رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد

همانطور که میدانید انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت دانشگاه ازاد به نشانی azmoon.org انجام می شود .
یکی شدن نام نویسی کنکور سراسری و ازاد سبب تغییراتی در این زمینه برگزاری و اعلام عملکرد متقاضیان شده است و اما انتخاب رشته دانشگاه سراسری و ازاد همانند سال های گذشته به صورت جداگانه انجام می شود اما با دریافت کارنامه ی اولیه ی مسیر این دانشگاه ها و متقاضیان جدا خواهد شد .

انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های با کنکور دانشگاه ازاد به جز چهار رشته ( پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی ) را دارند بعد از مطالعه ی دقیق دفترچه ی انتخاب رشته کنکور دانشگاه های ازاد این امکان برایشان فراهم می باشد تا حدودا صد کد رشته را از بین کد رشته های موجود انتخاب کنند و در فرم های مربوطه قرار دهند . همانگونه که میدانید انتخاب رشته دانشگاه سراسری و ازاد از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار است به همین علت در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت .

مشاوره انتخاب رشته

مشاوره کنکور

زمان مربوط به انتخاب رشته

فرایند انتخاب رشته دانشگاه های ازاد در کلیه ی رشته ها به جزو رشته های ( پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی از سوی سامانه ی azmoon.org صورت میگیرد . متقاضیان برای انجام فرایند انتخاب رشته دانشگاه ازاد می بایستی مبلغی را به عنوان هزینه انتخاب رشته پرداخت نمایند .
حدودا چند روز بعد از منتشر شدن عملکرد نخست کنکور سراسری ، دانشگاه ازاد اجازه ی انتخاب رشته را برای متقاضیان صادر میکند . انتخاب رشته در سال های گذشته از 14 مرداد ماه شروع و تا 30 مردا ادامه داشت باتوجه به این روال امسال نیز اینگونه پیش بینی می شود . تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات مناسبی در این خصوص کسب کنید .

روش های انتخاب رشته سراسری و ازاد

نخستین گام برای انجام انتخاب رشته دانشگاه ازاد مطلع شدن از وضعیت متقاضی در انتخاب رشته ی دانشگاه مورد نظر است ، هر یک از متقاضیان برای دریافت اطلاعات از وضعیت خود برای انتخاب رشته ملزم می باشند به سامانه سازمان سنجش به ادرس sanjesh.org مراجعه کنند و کارنامه اولیه ی خود را دریافت کنند .
در صورت نیاز به کد دسترسی انتخاب رشته میتوانید به قسمت پایانی کارنامه نخست کنکور سراسری خود مراجعه کنید ، متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند در بازده زمانی اعلام شده باید برای انجام تکمیل فرایند انتخاب رشته ی خود اقدام نمایند .
متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند ملزم می باشند برای دریافت کد رشته های محل به دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه ها از سوی سامانه azmoon.org مراجعه کنند و از تمامی شرایط و ضوابط موجود مطلع شوند و بر اساس میزان علاقه ی خود کد های مورد نظر را دریافت و در الویت های خود قرار دهند .

چگونگی انتخاب رشته دانشگاه

 اخذ کارنامه ی نخست کنکور سراسری سال جاری و بررسی وضعیت خود برای انتخاب رشته

مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه سراسری یا ازاد  به ادرس azmoon.org

دریافت و مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه مورد نظر

اقدام برای اولویت بندی کد رشته محل های انتخاب شده

پرداخت هزینه ای به عنوان انتخاب رشته دانشگاه

تکمیل نمودن فرم های  انتخاب رشته دانشگاه

روش های تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه سراسری و ازاد

برای انجام انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد ملزم می باشید با کد دسترسی دانشگاه و کد ملی خود ابتدا وارد سامانه azmoon.org شوید و رشته های محل انتخابی خود را که از سوی دفترچه انتخاب رشته کنکور ازاد اخذ کرده اید در فرم های اینترنتی انتخاب رشته خود قرار دهید . در ادامه به روش های انتخاب رشته دانشگاه سراسری و ازاد اشاره خواهیم کرد .

 1_ گام اول وارد شده به سامانه ی انتخاب رشته به ادرس azmoon.org است .

2_ گام دوم ، متقاضیان ملزم می باشند از بین لینک های موجود لینک انتخاب رشته آزمون سراسری را انتخاب کنند .

3_ صفحه ای جدید پیش رویتان قرار میگیرد و لینکی برای دفترچه انتخاب رشته دانشگاه ازاد و سایت انتخاب رشته وجود دارد . متقاضیان برای وارد شدن به پنل انتخاب رشته باید به اطلاعاتی مانند کد دسترسی و کد ملی خود مراجعه نمایند .

 4_ صفحه ای دیگر برایتان باز خواهد شد در این قسمت اطلاعات متقاضی قرار دارد در صورتی که اطلاعات صحیح می باشد گزینه ی پرداخت را انتخاب کنید و هزینه ی انتخاب رشته خود را واریز کنید .

 5_ این این قسمت متقاضی برای پرداخت و خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ملزم می باشو اطلاعاتی بانکی خود را وارد کند .

6_ پس از پرداخت هزینه ی فرم انتخاب رشته فرمی در اختیارتان قرار میگیرد ، داوطلبان در این فرم باید اطلاعاتی نظیر : نام استان ، دانشگاه مورد نظر و رشته مورد نظر خود را درج نمایند .

7_ پس از قرار دادن کد رشته های محل بر روی گزینه ثبت نهایی کلیک کنید ، در صورتی که تمامی مراحل را به درستی تکمیل کرده باشید در پایان انجام فرایند کد به عنوان کد پیگیری برای شما صادر می شود .

میزان تاثیر گذاری رتبه و تراز در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

متقاضیانی که علاقه مند در انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد هستند میتوانند میزان شانس خود را در پذیرش رشته های محل دانشگاه های ازاد نیز بسنجند ، همچنین رتبه و تراز کسب شده نیز در این زمینه بی تاثیر نیست .
طی چند سال اخیر رتبه ی متقاضیان نیز در انتخاب رشته دانشگاه ازاد بسیار حائز اهمیت بوده ، رتبه و تراز در هر یک از زیر گروه ها سبب می شود تا افراد شانس خود برای قبولی افزایش دهند . به همین علت به متقاضیان توصیه میکنیم که پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور خود به رتبه و تراز کسب شده دقت فراوانی داشته باشند ، زیرا این دو عامل در قبولی شما در انتخاب رشته تاثیر گذار است .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.