رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

آیا تحصیلات افراد بر درجه نظامی سربازی آنها تاثیر دارد ؟

میزان و تاثیر تحصیلات در درجه نظامی سربازی افرادی که مشمول خدمت می شوند موثر است ، تنها کسانی نیازمند تحصیلات برای خدمت سربازی نیستند که از این امر معاف شده باشند . کلیه ی افرادی که قصد انجام خدمت نظام وظیفه ای دارند باید از تحصیلات مناسبی برخوردار باشند تنها افرادی میتوانند تحصیل نکنند که از خدمت سربازی معاف شده باشند .

توجه داشته باشید کلیه ی کسانی که موظف به انجام خدمت سربازی هستند از نظر مدرک تحصیلی شرایط یکسانی ندارند و درجه های آنها با یکدیگر متفاوت است ، در ادامه ی مطالب به تاثیر تحصیلات در درجه سربازی خواهیم پرداخت و اطلاعات کاملتری را در اختیارتان قرار خواهیم داد .

تاثیر تحصیلات در درجه نظامی سربازی

مدرک تحصیلی فرد مشمول

باتوجه به قوانین و مقررات سازمان نظام وظیفه تعیین کردن درجه برای سربازان بر پایه ی میزان تحصیلات آنها است ، هرچه میزان تحصیلات افراد بیشتر باشد درجه آنها بیشتر است . همچنین افرادی که از میزان تحصیلات بیشتری برخوردار هستند وظایف کمتر و ساده در مقایسه با دیگر افراد دارند و میزان حقوق ماهیانه ی آنها بر اساس درجه نظامیاش بیشتر است .

همانگونه که گفته شد تعیین درجه برای سربازان بر اساس میزان تحصیلات آنها است درجه ی کلیه ی سازمان های نظامی برابر است اما ممکن است باتوجه به یگان فرد مورد نظر تفاوت هایی وجود داشته باشد .

ترتیب درجه های نظامی بر اساس مدرک تحصیلی

در این قسمت می خواهیم مطالب جامع تری در خصوص تاثیر تحصیلات بر درجه سربازی در اختیار ما قرار دهیم . کلیه افراد مشمول به خدمت پس از گذراندن دوره ی آموزشی خود برای تعیین درجه سربازی آماده می شوند ، در زمان تعیین درجه سربازی تحصیلات فرد تاثیر فراوانی بر درجه او دارد .

درجات افراد بر پایه ی یگان و مکان مورد نظر فرد متفاوت است . توجه داشته باشید شما در هر یک از سازمان ها ( سپاه ، ارتش ، نیرو انتظامی ) خدمت نمایید باز هم درجات شما بر حسب مدرک تحصیلی می باشد .

تاثیر تحصیلات افراد برای تعیین درجه نظامی سربازی

اخذ مدرک دکترای تخصصی:  درجه ستوان دوم

اخذ مدرک کارشناسی ارشد: درجه ستوان سوم

دارای مدرک کارشناسی: درجه گروهبان یکم (دربعضی یگان ها استوار یکم یا استوار دوم)

اخذ مدرک کاردانی: درجه گروهبان دوم و سوم (دربعضی یگان ها سرجوخه)

دارای مدرک دوره متوسطه: درجه سرجوخه (در بعضی یگان ها سرباز یکم)

اخذ مدرک سیکل یا زیر دیپلم:  درجه سرباز دوم،سوم یا صفر

کلیه ی درجات گفته شده برای تمامی ارگان هایی از جمله : سپاه ، ارتش ، وزارت دفاع و نیروی انتظامی برابر می باشد .

تاثیرات درجات نظامی بر مقدار حقوق دریافتی در سربازی

همانگونه که گفته میزان تحصیلات افراد در درجه سربازی آنها بسیار موثر است ، توجه داشته باشید درجه مشمولین بر مقدار حقوق دریافتی ماهیانه آنها نیز تاثیر گذار است .

پس نتیجه میگیریم هرچه افرار از تحصیلات بیشتری برخوردار باشند نه تنها درجه بالاتری کسب میکنند بلکه حقوق بیشتری نیز دریافت میکنند همچنین حقوق مشمولین غیر وظیفه ای که در برخی پادگان ها مشغول خدما هستند بر اساس مدرک تحصیلیشان تعیین می شود .

ثبت نام دانشگاه افسری کوثر

شرایط پذیرش دانشگاه امام حسین

آیا موضوع تاثیر تحصیلات در درجه نظامی در کلیه ی کشور ها مطرح می باشد ؟

تاثیر تحصیلات در درجه نظامی سربازی نه تنها در کشور ما بلکه در کلیه ی کشور هایی که افراد مشمولین خدمت سربازی می باشند مطرح است ، به گونه ای میتوان گفت سیستم درجه بندی سربازی تنهد بر پایه مدرک سربازی آنها است .

ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که آیا در کلیه ی سازمان ها مانند : سپاه ، ارتش ، نیرو انتظامی و وزارت دفاع به صورت یکسان است یا خیر ؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم بله اما ممکن است بعضی درجات در سازمان ها سنگین تر باشد .

ترفیع درجه شامل چه افرادی می شود ؟

در قسمت های قبلی درباره ی تاثیرات مدرک تحصیلی برای تعیین درجه نظامی سربازی مطالبی را ارائه دادیم و همچنین نیزان تحصیلات افراد با درجه نظامی را نیز تطابق دادیم ، گاهی ممکن است بعد از گذشت یک‌مدت زمانی درجه ی نظامی افراد تغییر کند و به درجه ی بالتدی ارتقا یابند ، ترفیع درجه شامل افرادی می شود که از توانایی و شایستگی های مناسبی برخوردار باشند و عملکرد آنها نشان دهنده ی ترفیع را داشته باشد .

درجه های مربوط سازمان نیروی انتظامی

درجه سربازی درجه دارها یا مدرجین درجه ی افسر جزءدرجه ی افسر ارشد درجه ی امیرسرباز وظیفه گروهبان سه ستوان سه سرگردسرتیپ دوسرباز دوگروهبان دوستوان دوسرهنگ دوسرتیپ سرباز یک گروهبان یکس توان یک سرهنگ تمام سرلشکرسرجوخه گروهبان یک سروان سپهبداستوار یک ارتشبد

درجات مربوط به نیرو ارتش :

درجه های نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران که شامل : پدافند هوایی ارتش (پداجا)نیروی هوایی ارتش ( نهاجا)نیروی دریایی ارتش ( نداجا)نیروی زمینی ارتش ( نزاجا) می شود به شرح زیر است :

ارتشبد ، سپهبد ، سرلشکر ، سرتیپ ، سرتیپ دو ، درجه ی امیر ، سرهنگ تمام ، سرهنگ دو ، سرگرد ، سروان ،
ستوان یک ، ستوان دو ، ستوان سه ، استوار یک ،استوار دوم ، گروهبان یکم ، گروهبان دوم ،گروهبان سوم ، سرجوخه ، سرباز یکم ، سرباز دو ،

سخنان پایانی

در این قسمت از مقاله سعی کردیم شما را با تاثیرات تحصیل برای تعیین درجه سربازی آشنا کنیم و مزایایی را در رابطه با این موضوع ارائه دادیم همچنین در قسمت های پایانی مقاله برخی از درجات ارگان ها ی متفاوت را برای آگاهی بیشتر در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

همچنین تاکید می نماییم که اگر از تحصیلات بیشتری برخوردار باشید درجه نظامی سربازی شما و میزان حقوق دریافتی شما در مقایسه با دیگر افراد که از تحصیلات کمتری برخوردار هستند بیشتر خواهد بود.

کلیه ی شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موثر بودن تحصیلات در درجه نظامی خدمت سربازی مطالب فوق را که در اختیارتان قرار داده ایم مطالعه نمایید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *