رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

رشته بینایی سنجی در زیر گروه چه رشته ای قرار دارد ؟

بینایی سنجی بدون کنکور جزو یکی دیگر از رشته های پرطرفدار مجموعه ی علوم پزشکی است که در زیر گروه شماره یک علوم تجربی قرار دارد . تمامی افراد میتوانند پس از تحصیل در مقاطع متوسطه و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری سال و دوره مورد نظر خود شرکت کنند ،

متقاضیان باتوجه به تراز مورد نظری که کسب کرده اند و انتخاب رشته هایشان میتوانند در این رشته تحصیل نمایند و پس دوران تحصیلی خود به عنوان یک بینایی سنج در مراکز مورد نظر فعالیت خود را اغاز کنند .

بینایی سنجی بدون کنکور

وظایف فارغ التحصیلان بینایی سنجی چیست؟

بسیاری از افراد تنها علاقه مند به رشته بینایی سنجی هستند و چندان اطلاعاتی درباره ی این رشته ندارند ، افراد موظف می باشند قبل از ثبت نام در رشته بینایی سنجی ابتدا از وظایف خود در این زمینه اطلاعاتی کسب کنند .
در این قسمت میخواهیم بخشی از اطلاعات و وظایف رشته بینایی سنجی را در اختیار شما بگذاریم .

یکی دیگر از مطالب مهمی که در این رشته به آن خواهیم پرداخت این است که آیا افراد بدون کنکور نیز میتوانند وارد رشته بینایی سنجی شوند و در این رشته ادامه تحصیل دهند ، بسیاری از داوطلبان علاقه مند به دنبال این هستند که در رشته بینایی سنجی بدون کنکور تحصیل نمایند .

در طی این مدت اخبار و اطلاعاتی بسیاری در این زمینه بدستمان رسیده که آیا افراد بدون انجام کنکور نیز میتوانند وارد رشته بینایی سنجی شوند یا خیر ؟ برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه میتوانید تا پایان این مطالب با ما همراه باشید .

اخرین رتبه قبولی رشته بهداشت عمومی

آخرین رتبه قبولی رشته علوم تغذیه

رشته بینایی سنجی (اپتومتریست) چیست ؟

سازمان بهداشت جهانی تعریفی برای رشته بینایی سنجی در نظر گرفته است ، این رشته جزو از علوم مداقیت های نخست بینایی است . به طوری که اگر فردی احساس کند چشمش مریض شده است ابتدا باید به یک بینا سنجی مراجعه نمایند و با استفاده از تجهیزات و علوم فرد بینا سنج معاینه شود .
اگر فرد مورد نظر دارای مشکل و اختلالی باشد باید توسط دکتر بینا سنج معاینه گردد توجه داشته باشید برخی از بیماری و اختلالات بینایی نیز به چشم پزشک مربوط می شود .

وظایف یک فرد تحصیل کرده در رشته بینایی سنجی بخ شرح زیر است :

وظایفی که یک بینایی سنج بر عهده دارد شامل تشخیص نزدیک بینی و دوربینی و آستیگماتیسم و معاینه ی دیگر مشکلاتی بینایی است . بینایی سنج ها همچنین میتوانند عدسی های مورد نظر را به افراد تجویز نمایند .
بینایی سنج ها با تجویز عدسی مورد نظر به افراد باعث کاهش مشکلات بینایی و تنبلی می شود .

ابزار کاری مانند :
اکولرهای ساده‌، مرکب‌، سیستم ‌های تلسکوپیک و تلویزیون‌های مداربسته‌ برای افراد نیمه بینا استفاده می شود دانش اموختگان رشته بینا سنجی ب این وسایل نیاز دارند ، بینا سنج ها پس از معاینه اگر نتوانند خدماتی برای افراد انجام دهند آنها را به متخصص چشم و یا گوش حلق و بینی ارجاع می دهند .

افراد برای تحصیل در رشته بینایی سنجی ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشند ؟

بسیاری از افراد به دنبال این موضوع هستند که آیا بدون انجام کنکور نیز میتوانند در رشته بینایی سنجی تحصیل کنند یا خیر ؟ ، باتوجه به تجربیات و اطلاع موجود در این زمینه باید بگوییم تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون کنکور وجود ندارد .

کلیه ی داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته بینایی سنجی هستند ملزم به شرکت در کنکور سراسری هستند زیرا این رشته یکی از پرطرفدار ترین رشته های دانشگاهی به شمار می رود .

آیا پذیرفتن افراد بدون کنکور رشته بینایی سنجی وجود دارد ؟

پذیرفتن داوطلبان در رشته بینایی سنجی بدون کنکور در هیچ دانشگاهی وجود ندارد حتی دانشگاه های ازاد نیز به افرادی اجازه تحصیل در این رشته را می دهند که در کنکور شرکت کرده اند و تراز مناسبی کسب کرده اند .

دیگر دانشگاه ها مانند : پیام نور و علمی کاربردی و غیر انتفاعی نیز بدون انجام کنکور هیچ یک از داوطلبان را در این رشته پذیرش نمیکنند همچنین توجه داشته باشید رشته بینایی سنجی در هیچ یک از دانشگاه های نام برده تدریس نمی شود .

افرادی که دوست دارند در رشته بینایی سنجی تحصیل کنند ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشند و از هیچ روشی دیگری نمیتوانند برای تحصیل در این رشته اقدام کنند .

افرادی تا چه مقطع ای میتوانند بدون کنوور در رته پزشکی تحصیل کنند ؟

همچنین به این نکته توجه داشته باشید پذیرش افراد در رشته های پزشکی بدون کنکور دارای شرایط و ضوابطی است ابتدا داوطلبان باید از تمامی شرایط برخوردار باشند و سپس برای انجام امور تحصیلی خود اقدام کنند .

تمامی رشته های بدون کنکور دانشگاه ها در رابطه با رشته های پزشکی تنها در پایه ی کاردانی وجود دارد افراد برای تحصیل در مقاطع و پایه های بالاتر نیازمند انجام کنکور سراسری هستند .

شرایط و ضوابط برای تحصیل در رشته های پزشکی بدون کنکور

کلیه متقاضیان ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشند زیرا انجام انتخاب رشته بدون کنکور براب رشته های پیراپزشکی همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری اغاز می شود .

داوطلبان باید دارای مدرک دیپلم نظام جدید و یا قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی باشند همچنین افراد باید در یکی از رشته های نظری تحصیل کرده باشند .

داشتن حداقل نمره ی 15 در کارنامه ی دیپلم یکی از قوانین مهم برای نام نویسی افراد می باشد .

برای ثبت نام شرایط سنی ای نیز لحاظ می شود برای خانم ها 25 سال است و برای اقایانی که دوره ی خدمت سربازی خود را گذرانده اند 27 سال می باشد .

توجه داشته باشید تمامی فارغ التحصیلان رشته ها در هر مقطع ای نمیتوانند برای انجام ثبت نام در رشته های پیراپزشکی اقدام کنند .

متقاضیان متاهل باید از همسر خود رضایت نامه داشته باشند .

بازار کار رشته بینایی سنجی

رشته بینایی سنجی بازار در برابر دیگر رشته های بازار کار نسبتا خوب و مر رونقی دارد ، تقریبا 80 درصد از دانش اموختگان رشته بینایی سنجی در مراکز مورد نظر به خدمت گرفته می شوند ، همچنین فارغ التحصیلان این رشته میتوانند به عنوان یک مشاور بهداشت محیط فعالیت خود را اغاز کنند .

دانش اموختگان رشته بینایی سنجی میتوانند با مستقر کردن مطب برای خود کلیه خدماتی که در طول تحصیل کسب کرده اند را به افراد ارائه دهند .

بینایی سنجی بدون کنکور

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *