانشگاه های تربیت معلم نیازمند تلاش و علاقه بیشتر است. حال با این مسائل شاید این سوال برای افرادی که در کنکور سراسری شرکت می کنند به وجود بیاید که اصلا تربیت معلم دانشگاه آزاد چه شرایطی دارد؟

 

تربیت معلم دانشگاه آزاد

 

خب در حقیقت داوطلبانی که می‌خواهند به رشته های تربیت معلم وارد شوند، فقط به واسطه کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می توانند به این خواسته شان دست پیدا کنند و برای ثبت نام قطعی شان در این دانشگاه باید علاوه بر کنکور سراسری در مصاحبه های دانشگاه فرهنگیان هم شرکت کرده و به حد نصاب نمره قبولی دست پیدا کنند.

اما افرادی که نتوانستند نمره قبولی مقطع کارشناسی دانشگاه های فرهنگیان را کسب کنند ، می توانند یکی از رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد را انتخاب کرده و در آن ثبت نام کنند.

پس رشته های دانشگاه آزاد فقط مربوط به رشته های تربیت معلم است و دانشگاه آزاد به کسی تعهدی نمی دهد که در آموزش و پرورش او را استخدام کند، برای همین داوطلبان هرکدام با توجه به شرایط و خواسته خودشان می توانند تصمیم به درس خواندن در هر کدام از رشته های دل خواهشان مربوط بگیرند.

شرایط رشته های ارائه شده

رشته ها هر کدام به نسبت واحد دانشگاهی آن با دیگری متفاوت است؛ داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند رشته های مرتبط با تربیت معلم را ببینند.

باید گفته شود که داوطلبان بسیاری از رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد می توانند بدون کنکور و تنها به واسطه سابقه های تحصیلی خود در این رشته ها ثبت نام کنند و درس بخوانند.

رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد

مشاوره، روانشناسی، آموزش عربی و دینی، آموزش علوم تجربی، آموزش ابتدائی، ادبیات و زبان فارسی، علوم قرآن و حدیث، علوم تربیتی، آموزش زبان انگلیسی و آموزش ریاضی

رتبه بندی دانشگاه های آزاد

کد رشته های دانشگاه آزاد

مدارک مورد نیاز ثبت نام

برای ثبت نام برای کاردانی ناپیوسته ، به همراه داشتن یکی از این مدارک واجب می باشد:
1) دیپلم نظام جدید
2) دیپلم چهار ساله نظام قدیم
3) مدرک پیش دانشگاهی
4) مدرک کاردانی

ثبت نام در هر دو ترم تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. این بدین معنی است که شما دوبار در سال فرصت دارید تا ثبت نام را انجام دهید. داوطلبانی که سوابق تحصیلی بهتر و همچنین معدل بالاتری دارند، طبیعتا امتیاز بالاتری را برای قبول شدن دارا هستند، چرا که ظرفیت رشته ها محدود می باشد و همچنین اگر در زمان جلوتری ثبت نام کنید ، قطعا شانس بیشتری برای قبول شدن را خواهید داشت.

مزایای شغل معلمی

مزیت های شغل معلمی و شرایط کاری تقریبا راحت تری که در مقایسه با شغل های دیگر دارد، سبب شده که در چند سال گذشته تعداد زیادی از داوطلبانی که می خواهند به دانشگاه بروند ، رشته های معلمی را برای خود انتخاب کنند. دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی ، به عنوان دانشگاه های اختصاصی تربیت معلم هر ساله از طریق کنکور سراسری دانشجو معلم جذب می کنند.

شرایط پذیرش نسبتا سختی که این دانشگاه ها دارند ، باعث مطرح شدن این سوال از سوی داوطلبان شده است که ایا در سایر دانشگاه ها امکان تحصیل در رشته های تربیت معلم وجود ندارد ؟ دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه هایی هست که رشته های تربیت معلم را نیز ارائه می دهد و فرصت تحصیل را برای علاقه مندان فراهم ساخته است.

لیست رشته های دانشگاه های تربیت معلم دانشگاه آزاد

1 آموزش و پرورش ابتدایی
2 آموزش زبان انگلیسی
3 آموزش زبان و ادبیات فارسی
4 آموزش دینی و عربی
5 آموزش ریاضی
6 آموزش علوم تجربی

سوالات پرتکرار راجعبه موضوع مطرح شده

آینده شغلی تربیت معلم دانشگاه آزاد چگونه است؟

درآمد دبیران رسمی آموزش و پرورش هم اکنون بین چهار تا پنج میلیون تومان در ماه می باشد و مزایایی که دارند شامل بیمه درمانی، حق بازنشستگی، تعطیل بودن در سه ماه تابستان و داشتن حقوق و غیره می شود.

زمان واریز اولین حقوق فرهنگیان چه زمانی می باشد؟
زمان معینی برای واریز حقوق هانمی توان مشخص کرد و بین ۲۶ ام تا به آخر هر ماه حقوق ها را واریز می کنند. پیش از این سابقه این بوده که حقوق ها را حتی تا پنجم ماه بعد هم واریز نکنند. ️توجه داشته باشید که زمان دقیقی برای واریز حقوق فرهنگیان در ماه مشخص نشده است.

ورود به شغل معلمی از طریق رشته های دانشگاه آزاد چطور امکان پذیر است؟
افرادی که در رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد فارغ التحصیل می شوند، می توانند با شرکت و قبول شدن در استخدام آموزش و پرورش، به این خواسته شان دست پیدا کنند.

آیا برای ثبت نام تربیت معلم دانشگاه آزاد شرایط خاصی وجود دارد؟

داوطلبان اگر شرایط سوابق تحصیلی شان متناسب با شرایط ثبت نام بدون کنکور در تربیت معلم دانشگاه آزاد باشد، می توانند در این رشته ثبت نام کنند.

اگر نخواهیم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنیم، چه باید بکنیم؟
در این صورت شما می توانید به عنوان یک معلم خصوصی در مدرسه های غیرانتفاعی استخدام شوید و یا به صورت حق التدریس و قراردادی فعالیت کنید و این در حالی است که بسیاری از مزیت های استخدام رسمی را نیز نخواهید داشت.

میزان حقوق دبیران حق التدریس چگونه و به چه میزان است؟
هم اکنون حقوق معلمانی که به صورت حق التدریس فعالیت می کنند به صورت ساعتی می باشد و درآمد آنها بسته به حضورشان در مدرسه های دولتی و غیر دولتی فرق می کند.

آیا برای ورود به دانشگاه تربیت معلم باید مصاحبه کنیم؟
بله، دانشگاه تربیت معلم یعد از اینکه نفرات اولیه قبولی را اعلام کرد، مصاحبه ای با آنها انجام می دهد و در آخر کسانی که قبول شدند را اعلام می کند.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن 

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *