رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

امریه سرباز معلم

تعداد بسیاری از سربازان نظام وظیفه قصد اخذ امریه سرباز معلم را دارند تا بتوانند حتی برای مدت کوتاهی نیز از زمان خدمت سربازی خود را کاهش دهند و یا از شرایط خاصی بهره مند شوند . سازمان آموزش و مروش کشور یکی از این ارگان ها به حساب می آید که میتواند در کاهش زمان خدمت سربازی کمک حال افراد شود ‌. افرادی که از شرایط و ضوابط جذب سرباز معلم برخوردار هستند میتوانند برای مدارک خواسته شده ی خود را به سازمان آموزش و پروش استان مربوطه ارائه دهند ، توجه داشته باشید واجدین شرایط ملزم می باشند مدرک تحصیلی کارشناسی و یا کارشناسی ارشد داشته باشند .

 

امریه سرباز معلم

مدت زمان و چگونگی های نام نویسی برای دریافت امریه آموزش و پرورش

افرادی که قصد اخذ امریه سرباز معلم را دارند ملزم می باشند به اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان آموزش و مروش توجه فراوانی داشته باشند ، افراد میتوانند با مراجعه به سایت سازمان آموزش و پروش استان خود از اطلاعات بیشتری در این زمینه مطلع شوند سپس این امکان برایشان وجود دارد تا برای ارائه ی مدارک خود به صورت حضوری مراجعه کنند . مهم ترین نکته توجه نمودن به اطلاعیه های سازمان آموزش و پروش در این زمینه است .
برای رعایت نمودن عدالت و برابری در بین متقاضیان به منظور دریافت امریه سرباز معلم افراد باید از شرایط و ضوابط خواسته برخوردار باشند زیرا شغل معلمی حساسیت های بسیاری را برای آنها به دنبال خواهد داشت همچنین افرادی که بتوانند امتیاز بیشتری کسب کنند مورد توجه برای ارائه امریه سرباز معلم قرار میگیرند .

شرایط معافیت تحصیلی

شرایط کسری خدمت سربازی

مشاوره نظام وظیفه

شرایط و ضوابط نام نویسی طرح سرباز معلم

سازمان آموزش و پروش کشور برای تامین معلم در مناطق محروم برای جذب سرباز معلم اقدام میکند . متقاضیانی که برای امریه سرباز معلم اقدام کنند باید از شرایط زیر برخوردار باشند .

داوطلب ملزم می باشد فرم آماده خدمتش بدون مهر غیبت باشد .

رشته تحصیلی فرد مذکور نباید رشته های پیراپزشکی باشد .

داوطلب حداکثر باید مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد داشته باشد همچنین دانش آموختگان مدرک کارشناسی ارشد از شرایط بهتری برخوردار هستند .

داوطلب باید از سلامت روحی و جسمانی و روانی مناسبی برای شغل معلمی برخوردار باشد .

به هیچ عنوان امریه سرباز معلم باعث کسر خدمت افراد نمی شود و همچنان طول دوران خدمت آنها دو سال است .

فقط داوطلبانی که فرم آماده به خدمت بدون هیچگونه مهر غیبت را دارند میتوانند در تاریخ های یک تیرماه و یک مرداد و یک شهریور برای اعزام اقدام کنند ، همچنین افراد باید پس از ارائه درخواست نامه ی کتبی برای ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند .

توجه داشته باشید که افرادی که امریه سرباز معلمی کسب میکنند باید در مناطق محروم مشغول به کار شوند و اجازه فعالیت در مناطق شهری و قسمت های اداری آموزش و پروش را ندارند .

سرباز معلمان باید تمامی قوانین را رعایت کنند زیرا شغل معلمی بسیار حساس است .

داوطلبین ملزم می باشند در زمان های تعیین شده برای مصاحبه و ارائه مدارک تمامی شیوه نامه بهداشتی را به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا رعایت کنند .

مدارک مورد نیاز برای دریافت امریه سرباز معلم چیست ؟

همانگونه که گفته شد متقاضیان پس از درخواست کتبی خود باید مدارک خواسته شده را نیز به مسئول مربوطه ارائه دهند تا ثبت نام آنها از سوی واحد انجام شود . مدارک خواسته شده جهت ثبت نام افراد به شرح زیر است :
کپی اصلی کلیه ی صفحات شناسنامه و کارت ملی فرد مذکور

2 الی 6 قطعه عکس جدید

اصل و کپی مدرک تحصیلی

داشتن اصل و کپی فرم یا برگه سبز اعزام به خدمت سربازی بدون هیچگونه غیبت

به همراه داشتن مدارکی که ثابت کند فرد مذکور بومی همان منطقه است برای مثال اصل و کپی سند منزل، قول نامه محضری منزل، فیش آب و برق منزل میتواند دلایلی بر اثبات این موضوع باشد .

مدارکی که باعث امتیاز بیشتر افراد شود .

تمامی مشخصات فردی افراد باید در فرم مورد نظر درج شده باشد .

آیا افراد پس از اتمام دوره سرباز معلمی خود میتوانند استخدام آموزش و پروش شوند ؟

ممکن است این سوال برای بسایری از افراد پیش بیاید که آیا بعد از پایان دوره خدمت سربازی میتوانند در سازمان آموزش و پروش کشور مشغول فعالیت شوند یا خیر ؟ در جواب این سوال باید بگوییم که افرادی که برای دوران خدمت سربازی خود امریه سرباز معلم دریافت میکنند مبنی بر این نیست که پس از پایان خدمت سربازیشان میتوانند در سازمان آموزش و پروش مشغول شوند ، داوطلبانی که قصد استخدام در این سازمان را دارند باید در آزمون های استخدامی این ارگان شرکت‌کنند و این تنها راهی است که میتوانند برای استخدامی در این سازمان انتخاب کنند .

افراد برای اخذ امریه سرباز معلم باید چه مدرکی داشته باشند ؟

حداقل داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای اخذ امریه سرباز معلم ضروری است .

از دارندگان چه مدارک تحصیلی ای و چه رشته هایی برای سرباز معلمی استفاده نمی شود ؟

توجه داشته باشید رشته تحصیلی داوطلبان نباید به هیچ عنوان در دسته ی رشته های پیراپزشکی قرار گرفته باشد .

آیا افرادی که دوره خدمت سربازی خود را به عنوان سرباز معلم طی کرده اند میتوانند استخدام سازمان آموزش و پروش شوند ؟

خیر سازمان آموز شو پروش در قبال ارائه ی امریه سرباز معلمی هیچ تعهدی ندارد که افراد پس از پایان خدمت خود استخدام شوند .

استخدام افراد در آموزش و پرورش

همانگونه که در متن مقاله نیز گفته سازمان آموزش پروش هیچگونه تعهدی در قبال استخدام افراد پس از پایان طول دوره خدمت سربازی معلمی افراد ندارد اما علاقه مندان در این زمینه میتوانند در آزمون های استخدامی این سازمان شرکت کنند . با مراجعه به سامانه ی آموزش و پروش میتوانید از اخبار و اطلاعات برای استخدام در این سازمان مطلع شوید . همچنین افراد توجه داشته باشند که برای کسب سهمیه سرباز معلم و استخدام در این سازمان باید از شرایط و ضوابط در نظر گرفته شده برخوردار باشند . برای دریافت توضیحات بیشتر میتوانید به متن مقاله و توضیحات گفته شده مراجعه کنید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *