رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری

برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری یکی از مهمترین و اصلی ترین اجزا برای رسیدن به اهداف است . افراد معمولا در مقطع دکتری برای دستیابی به اهدافشان نیازمند برنامه ریزی هستند ، نداشتن برنامه باعث سردگمی می شود . همانگونه که میدانید متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکتری باید دو گام سخت آزمون و مصاحبه را پشت سر بگذارند .

به همین علت متقاضی ملزم می باشد برای پذیرش در آزمون کتبی منبع های درسی متناسبی را مطالعه نماید و خود را برای مرحله ی مصاحبه که یکی از مراحل مهم است آماده کند تا بتواند از این مرحله نیز با سربلندی خارج شود . با همه ی این سختی ها و اهمیت هایی که این دو گام دارند اما داوطلب میتواند با برنانه ریزی مراحل را آسان تر کند و بتواند عملکرد مد نظر خودش را کسب کند در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص برنانع ریزی آزمون دکتری سراسری خواهیم پرداخت .

برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری

 

مشخص کردن اهداف در برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری

نخستین مرحله برای اغاز برنامه ریزی و کسب موفقیت تعیین اهداف است ، فردی که هدف مشخصی نداشته باشد هرگز موفق نمی شود . قبل از انجام هرگونه اقدام برای آزمون دکتری به اهداف کند فکر کنید ، داشتن هدف مسخص به شما کمک میکند که با سخت تر شدن مسیر هرگز انگیزه خود را از دست ندهید و هر روز بیشتر از دیروز تلاش کنید .

متقاضیان ملزم می باشند اهداف خود را بر اساس علاقه مندی هایشان مشخص نمایند ، اما در زمان تعیین علاقه ی خود مواردی همچون وضع کیفی دانشگاه ، شهریه و مسافت را مورد ارزیابی قرار دهید . و همچنین گرایش و رشته دانشگاه و دوره ی مقطع دکتری خود را به طور دقیق مشخص کنید .

داشتن هدف این امکان را به شما میدهد که یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید برنامه ریزی و هدف به گونه ای یک رابطه ی مستقیم با یکدیگر دارند . توجه داشته باشید پس از موفق شدن در آزمون کتبی باید خود را برای گام بعدی یعنی مصاحبه آماده کنید .

 

روش های زمانبندی برای برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری

متقاضیانی که در آزمون دکتری موفق می شوند قطعا یک برنامه ریزی برای آزمون دکتری سراسری دارند زیرا
داشتن برنامه ریزی و عمل کردن به آن است که سبب موفقیت افراد می صورت میگیرد . برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری اینگونه است که افراد باتوجه به تمام مشغله های زندگی و کاری ساعت شبانه روزی خود را به گونه ای تقسیم میکنند که وقت کافی برای مطالعه داشته باشند و به انجام دیگر کار های خود بپردازند .

یک برنامه ریزی مطالعاتی منطقی و قطعی وضع کنید

یکی از اشتباهات که بسیاری از افراد مرتکب می شوند
مربوط به پی در پی درس خواندن و در نظر نگرفتن مدت زمانی برای استراحت است نداشتن برنامه ریری باعث می شود که شما در یک مدت کوتاهی خسته شوید و با یک مطالعه ی سنگین روبه رو شوید و تمامی این موارد در کنار هم سبب دوری از اهداف می شود .

تعدادی منبع درسی مشخص نمایید و منابع را ، محدود و جامع را انتخاب کنید

دسته ای از متقاضیان در زمام برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری چند کتاب متفاوت را برای یک درس انتخاب می نمایند این حالت به گونه ای است که هر یک از کتاب ها مطالب شبیه به هم دارند و این سبب از دست دادن زمان شما می شود . پس توجه داشته باشید برای هر درس منابع محدود و مشخصی پیدا کنید .

تعادلی میان انجام فرآیند های فردی و مطالعه ایجاد کنید

پذیرش در آزمون دکتری سراسری برای برخی از افراد به گونه ای مهم است که به جسم و روح خود آسیب میزنند و فرآیند های شخصی خود را به طور کامل فراموش میکنند ولی در پایان این بی توجهی ها به مشکلات بزرگتر تبدیل خواهند شد . بهتر است ساعت شبانه روز خود را به گونه ای تنظیم کنید تا بتوانید به تمام امور زندگی خود نظم دهید و لگاز هیچ یک از کار های خود غافل نشوید .

برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری با مطالعه دقیق و تمرینات آمادگی پیش از شروع آزمون

همه افراد میدانند که مدرک دکتری بالاترین مدرک تحصیلی است و برای کسب این مدرک باید زحمت زیادی بکشند ، داوطلب نخست در آزمون های کتبی شرکت میکند . کسب تراز بالاتر و موفقیت در آزمون های کتبی دکتری به روش های مطالعاتی شما و نحوه ی مطالعه شما بستگی دارد .

1_ در زمان مطالعه یادداشت برداری و خلاصه نویسی داشته باشید

اصلی ترین و مهمترین مرحله برای برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری مربوط به دوره ی درس ها است . برای دوره ی دروس باید از زمان خود به طور بهینه استفاده کنید ، هنگام مطالعه نکات سخت از جمله فرمول ها را برای خود بنویسید سپس در تایم ازادی که دارید نوشته های خود مجددا مرور کنید .

2_ توجه به ضریب های دروس آزمون مقطع دکتری

کلیه ی دروس آزمون دکتری سراسری دارای ضریب های برابری نیستند ، ضریب دروس تخصصی چهار و دروس عمومی یک است . دروس دیگر همانند استعداد و زبان خارجه ضریب کمتری در مقایسه با دیگر دروس دارند اما باید به آنها نیز توجه داشته باشید .
تسلط بر زبان انگلیسی به گام آزمون کتبی مربوط نمی شور و به مصاحبه های دکتری و سراسری نیز ارتباط دارد . متقاضیانی که از سطح علمی زبان انگلیسی یالاتری برخوردار هستند در درک مقالات نیز موفق تر عمل میکنند .
درس استعداد تحصیلی آزمدن دکتری مربوط به بخش هایی از درک مطالب ، استدلالات منطقی است . متقاضیان مستوانند از منبع های سوالات مربوط به استعدادتحصیلی آزمون دکتری مناسب با گروه آزمایشی استفاده کنند .

3_ روش و نحوه پاسخگویی به سوالات را از قبل طراحی کنید

آزمون دکتری سراسری نیز همانند دیگر آزمون ها تحت نظارت سازمان سنجش است ، که در زمان معین و محدودی برگزار می گردد و همچنین پاسخگویی به سوالات هم محدود می باشد . پس روشی را برای پاسخگویی به سوالات انتخاب کنید که ارزش و اهمیت زیادی داشته باشد . توجه داشته باشید در زمان مشخص کنید باید به حداکثر سوالات پاسخ دهید . ابتدا سوالات ساده و آشان تر را پیداکنید و به گونه ای از آسان به سخت شروع کنید .

4_ سوالات آزمون مقطع دکتری سال های قبل را بررسی و مطالعه کنید

بررسی سوالات سال های قبل علاوه بر اهیمت زیادی که دارد کمک زیادی نیز به شما میکند به طور مثال به نحوه سوالات آشنا میشوید و سوالت پر تکرار را مطالعه میکنید .
در روز های نخست که برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری خود را تنظیم کرده اید دفترچه ی سوالات سال های قبل را مطالعه کنید و سوالات پر تکرار را پیدا کنید .
توصیه میکنیم جمع بندی پایانی را به دوماه پایانی اختصاص دهید و در این مدت به مطالعه و آزمون سال های گذشته بپردازید . همچنین به شما توصیه میکنیم فضا را کمی جدی تر در نظر بگیرید به طور مثال به زمان آزمون که بر روی دفترچه نوشته شده است توجه داشته باشید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *