رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

اگر جزو افرادی هستید که به شرکت در دانشگاه های آزاد علاقه دارید باید ابتدا برای شرکت در کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنید. با دریافت کارنامه اولیه و مشخص شدن رتبه و تراز تان و پس از مطالعه دفترچه برای مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کنید. علاقه به رشته مورد نظر اهمیت ویژه ای دارد. کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد هم زمان برگزار می شود ولی کارنامه آن ها با یک دیگر متفاوت است برای انجام انتخاب رشته صحیح باید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نکات مهمی که باید بدانید

 

هم زمانی کنکور سراسری و آزاد موضوعی است که از سال های قبل اتفاق افتاده است این کنکور تا زمانی که کارنامه اولیه بر روی سایت سنجش اعلام شود یک سان است و فقط کافی است در زمان ثبت نام مشخص کنید که برای شرکت در دانشگاه های غیر دولتی هم امادگی دارید. نکته قابل توجه هزینه دانشگاه آزاد است که باید بدانید آیا از پس هزینه های رشته مورد نظر تان بر خواهید آمد یا خیر.

پس از ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد و شرکت در آن همان طور که گفته شد  باید کارنامه اولیه خود را مشاهده نمایید اگر مجاز به انتخاب رشته هستید می توانید تا صد کد رشته محل را برای شرکت در دانشگاه آزاد و انتخاب رشته دانشگاه انتخاب نمایید ولی باید اولویت های خود را مشخص کرده باشید علاقه به رشته مورد نظر بسیار موضوع مهمی است.

پس از دریافت کار نامه اولیه باید دفترچه زیر گروه مورد نظر تان را مطالعه نمایید و با چگونگی انتخاب رشته آشنا شوید رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنید به مسافت و شهری که می خواهید در آن ادامه تحصیل دهید نیز توجه فرمایید. بیشتر دانشگاه های آزاد خوابگاه ندارد پس باید به محل تحصیل دقت کنید.

شرایط انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

همان طور که گفته شد باید مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشید تا بتوانید در این دانشگاه ادامه تحصیل دهید اگر این شرایط را دارید و دفترچه راهنما را هم از سایت سنجش دانلود کرده و مطالعه کرده اید می توانید اولویت های خود را بر اساس علاقه و رتبه و تراز خود همچین محل مورد نظر برای تحصیل انتخاب کنید.

اولویت ها را برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور کلی می توان به سه قسمت تقسیم کرد قسمت اول و انتخاب های اول آن هایی است که فکر می کنید حتما در آن ها قبول خواهید شد و به آن ها کاملا علاقه هم دارید انتخاب های گروه دوم کد رشته محل هایی هستند که احتمال قبولی در آن ها بالا هفتاد درصد است و انتخاب های آخر هم آن هایی که قبولی در آن ها بالای پنجاه درصد است.

برای داشتن انتخاب رشته ای درست و حرفه ای و بدون دردسر با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید چرا که تجربه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد موضوع بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشید. انتخاب رشته از کنکور هم مهم تر است چرا که انتخاب مناسب می تواند به شما برای رسیدن به آرزو هایتان کمک کند.

 

زمان شروع انتخاب رشته دانشگاه آزاد و نحوه آن

برای شرکت در دانشگاه آزاد باید ابتدا کارت انتخاب رشته را خریداری نمایید سپس در سایتazmoon.org  وارد شده و انتخاب رشته خود را انجام دهید همه رشته ها بجز رشته های پزشکی به همین صورت می توانند اقدام کنند. پس از اعلام نتایج کنکور و کارنامه ها پس از چند روز دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته می نماید.

حدود دو هفته زمان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد وجود دارد ولی سعی کنید در همان روز های اول انتخاب رشته را انجام دهید تا به مشکلی برخورد نکنید. هر ساله زمانی برای کسانی که به هر دلیلی از انتخاب رشته جا مانده اند در نظر گرفته می شود ولی تجربه نشان داده همیشه اولین روز ها کار انتخاب رشته آزاد را انجام دهید تا خیالتان راحت باشد.

رتبه و تراز کنکور آزاد

 

مشخص است هر چه رتبه و تراز شما بالا تر باشد شانس قبولی در کد رشته های مورد نظر تان بالا تر می رود پس ابتدا با دیدن کارنامه اولیه و مشخص شدن مجاز بودن اقدام به انتخاب رشته کنید و طبق آن اولویت های خود را بچینید . اولویت ها هم باید منطقی باشد و هم باید بر اساس علاقه شما اتفاق بیوفتد مشاورین صدای سنجش با توجه به تمام این موضوع ها برای شما انتخاب رشته انجام می دهند پس برای گرفتن وقت مشاوره برای انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد با ما تماس بگیرید.

داشتن مشاورین خوب برای انتخاب رشته موضوع بسیار مهمی است چرا که بسیاری از افراد با نبود علاقه به رشته پس از مدتی انصراف داده و وقت و زمان خود را از دست داده اند پس از ابتدا با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا برای کنکور سراسری و آزاد آماده شوید پس از آن با داشتن رتبه و تراز مناسب انتخاب رشته انجام دهید.

رشته ها بر اساس زیر گروه ها تقسیم می شوند که هر کدامشان نیاز به رتبه و تراز خاصی دارند رتبه شما هم بر اساس همین زیر گروه ها مشخص خواهد شد. برای انتخاب باید علاقه هزینه و مسیر کد رشته محل را در نظر بگیرید. دانشگاه آزاد به صورت شهریه پرداز اقدام به ثبت نام می نماید. آینده شغلی رشته مورد نظر تان را هم در نظر بگیرید همه این ها نکاتی است که در مشاوره با ما می توانید مطرح کنید.

 

مشاوره برای انتخاب رشته  آزاد

در این سال ها اهمیت موضوع انتخاب رشته برای همه مشخص شده است افراد برای قبولی باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند پس ارتباط با مشاورین صدای سنجش می تواند بسیار کمک کننده باشد برای قبولی در رشته مورد نظر شما تلاش بسیاری می شود تا حتما به نقطه ای که به آن علاقه دارید برسید. مشاورین صدای سنجش برای پر کردن فرم انتخاب رشته به شما کمک می کنند ولی باید واقع بین نیز باشید برای بالا بردن تراز و رتبه خود برنامه تحصیلی داشته باشید تا با حداکثر توان به سمت رشته مورد نظر پیش بروید.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *